Gå til innhold

Hvordan takler dere sutring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en toåring som stort sett er blid, men hver gang hun skal spørre om noe så sutrer hun. Hun spør ikke om å få mat, hun sutrer "knekkebrøøøøøøøød"... Når hun må vente på at jeg smører på står hun og sutrer. Hun er ikke utsultet nei 😂 Det skjer hver gang. Sitter ofte der med furteleppa om jeg ber henne hente noe, om jeg sier vi skal bytte bleie osv. Hvert spørsmål fra henne er sutring.

Hun er langt fremme språklig. Ellers veldig glad selv om det ikke høres sånn ut :)

Synger masse og ler.

Er det normalt med så mye sutring eller bør jeg gjøre noe før det eskalerer?

Anonymous poster hash: 850f3...488

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nulltoleranse, slås ned fra første forsøk. Har derfor unger som aldri har sutra.

Skrevet

Flere? Har problemer med å ta luten seriøst, selv om det hørtes fortreffelig ut 😂

Skrevet

Jeg har en antisutreknapp. Jeg godtar ikke sutring, da slutter rett og slett mamma å fungere 😊

Skrevet

Nulltoleranse, slås ned fra første forsøk. Har derfor unger som aldri har sutra.

Nulltoleranse som i "kutt ut den sutringa", eller "nei du får ikke knekkebrød før du spør ordentlig" eller total ignorering frem til de spør ordentlig?

Skrevet

Flere? Har problemer med å ta luten seriøst, selv om det hørtes fortreffelig ut

Du må gjerne ha problemer med å ta meg seriøst, men det er nå like fullt sannhet.

Skrevet

Jeg har en antisutreknapp. Jeg godtar ikke sutring, da slutter rett og slett mamma å fungere 😊

Utdyp, trenger tips :) Du ignorerer de? Snakker til de og ber de slutte?

Skrevet

Flere? Har problemer med å ta luten seriøst, selv om det hørtes fortreffelig ut

Du må gjerne ha problemer med å ta meg seriøst, men det er nå like fullt sannhet.

Formulerte meg dumt, problemer med å vite om du mener det eller om du spøker :) Høres fantastisk ut med null sutring, så da tar vi tak i det her også.

Skrevet

Veldig dårlig!!

Da blir jeg skikkelig irritert!

Skrevet

Nulltoleranse som i "kutt ut den sutringa", eller "nei du får ikke knekkebrød før du spør ordentlig" eller total ignorering frem til de spør ordentlig?

Ignorerer ikke, nei. Sutring er jo sjelevrengende. Ber om normalstemme. Viser forskjellen ved å herme og si alt med sutrestemme selv, deretter med normalstemme.

Takler forøvrig ikke andres sutreunger heller. Sutring og grining og surving og furting er frastøtende.

Skrevet

Mine barn har tidlig fått beskjed om at jeg ikke forstår det som blir sagt med sutrestemme. Deretter har jeg ignorert all sutring. De tok poenget kjapt og ingen av dem sutrer.

Skrevet

Jeg spør "er du trist og lei? Hva er det som er galt? Vil du ha kos?" Og da ender det med at ungen ikke gidder å sutre uten grunn, fordi det bli bare møtt med masse omtanke istedet for svar på det som mases om.

Anonymous poster hash: 9957a...ac6

Skrevet

Utdyp, trenger tips :) Du ignorerer de? Snakker til de og ber de slutte?

Jeg har litt forskjellige taktikker, men hovedpoenget er at hun aldri får det som hun vil når hun sutrer.

Det er en blanding av at jeg sier tydelig fra at jeg ikke forstår hva hun sier når hun snakker md den stemmen, ignorering, og en klar beskjed om at nå slutter du.

Hun har aldri opplevd at det er mulig å sutre seg til noe, og har forstått at jo mer jeg sutrer, jo vanskligere blir mamma og pappa.

Skrevet

Nulltoleranse for sutring. Snakk orntlig , for ellers skjønner jeg ikke hva du mener!!

Skrevet

Vi pleier å si at de kan si det samme en gang til med vanlig stemme. De får ikke noe før de spør ordentlig :-)

Skrevet

Nulltoleranse for sutring her og. Sier med normal stemme at hun må spørre ordentlig, med normal stemme. Har også forklart 6åringen at mamma blir irritert og vil ikke hjelpe når hun skriker og sutrer fordi hun ikke klarte å skru på tv'en e.l. , men hvis hun hadde spurt ordentlig med en gang så ville alle vært fornøyde. 

Anonymous poster hash: 799a1...571
Skrevet

Til min 3åring så sier jeg bare "snakk skikkelig slik at jeg forstår hva du sier" og så gjør hun det. Jeg prøvde en gang da jeg blir så sliten av den sutringa, og så la hun om umiddelbart. Så etter det har jeg nektet å høre på sutring.

Hun får ikke hjelp før hun snakker skikkelig. (Med mindre hun er i ulage eller fryktelig sliten. Men da pleier hun ikke å sutre på samme måte).

Anonymous poster hash: cc9d3...54e

Skrevet

Jeg mister hørselen av sutring, og da hjelper det lite å fortsette med det.

Jeg nekter å høre hva de sier, og gjør heller ingenting før de spør med vanlig stemme.

Har derfor hatt minimalt med sutring.

"Det er bare hunder som kan høre den pipinga der"

Skrevet

Ignorerer ikke, nei. Sutring er jo sjelevrengende. Ber om normalstemme. Viser forskjellen ved å herme og si alt med sutrestemme selv, deretter med normalstemme.

Takler forøvrig ikke andres sutreunger heller. Sutring og grining og surving og furting er frastøtende.

Takk, skal prøves ! Hun har akkurat begynt med det så har ikke vært borti det før, annet enn andres barn, som er minst like lite sjarmerende å høre på...

Skrevet

Takk for svar alle :) Ser at jeg ikke trenger å ha dårlig samvittighet når jeg irettesettee ungen i hvert fall. Trodde først jeg var et monster som "kjefter" pga sutring ;p

Skrevet

Takk, skal prøves ! Hun har akkurat begynt med det så har ikke vært borti det før, annet enn andres barn, som er minst like lite sjarmerende å høre på...

Min erfaring er at ungen synes din sutrestemme er akkurat like irriterende som du synes hennes er.

Skrevet

Jeg gidder ikke det.

Anonymous poster hash: 4f573...4d8

Skrevet

Til mine har jeg sagt, som noen andre her, at jeg ikke forstår hva de sier (later som at jeg virkelig ikke forstår), og at jeg skal svare når de prater normalt.

Det har funket som bare det - de skjønte kjapt at de ikke kom noen vei med sutring.

Skrevet

Nulltoleranse for sutring. Snakk orntlig , for ellers skjønner jeg ikke hva du mener!!

"Orntlig"? Seriøst?

Anonymous poster hash: d1924...7e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...