Gå til innhold

Skal bytte bank, meglertakst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bytte bank, har 3,4% rente i vår bank og den vi skal bytte til tilbyr 2,7% er dette bra? Eller bør jeg sikte til 2,5%?

Vi har ca 80% av boligensverdi i lån (den er verdt ca 800.000 mer enn hva vi har i lån)

-så vil den nye banken ha meglertakst på bolig, hvem er det som betaler dette? Er det vi eller banken ? Regner med at meglerne ikke gjør dette gratis heller?? Hva koster det med slik meglertakst?

Anonymous poster hash: b901c...95d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2,7% er en bra rente. 2,5% høres urealistisk ut, ut i fra opplysningene du gir. Ny bank betaler ikke for ny verdivurdering,  som jeg regner med er det samme som "meglertakst". Men det finnes flere meglere som tilbyr gratis verdivurdering :)

Anonymous poster hash: e3c8d...697
Skrevet

BN bank tilbyr vel 2,6 % rente til alle, uanset?. I hvertfall det de sa på nrk-nyhetene for et par dager siden

Anonymous poster hash: a99bb...153
Skrevet

Mange banker er tilknyttet et meglerhus, så jeg ville trodd at de sender ut en derfra? Men isåfall hadde de vel gitt beskjed. Forøvrig høres 2,7 bra ut.

Skrevet

Meglertakst er som regel noe en må bestille selv, men veldig ofte krever banken at et meglerselskap som har tilknytning til banker tar det. Det bør dere nesten høre med banken om. Ikke alle meglere tar betalt for det, men vil nok mest sannsynlig ta betalt om dere sier at det kun er en takst dere er interessert i. De gjør jo en jobb de må få betalt for.

Anonymous poster hash: 5a59a...608

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...