Gå til innhold

Gravid uke 25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor fort skal vekten gå opp? Jeg tok av 6 kilo i starten får va så kvalmen... Vegde 59 før jeg ble gravid. Nå er jeg i uke 25 snart og veger 58. Men har lagt på meg 2,5 kilo bare nesten 2 uker synes det er så mye :o noen erfaringer ?

Anonymous poster hash: b3ca7...1a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg la på meg alle gravidkiloene totalt 10 kg. Mellom uke 23 og 30, spiste det samme men kiloene bare raste på. 

Anonymous poster hash: 19be4...001
Skrevet

Ja får jeg spiser ikke akkuratt så mye liksom å er det samme som jeg alltid har spist ! Håper det stopper på et rimwlig tall :P

Skrevet

Hei! Det er helt normalt. Det er veldig bra at du nærmer deg startvekt - det er først da en begynner å tenke vektøkning. 

Jeg la på meg totalt 6 kg i mitt første svangerskap. Jeg tok av meg 6 kg i starten pga kvalme. Sånn sett, la jeg faktisk på meg 12 kg, for jeg gikk opp til startvekt først - og så var det å telle antall kg i vektøkning. 

2,5 kg er selvfølgelig mye på ei uke, men det trenger ikke bety noe som helst. Det kan være et hopp, det kan være vann, det kan være at du har spist mye de siste dagene (det trenger ikke sette seg, ofte er det faktisk vann)... 

I dette svangerskapet gikk jeg ned 4 kg, og i uke 30 var jeg tilbake til startvekta. Først i uke 32 begynte jeg å legge på meg, og jeg fikk da et stooort hopp i løpet av to uker (4 kg!). Nå er jeg 38 uker på vei, og legger på meg en kilo i uka. 

Anonymous poster hash: c154d...402
Skrevet

Tusen takk for svar :) ja regner med at det bare er normalt :) kan ikke se d på kroppen at jeg har lagt på meg får jeg blir tynnere i overkroppen å bare magen såm vokser men vekta bare fløy plutselig så måtte bare høre! Men da er det vell bare å nyte d da xD haha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...