Gå til innhold

Prestasjonssangst ift kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler "alle" forventer det motsatte kjønn av hva førstemann er. For meg er det det samme. Men føler prestasjonsangst. Med svigers er det så ille at vi ikke sier noe før fødsel. Barnefar forventer ingenting, men ønsker seg en av hver. Det er siste ungen.

Flere som har hatt det på samme måte?

Anonymous poster hash: 30821...865

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh... Nei. Sånn har jeg aldri hatt det. Noe må ha gått jævlig galt når en vordende mor har prestasjonsangst pga noe så uviktig som kjønn. Som hun ikke engang styrer selv.

Gud bedre, verden har blitt helt sprø...

Anonymous poster hash: 3a7b4...186

Skrevet

Da får de legge prestasjonskravet på mannen din, siden det er hans sperm som bestemmer kjønnet ;)

Anonymous poster hash: 2f7bf...30c

Skrevet

Har ikke hatt det sånn. Jeg har en av hver. Er gravid med nr 3 nå og alle forventer det samme kjønnet som nr 1 har siden vi fikk nr 2 sist. Dette oppdaga jeg ikke før jeg fortalte at babyen hadde samme kjønn som nr 2. Merka nesten at fam blei skuffa. Mitt råd, hold kjønnet for dere selv til fødselen :)

Anonymous poster hash: cfe10...8a6

Skrevet

Prestasjonsangst for kjønnet?? Det må være noe av det rareste jeg har lest :lol: Du kan jo ikke gjøre noe som helst med det, så hvordan kan du ha prestasjonsangst over noe du ikke skal "prestere"??

Anonymous poster hash: ae4fd...ec3
Skrevet

Nå er det gjerne slik at mange ser på en "normal" familie som mor, far og to bern, ideelt sett gutt og jente. Det merket jeg også på mine svigerforeldre, som var unge på 60- tallet.

Husker jeg slet med å bli gravid med nr 2, og nabodama fikk to tette. Av motsatt kjønn selvfølgelig. Svigermors kommentar: så deilig for henne, da er hun "ferdig"!

Ikke noe å bry seg om; dette klarer jo ingen å styre uansett.

Skrevet

Prestasjonsangst for kjønnet?? Det må være noe av det rareste jeg har lest :lol: Du kan jo ikke gjøre noe som helst med det, så hvordan kan du ha prestasjonsangst over noe du ikke skal "prestere"?? Anonymous poster hash: ae4fd...ec3

Du har dårlig humor...

Skrevet

Eh... Nei. Sånn har jeg aldri hatt det. Noe må ha gått jævlig galt når en vordende mor har prestasjonsangst pga noe så uviktig som kjønn. Som hun ikke engang styrer selv.

Gud bedre, verden har blitt helt sprø...Anonymous poster hash: 3a7b4...186

Ja, jeg tvinger ingen til å forvente noe :) synes det er idiotisk av dem å i det heletatt si noe om det.

Skrevet

Da får de legge prestasjonskravet på mannen din, siden det er hans sperm som bestemmer kjønnet ;)Anonymous poster hash: 2f7bf...30c

ja, men han føler det nok litt sånn selv

Skrevet

Har ikke hatt det sånn. Jeg har en av hver. Er gravid med nr 3 nå og alle forventer det samme kjønnet som nr 1 har siden vi fikk nr 2 sist. Dette oppdaga jeg ikke før jeg fortalte at babyen hadde samme kjønn som nr 2. Merka nesten at fam blei skuffa. Mitt råd, hold kjønnet for dere selv til fødselen :)Anonymous poster hash: cfe10...8a6

kanskje lurt det :)

Skrevet

Prestasjonsangst for kjønnet?? Det må være noe av det rareste jeg har lest :lol: Du kan jo ikke gjøre noe som helst med det, så hvordan kan du ha prestasjonsangst over noe du ikke skal "prestere"?? Anonymous poster hash: ae4fd...ec3

Du har dårlig humor...

Fordi at..?

Anonymous poster hash: ae4fd...ec3

Skrevet

Nå er det gjerne slik at mange ser på en "normal" familie som mor, far og to bern, ideelt sett gutt og jente. Det merket jeg også på mine svigerforeldre, som var unge på 60- tallet.

Husker jeg slet med å bli gravid med nr 2, og nabodama fikk to tette. Av motsatt kjønn selvfølgelig. Svigermors kommentar: så deilig for henne, da er hun "ferdig"!

Ikke noe å bry seg om; dette klarer jo ingen å styre uansett.

Ja, enig. Kanskje best å ikke si noe til de som er "verst"? Mine sv.foreldre var vel unge på 70tallet, men tror de har samme kultur du nevner.

Skrevet

Hehe, vi har 3 jenter, kan jo tenke deg hva folk gnager om denne gangen?

