Gå til innhold

Pappa til baby er allergisk.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten baby på 6 mnd.som har en pappa som er allergisk mot det meste av rå frukt og grønt!😕Jeg er da veldig redd for at lille vennen vår også kan være det, men det er jo ikke mulig å ta allergitest så tidlig(fikk vi til svar iallefall når vi fikk vår første for noen år siden). Han får grøt med pære/eple...vi har kokt pærer og laget mos, men også kjøpt ferdige glass med pæremos(de er vell ikke varmebehandlet?), han har også spist banansmoothie fra nestle(det er vell også bare most?)Skal jeg tørre å skrape vanøig banan til han?eller eple?Uff blir jo litt bekymret😬

Anonymous poster hash: 77f89...397

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min er også allergisk mot mye av frukt og grønnsaker (eple, pære, moreller, gulerøtter, sukkererter osv osv)

Men ingen av våre 4 barn har arvet disse allergiene, de har alle fått frukt fra de var 5-6 mnd gamle og det har gått helt fint.

Har ventet med å gi dem kiwi da, det er vel den frukten som kan gi voldsomme reaksjoner om man er allergisk mot den (som med nøtter). Et annet barn i familien gikk i sjokk da han fikk kiwi 2 år gammel...

Anonymous poster hash: 84767...89a
Skrevet

Yngste vår ble testet da han var 8/9 mnd pgr av voldsomme utslett/vabler som kom når han begynte med fast føde. Vi var i asia i 3 mnd og kom hjem da han var 8 mnd. Tror ikke det er noe i veien for å teste en på 6 mnd. hva slags reaksjon har barnefaren på det han ikke tåler da?  Jeg testet maten først på armen. Da jeg tok grøt på armen hans så det ut som om han hadde fått brennesle på seg...

Anonymous poster hash: bb6fe...67f
Skrevet

Jeg er selv svært allergisk, mot veldig mye, har astma og atopisk eksem.

Ene barnet har ikke fått noe av dette, det andre barnet har fått bjørke pollen allergi.

Skrevet

Uff gikk i sjokk??!😳hærlighet det hørtes grusomt ut!Var en god ide å teste maten på huden først, det har jeg ikke tenkt på..pappaen får kløe i hals og føler seg tett, men det går over etterhvert...spiser han kiwi havner han på akutten

Anonymous poster hash: 77f89...397

Skrevet

Jeg ville holdt meg unna det faren til barnet var allergisk mot, samt typiske allergener. Bedre å introdusere dette litt senere ettersom barnet er arvelig disponert. Også ville jeg introdusert en ting av gangen.

Anonymous poster hash: bb6fe...67f
Skrevet (endret)

Jeg var allergisk mor ALT som liten og i oppveksten (hvetemel, egg, fisk/skalldyr, belgfrukter, nøtter, mandler, sitrusfrukter, epler, jordbær ... ja i det hele tatt).

Jeg vokste av meg det meste av allergier, men ble til gjengjeld laktoseintolerant da jeg kom i puberteten :P

Nurket slekter heldigvis på sin far og tåler ALT bortsett fra sitrus. Det er ikke gitt at barnet deres har arvet allergiene, men det er sikkert lurt å være forsiktig. Snakk med helsestasjonen :)

Vi kommer ikke til å gi ham nøtter før han er minst 30 år, da ... nøtter er skummelt.

Endret av MammantilNurket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...