Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #1 Skrevet 19. mai 2015 Jeg kommer over en som hadde en sønn med langt hår, som fikk bemerkning om hårlengden på gutten. At han kunne bli mobbet osv. Hva tenker du om gutter med langt hår? Fåe barnet ditt selv velge? Anonymous poster hash: 72484...6d8
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #2 Skrevet 20. mai 2015 Min ene sønn ville spare langt, men ikke gre og stelle det jevnlig. Så han ble tvangsklipt. Anonymous poster hash: bbd57...59f
E.E.E. Skrevet 20. mai 2015 #3 Skrevet 20. mai 2015 Her har minstemann litt lengde på håret. Ikke kjempe langt, men sånn "gutte-langt". Han er 3 år. Han har hatt kort gutteklipp to ganger og så like ille ut begge gangene, han kler rett og slett ikke helt kort hår! Til pappa'n sin store fortvilelse, hehehe. Jeg og storesøsterene synes han er kjempe fin med litt langt hår. Ikke fått noen bemerkninger annet enn skryt. Han er skikkelig gutte-gutt da, så er ikke noe tvil om kjønn, så vi vil kansje høre noe etterhvert. Men hva skal vi gjøre da, når gutten kler best langt hår og ønsker det selv. Nei, han får ha det lange håret sitt så lenge han vil. (Eller fram til pappa'n får overtalt han... igjen... 😜😄😄)
Pobie Skrevet 20. mai 2015 #4 Skrevet 20. mai 2015 Jeg liker ikke langt hår på gutter i det hele tatt. Har et søskenbarn med en sønn med langt hår. Hater det. Men så lenge det blir stelt hadde jeg latt gutten velge selv.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #5 Skrevet 20. mai 2015 Dritstygt. Mange "kule" familier som skal ha langt hår på gutter. Liker ikke. (Vi er allikevel en kul familie. Haha😁😁) Anonymous poster hash: 13b1a...bdf
Mandala Skrevet 20. mai 2015 #6 Skrevet 20. mai 2015 11-åringen min har langt hår. Han har alltid likt det best. Nå begynner det å bli såpass at han har blitt kalt jente et par ganger av fremmede. Men han blir absolutt ikke mobbet for håret sitt. Han grer seg forresten aldri heller. Men har fall og det ser ikke så verst ut. I mine øyne er det mye penere enn sånn barberklippet kort hår.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #7 Skrevet 20. mai 2015 Her har også gutten litt halvlangt. Det jeg ikke liker er gutter som blir barbert med maskin på hodet. Merkelig med familier der far og sønner er like shava på hodet. Ser ut som en gjeng straffanger. Anonymous poster hash: c1b68...a87
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #8 Skrevet 20. mai 2015 Nei, det syns jeg ikke noe om. Gutter er finest med kort hår syns jeg. Anonymous poster hash: d0332...6c9
Iselilja Skrevet 20. mai 2015 #11 Skrevet 20. mai 2015 Skal man synse så mye om det, da? Gutter er vel like ulike som jenter? Hvis en gutt vil ha langt hår synes jeg han må få lov til det. Skremmende at noen har så sterke følelser som hat(!). Det er bare hår, for Guds skyld.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #12 Skrevet 20. mai 2015 Elsker det. Guttene mine har Mio min mio hår som jeg kaller det bittelitt lengre, slik de i filmen. Synes strigla og kort kort hår er grusomt. Anonymous poster hash: a1ed3...c4e
Superdolly Skrevet 20. mai 2015 #13 Skrevet 20. mai 2015 Skal man synse så mye om det, da? Gutter er vel like ulike som jenter? Hvis en gutt vil ha langt hår synes jeg han må få lov til det. Skremmende at noen har så sterke følelser som hat(!). Det er bare hår, for Guds skyld. Enig med Iselilja. I min verden får både gutter og jenter velge hårfrisyre og -lengde selv, under forutsetning av at de steller håret greit. Jeg tenker da på jevnlig vask og greing. Og regelmessig klipping av tupper.
