Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #1 Skrevet 19. mai 2015 Det verste jeg har opplevd var å komme hjem til en pasient som var oppbanket og fastbundet dette var som student og sitter godt i meg. Ble litt inspirert etter en samtale på jobb idag. Anonymous poster hash: d1a9b...43f
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. mai 2015 #2 Skrevet 19. mai 2015 En utagerende bruker som måtte legges i bakken og skrek hjerteskjærende.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #3 Skrevet 19. mai 2015 Mot meg: Å få knekt nesen Mot andre: Små barn som har blitt utsatt for vold / misbruk Anonymous poster hash: a0b13...7b4
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #4 Skrevet 19. mai 2015 hmm - at jeg som fersk virksomhetsleder opplevde at rådmannen gikk ut i avisen og kritiserte økonomihåndteringen til virksomheten min en mnd etter at jeg hadde begynt i jobben... Jeg visste ingen ting om dette før jeg så det i avisen..... Anonymous poster hash: 333eb...336
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #5 Skrevet 19. mai 2015 Å se barn, hver dag, bli hentet av foreldre som ikke bryr seg om barna sine.... Særlig der barna får tomme øyne og helt klart går fra å leve til bare å være når det nærmer seg helg, ferier osv. Når det ikke er noe å sette fingeren på, for der kan man jo gjøre noe i det minste, men der hvor man bare får vondt i magen, ikke få gjort noe med det og bare synes så ufattelig synd på barnet.... Vi satt en dag i sandkassa, mange år siden, det nærmet seg jul og jeg spurte ungene hva de ønsket seg til jul? Innimellom alle "traktor" og "dukker" kom ett "Jeg ønsker meg en pakke jeg. Med deg oppi. Så kunne du bo på rommet mitt." Og ja, 20 år etter griner jeg fortsatt når jeg tenker på det.... Anonymous poster hash: 64c2f...0d7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #6 Skrevet 19. mai 2015 Det er når vi ikke greier å redde barna(akutt dødsfall) . Og det er ille når noen barn vi kjenner godt tar sitt siste åndedrag. Godt for det syke barnet å gi slipp men vondt å se foreldrene. Har sett en del sterke reaksjoner der. Anonymous poster hash: cbefd...d92
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #7 Skrevet 19. mai 2015 Å se barn, hver dag, bli hentet av foreldre som ikke bryr seg om barna sine.... Særlig der barna får tomme øyne og helt klart går fra å leve til bare å være når det nærmer seg helg, ferier osv. Når det ikke er noe å sette fingeren på, for der kan man jo gjøre noe i det minste, men der hvor man bare får vondt i magen, ikke få gjort noe med det og bare synes så ufattelig synd på barnet.... Vi satt en dag i sandkassa, mange år siden, det nærmet seg jul og jeg spurte ungene hva de ønsket seg til jul? Innimellom alle "traktor" og "dukker" kom ett "Jeg ønsker meg en pakke jeg. Med deg oppi. Så kunne du bo på rommet mitt." Og ja, 20 år etter griner jeg fortsatt når jeg tenker på det.... Anonymous poster hash: 64c2f...0d7 Og det viser hvor viktig det er med gode barnehagelærere og assistenter som ser barna i barnehagen! Hvilket liv hadde det barnet hatt dersom ikke du hadde vært der og sett det! Uff... Fikk helt vondt inni meg nå! Samme med anonym under her igjen, så trist! Jeg har ikke opplevd noe i nærheten. Er student nå og jobber i butikk, og det verste har vel vært å bli kjeftet på av en sinna mann... Anonymous poster hash: 35f44...46f
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #8 Skrevet 19. mai 2015 Et barn som fikk krampeanfall i barnehagen og ble hentet med luftambulansen Anonymous poster hash: c38e4...804
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #9 Skrevet 19. mai 2015 En mann som fikk hånda inn i stansemaskina og knuste hele hånda.. Anonymous poster hash: c3009...4d8
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #10 Skrevet 19. mai 2015 En mann som tok livet sitt på kjøpesenteret jeg jobbet. Han hoppet fra 4 etasje inne på selve senteret. Anonymous poster hash: 9cac2...146
Gjest Skrevet 19. mai 2015 #11 Skrevet 19. mai 2015 Hadde en som døde i armene mine av aortaaneurisme.... Aldri sett så mye blod noen gang