NÅ kommer vel gutten, er det gutt denne gangen,da?

Dere ønsker vel gutt ,nå da ?

Denne gangen MÅ det vel bli gutt?

Jeg vet ikke ! Har ikke peiling på hva det blir! Og helt ærlig, så spiller det ingen rolle!

Om det blir jente nr.4 ,så er det helt topp . Er det gutt ,ja,så er det også flott !

Skrevet

Jeg vet ikke ! Har ikke peiling på hva det blir! Og helt ærlig, så spiller det ingen rolle!

Om det blir jente nr.4 ,så er det helt topp . Er det gutt ,ja,så er det også flott !

Synes det er frekt av folk! Om det så er "småprat" :)

Svigermor sa "ja, får håpe det blir (kjønn) denne gangen, da.......", svigerfar sukket og sa "jah.. Vi får jo HÅPE det.."

:/

Skrevet

Svigermor sa "ja, får håpe det blir (kjønn) denne gangen, da.......", svigerfar sukket og sa "jah.. Vi får jo HÅPE det.."

:/Anonymous poster hash: 30821...865

Fikk høre at ei i familien faktisk ba til Gud om at det skulle bli gutt! What? Blir sånn at jeg nesten håper på jente , igjen ;)

Er det virkelig så viktig?

Har ingen betydning for meg, jeg vil bare ha et barn til ;)

Skrevet

Fikk høre at ei i familien faktisk ba til Gud om at det skulle bli gutt! What? Blir sånn at jeg nesten håper på jente , igjen ;)

Oida.. For en merkelig person! Godt du klarer å ignorere det da:)

Skrevet

Er da ikke din feil om det blir "feil" kjønn i andres øyne, heller ikke mannen fordi han velger heller ikke kjønnet med sin vilje. Bare ignorer de folka som forventer et bestemt kjønn. Svigermora mi kommer sikkert til å gnåle om ei jente om jeg blir gravid igjen, da vi har en gutt, men det driter jeg i. Tror ikke vi skal fortelle henne om graviditeten før vi har vært på oul og forhåpentligvis vet kjønnet. Er det en gutt så får hun bare bli så skuffet hun vil. Det er hennes problem.

Anonymous poster hash: 9fef5...0c9

Skrevet

siden du allerede er gravid så kan ikke noen endre på kjønnet! :P

Anonymous poster hash: 9fef5...0c9

Skrevet

Er da ikke din feil om det blir "feil" kjønn i andres øyne, heller ikke mannen fordi han velger heller ikke kjønnet med sin vilje. Bare ignorer de folka som forventer et bestemt kjønn. Svigermora mi kommer sikkert til å gnåle om ei jente om jeg blir gravid igjen, da vi har en gutt, men det driter jeg i. Tror ikke vi skal fortelle henne om graviditeten før vi har vært på oul og forhåpentligvis vet kjønnet. Er det en gutt så får hun bare bli så skuffet hun vil. Det er hennes problem.Anonymous poster hash: 9fef5...0c9

Nei, de får jo tenke det de vil da :P bare de holder det for seg selv.

Skrevet

siden du allerede er gravid så kan ikke noen endre på kjønnet! :PAnonymous poster hash: 9fef5...0c9
Nei, nettopp! Og jeg ser ikke helt viktigheten av kjønn ? Og den voldsomme opphausingen!

Det er enten gutt eller jente, 50/50 , joda ,er spent på kjønn jeg også, men det har jo ikke noe å si hva det er!

Skrevet

Her var det ingen som brydde seg om kjønn, ja de tippet på hva det ble. Men ingen som forventet det ene eller andre.

Nå fikk vi en av hver, men hadde verken gjort meg, far eller andre noe om det hadde blitt to av samme kjønn.

Anonymous poster hash: 21b7c...f1d
Skrevet

Jeg bare visste/følte at det skulle bli en gutt FØR jeg ble gravid og sa helt ubevisst flere ganger til andre at babyen i magen var en gutt. DA fikk jeg prestasjonsangst...hva hvis det var en jente likevel?....men det ble en gutt...men so what...du kan ikke bestemme kjønn så ingen grunn til presentasjonsangst

Anonymous poster hash: 94a4b...747
Skrevet

Tja, forstår jo hva du mener, har 3 gutter og venter fjerde gutten.

Men det er ikke noe jeg dveler jeg, andre har ikke noe med det.Og hallepalle, en skal være glad en kan få barn i det heletatt.

Til meg har familie forventet jente fra første baby, min mormor sa da jeg skulle til ultralyd alle ale første gang, "tvi tvi, jeg krysser fingrene for jente!", eh javel....
Så hver gang jeg kan si til henne at det er nok en gutt så er jeg ganske så fornøyd med det, hva har hun med å "ønske" seg noe for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...