Englenemine Skrevet 20. mai 2015 #14 Skrevet 20. mai 2015 Enig med Iselilja , må spørre om hva vi synes om jenter med kort hår da også. Om hvor stygt det evt er og om de blir mobbet også.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #15 Skrevet 20. mai 2015 Noen gutter kler det godt! Er en gutt i klassen til sønnen min som ser superkul ut med lengde på håret. Anonymous poster hash: 68077...428
Ikkedytt Skrevet 20. mai 2015 #16 Skrevet 20. mai 2015 Jeg skjønner ikke at det skulle spille noen rolle så lenge barnet ønsker det selv. Hver sin smak.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #17 Skrevet 20. mai 2015 Gutten på 4 her har grei lengde på håret. Liker det på han. Er ikke alle som kler det, men min er motsatt, han kler rett og slett ikke å ha bare et par cm på hodet.. Anonymous poster hash: 7ac43...aec
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #18 Skrevet 20. mai 2015 11-åringen min har langt hår. Han har alltid likt det best. Nå begynner det å bli såpass at han har blitt kalt jente et par ganger av fremmede. Men han blir absolutt ikke mobbet for håret sitt. Han grer seg forresten aldri heller. Men har fall og det ser ikke så verst ut. I mine øyne er det mye penere enn sånn barberklippet kort hår. Ikke grer seg og blir kallt for jente? 👍 Anonymous poster hash: 13b1a...bdf
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. mai 2015 #19 Skrevet 20. mai 2015 Har ei venninne som mener man blir jente med langt hår... Sønnen min vil gjerne ha langt hår, men jeg prøver å holde det "kort nok". Andre sønnen min hadde skikkelig bollesveis, han er ganske søt med det ;-) Klipte han nå til 17 mai da
overlord Skrevet 20. mai 2015 #20 Skrevet 20. mai 2015 Min sønn har fått beskjed om at i vår familie har guttene kort hår, de har ikke hull i ørene og de bruker ikke smykker. Mulig jeg hadde måtte revurdere det om han hadde sterke preferanser i den sjangeren, men det har han heldigvis ikke så langt. Han har nok god smak som moren
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #21 Skrevet 20. mai 2015 Noen kler det godt, andre ikke så mye. Dessverre kler min gutt best kort hår, for liker egentlig langt hår på guttebarn Anonymous poster hash: 168f4...042
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #22 Skrevet 20. mai 2015 Synes det er helt greit, og barnet får velge selv. Her hadde sønnen min lange lyse nydelig lokker i håret, så jeg ville ikke klippe de bort. Helt til den sommeren han var 2,5 år, vi var mye på stranden, og han gikk i bare badebleie. Og jeg fikk så mange kommentarer om hvor utrolig nydelig jente jeg hadde. Så da ble han klipt kort. Anonymous poster hash: b2519...f7f
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2015 #23 Skrevet 20. mai 2015 Sønnen min har langt hår. Han er ni år, og hva jeg synes om lengden synes jeg ikke er så viktig. Hverken med ham eller søsteren. En sjelden gang tror noen han er jente. Men det er stort sett voksne. Han er en aktiv guttegutt. Jeg synes han er kul, og det synes vennene hans også. Og nei, det er ikke alltid nygredd og pent. Jeg velger å ta mine kamper på helt andre områder enn påkledning og sveis. Anonymous poster hash: 6ea60...a23
Leirha Skrevet 20. mai 2015 #24 Skrevet 20. mai 2015 Jeg er jo en av de som liker best litt lengde på håre til gutter. Ikke langtlangt, men en lang guttefrisyre er klart finere i mine øyne enn standard guttekort.
Villbringebringebær Skrevet 20. mai 2015 #25 Skrevet 20. mai 2015 Syntes det er fint, iallefal med litt fall eller krøller. Er som med alt annet noen kler det og andre ikke. Og skulle bli mobbet for langt hår på gutter såvel som kort hår på jenter er for meg uforståelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå