Gå til innhold

Forstår en 2åring konsekvenser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sliter maks på kveldene for tida, 2åringen raser og hyler og kaster bamser og dyner på gulvet. Jeg har tidligere sagt at hvis hun kaster bamser og liknende, så får hun det ikke opp igjen, det har hun rast for en stund, men så lagt seg til å sove. Jeg går inne OFTE når hun gråter på denne måten altså, sikkert hvert minutt. Sier god natt, legger henne ned og brer over dyna. Hun raser like fælt, men da vet hun ihvertfall at jeg er der.

Problemet er at nå har hun kastet smokken... Den har hun bare når hun sover, men da er hun helt avhengig. Jeg har nå i kveld sagt at hun ikke får den igjen, men er det ok? Skjønner hun sammenhengen? Hun raser som en gal og roper på smokken, jeg syns det er helt fryktelig :(

Anonymous poster hash: b0780...6cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den typen konsekvenser forstår de, men det er ikke sikkert de husker hvor "vondt" det er neste natt.

Anonymous poster hash: 69ddd...d54

Skrevet

Hun skjønner nok mer enn du tror... :)

Gå inn igjen og gi henne smokken, men si litt strengt: "IKKE kaste! Sov fint"

Hold ut, og vær konsekvent!! Fælt når det står på, men lønner seg absolutt i lengden!

Anonymous poster hash: dc0e2...0d4

Skrevet

Uff, nå begynte hun faktisk å blø neseblod. Hun raser noe helt vanvittig :((

Anonymous poster hash: b0780...6cf

Skrevet

Gi henne smokken. Noen ganger er det viktigste at ungen sovner, ikke at du skal vinne. Det er bare en fase. Alle barn har en periode hvor smokker og bamser går i gulvet. Slapp av, det går over. Du er på feil spor hvis det blir en maktkamp hvor det handler om hvem som skal vinne.

Anonymous poster hash: 65e08...778

Skrevet

Advokatmateriale!! Sta unger kommer seg langt her i verden... ;)

Men trenger sterke, klare voksne rundt seg!

Datteren til venninnen min spydde av sinne hver gang hun ikke fikk viljen sin...

Barnebarnet til en venninne ble sendt bevisstløs med luftambulanse i hui og hast, de var redde for hjerneblødning el.l. - det var et "affekt-anfall" - hun var altså så rasende at hun besvimte.....

Herlig med unger :P

Anonymous poster hash: dc0e2...0d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...