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #12 Skrevet 19. mai 2015 Da jeg jobbet som bartender: voldelige gjester, spesielt en som hoppet over bardisken, tok kvelertak og truet med å vente på meg og følge etter meg hjem. Samme plass truet eieren av baren med å gi meg sparken om jeg ikke hadde sex med han. Senere brukte han det mot meg. Lo av meg og fortalte hvor billig jeg var som lå med han. Foran han jeg hadde hatt et lite forhold til som jeg likte veldig godt pg håpte ville bli sammen med meg. Ble ikke noe av det da. Og så beskyldte han meg for å stjele penger og trakk det fra lønnen min. Syk fyr. Glad jeg kom meg vekk til slutt. På skolen jeg jobber da jeg kom inn i et ein til synet av en gutt som hadde kraftig epilepsianfall, lå og stanget hodet i flisegulvet, skum kom ut av munnen, så ut som han hadde ligget lenge da det var sikkel overalt. Det var to voksne i rommet som satt og så på noe på mobiltelefonen til han ene, hadde derfor ikke lagt merke til gutten som hadde anfall. Fortet meg å ringe ambulanse men var helt skjelven lenge etterpå Anonymous poster hash: 73ce5...777
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #13 Skrevet 19. mai 2015 Igår var det rett før jeg utløst ransalarmen. Heldigvis løste dette seg, men det var en situasjon jeg håper ingen av oss på jobb kommer utfor igjen. Hadde flere kunder innom idag for å høre hvordan det gikk igår. De var ganske redde der de var i butikken. Butikken jeg jobbet i tidligere skjedde det mye. Det meste gikk for oss veldig greit, da vi var klar over det. Noen naboer til butikken som ikke var gatas beste barn. Vi som jobbet der hadde en veldig god tone med disse, så vi taklet disse helt supert. Men når politiet var hos de så var det en annen sak. Det var bevæpnet politiaksjon mot de engang, da stormet politiet butikken for de trodde en hadde gjemt seg hos oss. En annen gang var det lignende men uten våpen, da ble han ene smelt i gulvet midt i butikken. Ett skikkelig basketak. Med oss så var de greie, hyggelige og høflige. Men mye som fulgte med de og vi ble fort herdet. Hadde slikt skjed her jeg jobber nå så hadde vel hjertet mitt vært i halsen for lenge siden. Har det lokalet politiet lagret på tlf, og har ringt de noen ganger på jobb. Rusa mennesker som er truende syns jeg er vanskelige å håntere. At jeg kanskje kan håntere de er en ting, men i butikken så er det kunder og mye jeg syns de ikke trenger å oppleve. Barn alene på butikken burde ikke se en mann som truer betjeningen, prøver å bryte seg inn, går med våpen osv. Anonymous poster hash: 424a5...156
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #14 Skrevet 19. mai 2015 Jobbet på en institusjon for ungdom med rus og alvorlige atferdsvansker, og har blitt truet, sparket, lugget, slått, spyttet etter og truet med kniv. Har fått grove drapstrusler rettet mot barna mine, og fått politivakt i barnehagen da de gikk der. Likevel kommer det ikke i nærheten av hva enkelte av disse ungdommene selv har vært utsatt for i sin barndom. Jobber fortsatt i barnevernet. En veldig tung jobb. Møter barn som har blitt sviktet og utsatt for overgrep på det groveste. Forferdelige historier. Men det er godt å kunne hjelpe. Jeg er takknemlig for jobben. Anonymous poster hash: dddc4...7be
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #15 Skrevet 19. mai 2015 Jeg jobbet på sykehjem for utallige år siden da en dement beboer fant ut at han ville hjem. Så han pakket kofferten, tok på seg ytterklær og hoppet ut vinduet i 3.etasje. Han skulle ta heisen. Han ble observert av en som gikk tur med hunden, som fikk geleidet han tilbake, og det hele endte med kun noen få blåmerker. Nesten 90 år, og tre etasjer. Jeg kjenner det enda i magen 20 år senere. Anonymous poster hash: cdd94...096
Rediken Skrevet 19. mai 2015 #16 Skrevet 19. mai 2015 Jeg var sommervikar på en utsalgsbutikk et år. En av de første dagene på jobb kom daglig leder og sa hun skulle veksle inn valutapenger i banken, men jeg skulle bare føre regnskapet som om de var der fordi hun skulle komme tilbake med pengene dagen etter. I og med at hun var daglig leder tenkte jeg ikke så mye mer over det. 2 måneder senere ringer sjefen over henne igjen (som forsåvidt var moren hennes) og kjefter meg huden full for å ha stjålet 10.000,-. Jeg skulle bli politianmeldt og fikk naturligvis aldri jobbe der igjen, jeg fikk ikke sjanse til å forklare meg engang. Jeg hadde tilfeldigvis fortalt en annen sommervikar om de valutapengene, bare for å ha noe å snakke om, hun kontaktet sjefen sjølv å forklarte at det var den daglige lederen, hennes datter, som hadde stjålet pengene. Om datteren mistet jobben? Niks, hun arbeider der fortsatt og lurer vel uskyldige sommervikarer...
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #17 Skrevet 19. mai 2015 Det må være da jeg omsider fant en elev som var stukket av. Hun hadde gjemt seg inne på toalettet, og da jeg kom rant det blod i strie strømmer fra håndleddene. Jeg måtte forbinde kuttene og tilkalle ambulanse, og torde ikke forlate henne (måtte holde trykk på kuttene for at hun ikke skulle forblø). Dette var jeg overhode ikke trent til, null medisinsk erfaring, og i tillegg snakket hun i døs hvor det kom fram at hun var blitt misbrukt av stefar. Da ambulansen endelig kom var hun bevisstløs og jeg var faktisk usikker på om hun var i live, noe hun heldigvis var. Det hele endte "godt", men jeg kommer aldri til å glemme verken den dagen eller alt styret etterpå med å koble inn barnevern osv. Slike ting lærer man ikke om på lærerstudiet ... Anonymous poster hash: ea8de...94d
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #18 Skrevet 19. mai 2015 Mobbing fra avdelingsdirektør. Han klarte å erte på seg en hel avdeling til slutt og ble omplassert. Opplevde også uønsket seksuell oppmerksomhet av en eldre kollega. Han ble senere hovedverneombud. Anonymous poster hash: 01638...a3a
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #19 Skrevet 19. mai 2015 Jeg jobber i butikk, og har mottatt mange trusler, og blir skjelt ut nesten hver dag. Mister litt troen på folk gitt. Det verste var likevel da en kunde beit meg i skulderen.. Anonymous poster hash: 49b1d...dcc
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #20 Skrevet 19. mai 2015 Bitt i skulderen? Herregud 😨 hvilken type butikk er du i? Det verste jeg har opplevd var å finne en død dame i hjemmet sitt. Mannen ringte og forsto ikke hva som hadde skjedd. Hun hadde vært så varm og god når han strøk henne over kinnet når de la seg sammen, men når han strøk henne til morningen på samme vis var hun iskald. Huff. Anonymous poster hash: 0961c...d40
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #21 Skrevet 19. mai 2015 Jeg er enda veldig ung og har stort sett jobbet i butikk. Verste jeg har sett er barn som alltid handler alene og som tydeligvis kjøper middag, pølser til grilling på skole, frokost, matpakke, osv, helt selv. Så aldri noen foreldre sammen med barnet. Anonymous poster hash: f1a5f...3d7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #22 Skrevet 19. mai 2015 Verste er truet med kniv og hund når jeg stod i nattåpen kiosk, var visst en som var forelska i meg. Og en annen gang det stod en bil utenfor leeeenge, men de kom aldri inn. Dagen etterpå fikk jeg vite av lensmannen at de hadde tatt noen for et ran lenger oppe i gata, våpen og greier, men egentlig min arbeidsplass de skulle ta. Aleine på jobb 17 år gammel var ikke kjempegøy etter det. Anonymous poster hash: aefa7...31b
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #23 Skrevet 19. mai 2015 Den gangen jeg hadde nattevakt på jobb og det kom inn noen fulle ungdommer som klagde på at festen de hadde vært på ble avlyst fordi en fyr hadde dødd der og de la ut om alle mulige fæle detaljer. Etterhvert skjønte jeg at det var samboeren min de snakket om og på den måten fikk jeg vite at mannen jeg elsket mer enn noe annet hadde dødd i en bilulykke. Klokka var 4 på natta og jeg var alene på jobb. Da jeg prøvde å ringe han og fikk beskjed om at telefonen var avslått skjønte jeg at det var sant, følelsen kan ikke beskrives. Anonymous poster hash: 5d987...cb4
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #24 Skrevet 19. mai 2015 Den gangen jeg hadde nattevakt på jobb og det kom inn noen fulle ungdommer som klagde på at festen de hadde vært på ble avlyst fordi en fyr hadde dødd der og de la ut om alle mulige fæle detaljer. Etterhvert skjønte jeg at det var samboeren min de snakket om og på den måten fikk jeg vite at mannen jeg elsket mer enn noe annet hadde dødd i en bilulykke. Klokka var 4 på natta og jeg var alene på jobb. Da jeg prøvde å ringe han og fikk beskjed om at telefonen var avslått skjønte jeg at det var sant, følelsen kan ikke beskrives. Anonymous poster hash: 5d987...cb4 Så forferdelig trist og for en grusom måte å få vite det på❤️ Anonymous poster hash: 0d714...1b5
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #25 Skrevet 19. mai 2015 En utagerende bruker som måtte legges i bakken og skrek hjerteskjærende.Da var det sannsynligvis en pasient-ikke en "bruker" Anonymous poster hash: 392e5...49e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå