Gå til innhold

Jeg trenger litt hjelp her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er mitt liv: jeg har er barn (sønn) på 5 som er frisk som en fisk. Så har jeg en datter som er psykisk utviklingshemmet (3år, datter). Jeg er student og har eksamen rett rundt hjørnet. Jobber 100 % og er 7mnd på vei. Jeg er mildt sagt sliten. Føler jeg er sur hele tiden, og jeg forventer for mye av min friske sønn fordi datteren min krever mer. Og du lurer sikkert på om ikke jeg har en mann opp i alt det her, og det har jeg, men han jobber hele tiden.

Og vi har ikke så verst økonomi per dags dato, men han vil være føre var til ferien, eller i tilfelle bilen ryker osv. Jeg prøver å kreve at han er mer tilstede, men blir ikke hørt. Jeg henter og leverer i bhg hver dag, og har de alene frem til de legger seg de fleste dager i uken.

Jeg har snakket litt med mannen om avlastningshjem til datteren min, bare noen timer per mnd. Men han blir sur og sier at vi ikke kan etterlate henne hos fremmede bare fordi vi (jeg) er litt sliten en dag, da får jeg dårlig samvittighet.

Men vi har det ikke bra nå, jeg klarer ikke å stå i min egen hverdag. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!

Anonymous poster hash: 52827...c52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner flere utviklingshemmede barn som er på avlastning, der har de individuelt opplegg og veldig dyktig personale.

Mannen din får være mer hjemme, eller så kontakter dere kommunen for informasjon om avlastning. Men vær obs på at det ofte er ganske lang ventetid før dere får tilbud om avlastning.

Anonymous poster hash: 8a082...493

Skrevet

Jeg mener jo også det. Men han får meg til å føle meg som en dårlig mor for at jeg ikke klarer dette alene.

Anonymous poster hash: 52827...c52

Skrevet