Gå til innhold

Jeg har satt inn husleia på feil konto!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nytt leieforhold og jeg har satt inn husleia på feil konto!! Huseier tok kontakt i dag, husleia ble satt inn 10 mai, og han har ikke fått den. Sjekka, og det er ett tall feil!!

Hva skjer nå?? Er pengene tapt?? Har ikke mottaker plikt å levere tilbake??

Var 5000...

Anonymous poster hash: f3397...ba3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mottaker er ikke pliktig nei. Men, du kan prøve å ta kontakt og håpe de er real.

Anonymous poster hash: a8fc2...822

Skrevet

Du må kontakte banken kontonummeret du har ført pengene til tilhører. De vil ta kontakt med sin kunde og be vedkommende om å betale pengene tilbake. Om denne kunden plikter å gjøre det tror jeg ikke, men de fleste oppegående mennesker er jo behjelpelige i en slik situasjon. 

Lykke til!

Skrevet

Om du ikke vet hvilken bank kontonummeret tilhører kan du ringe din bank og spørre. Bankene har oversikt over hvilke nummer som hører til hvilken bank.

Skrevet

Ta kontakt med banken i første omgang for å høre hva du kan gjøre. Kjip situasjon...

Skrevet

Er du heldig tilhører ikke kontonummeret noen og da havner pengene på en konto i banken. Det er et litt tungvint system ble jeg fortalt, så det tar tid før banken melder i fra til deg. Så kontakt dem og få de til å sjekke opp kontonummeret.

Skrevet

Har gjort samme feil en gang med ei regning. Det nr var ikke i bruk, så pengene kom tilbake til kontoen det ble sendt fra ca 1.5 uke etter

Skrevet

Tråden er moderert for personangrep. Oppfordrer dere til å holde en saklig tone! 

Brukermoderator Iiiiik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...