Gå til innhold

Foreldrepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man være i jobb når man går ut i permisjon for å få foreldrepenger? Har lest at man må ha jobbet minst 6 av de siste 10 månedene. Betyr det at dersom jeg er arbeidsløs før permisjonstiden, men har jobbet minst 6 måneder før at jeg da får foreldrepenger? Hvordan regnes det i så fall ut? Gjennomsnittet fordelt på 10 måneder, eller bare den vanlige månedslønnen jeg hadde når jeg var i jobb?

Anonymous poster hash: dcf93...b56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp

Skrevet

Du må ha hatt pensjonsgivende inntekt 6 av 10 måneder i svangerskapet.

Jeg går på AAP, og har rett på foreldrepenger. 

Anonymous poster hash: 182e5...93d
Skrevet

Om du har hatt variert inntekt (det hadde jeg) så regner de et gjennomsnitt. Ellers så er det 6 av 10 mnd ja, men ikke kun de siste 6 mnd. Du kan ha vært arbeidsledig de siste 4 mnd.

Anonymous poster hash: 3b77c...e06

Skrevet

Om du har hatt variert inntekt (det hadde jeg) så regner de et gjennomsnitt. Ellers så er det 6 av 10 mnd ja, men ikke kun de siste 6 mnd. Du kan ha vært arbeidsledig de siste 4 mnd. Anonymous poster hash: 3b77c...e06

Hvordan blir gjennomsnittet regnet da? Gjennomsnittet av de 6 månedene jeg er i jobb, eller gjennomsnittet av de siste 10 månedene? (Hvis jeg da ikke er i jobb de siste 4)

Skrevet

Om du har hatt variert inntekt (det hadde jeg) så regner de et gjennomsnitt. Ellers så er det 6 av 10 mnd ja, men ikke kun de siste 6 mnd. Du kan ha vært arbeidsledig de siste 4 mnd. Anonymous poster hash: 3b77c...e06

Hvordan blir gjennomsnittet regnet da? Gjennomsnittet av de 6 månedene jeg er i jobb, eller gjennomsnittet av de siste 10 månedene? (Hvis jeg da ikke er i jobb de siste 4)

De 10 mnd selvfølgelig. Jobber du bare 6 av de så blir det 6 mnd. Er du arbeidsledig i 4 mnd så er det ingenting å ta med i beregningen i de mnd om du ikke får dagpenger. Dagpenger og sykepenger regnes med.

Anonymous poster hash: 3b77c...e06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...