Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #1 Skrevet 19. mai 2015 Jeg har utgiftsposter som tilsvarer husleia. Mannen har ansvaret for husleia. Han betaler den jo ikke. Jeg fikk purring idag, sa til mannen at det ikke er min post. Jeg har betalt mitt, hver mnd, hvorfor gjør ikke han det? Tidligere maste jeg på ham, sa at du må huske å betale, ubehagelig stemning fordi jeg maste. Jeg ga opp, orket ikke å mase om det og tenkte at han snart er 30 år, så han må klare og styre med det på egenhånd. Men neida. Jeg blir så sliten og frustrert av det, det er jeg som må bære byrden. Forsøkte å snakke med mannen om det, men han sier "det er ikke bare min skyld". JO, det er bare din skyld. Hvis jeg lot være å betale bhg og de andre postene mine, hadde det vært MIN skyld. Hvorfor skal han legge skylda over på meg?? Orker ikke mer. Anonymous poster hash: 53e99...536
m-84 Skrevet 19. mai 2015 #2 Skrevet 19. mai 2015 Jeg hadde samme problemet med min mann. Det endte med at jeg tok over betaling av regninger, orket ikke mase mer pluss det går ut over meg og når typ internett blir stengt. Sykt irriterende, og uansvarlig men slik er han...
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #3 Skrevet 19. mai 2015 Jeg hadde samme problemet med min mann. Det endte med at jeg tok over betaling av regninger, orket ikke mase mer pluss det går ut over meg og når typ internett blir stengt. Sykt irriterende, og uansvarlig men slik er han...Kan jeg kreve det altså? Det er også veldig stress for meg å alene sitte på det ansvaret. Som om han var en unge. FRUSTRERT :( Anonymous poster hash: 53e99...536
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #4 Skrevet 19. mai 2015 Hvor i alledager finner dere desse sjarmørene?? Hva med autogiro, trekk dagen etter lønning? Anonymous poster hash: b9b06...ed1
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #5 Skrevet 19. mai 2015 Hvor i alledager finner dere desse sjarmørene?? Hva med autogiro, trekk dagen etter lønning?Anonymous poster hash: b9b06...ed1 Må vel til.... Han var ikke sånn før altså, han betalte alt til tida. Anonymous poster hash: 53e99...536
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #6 Skrevet 19. mai 2015 Hvor i alledager finner dere desse sjarmørene?? Hva med autogiro, trekk dagen etter lønning?Anonymous poster hash: b9b06...ed1 Må vel til.... Han var ikke sånn før altså, han betalte alt til tida. Anonymous poster hash: 53e99...536 Hmmm... Han har ikke pådratt seg økonomiske problemer av noe slag? Spillavhengighet eller noe slikt? Siden dette er en "plutselig" endring i karakter mener jeg. Ellers vil jeg absolutt anbefale at dere oppretter en felles regningskonto hvor dere setter inn likt beløp hver, og alle regninger OG husleie blir betalt ut derfra, gjerne med automattrekk. Anonymous poster hash: 7b29f...f8f
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #7 Skrevet 19. mai 2015 Hvor i alledager finner dere desse sjarmørene??Hva med autogiro, trekk dagen etter lønning?Anonymous poster hash: b9b06...ed1 Må vel til.... Han var ikke sånn før altså, han betalte alt til tida.Anonymous poster hash: 53e99...536 Hmmm... Han har ikke pådratt seg økonomiske problemer av noe slag? Spillavhengighet eller noe slikt? Siden dette er en "plutselig" endring i karakter mener jeg. Ellers vil jeg absolutt anbefale at dere oppretter en felles regningskonto hvor dere setter inn likt beløp hver, og alle regninger OG husleie blir betalt ut derfra, gjerne med automattrekk. Anonymous poster hash: 7b29f...f8f Nei, det er ikke så plutselig. Men det var en god idé. Anonymous poster hash: 53e99...536
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #8 Skrevet 19. mai 2015 Men nå må jeg ta ut penger fra min sparekonto, alle pengene fra jeg var baby, for å få råd til bursdagspresang til ungen min. 700kr er det innpå der. Men det er kjipt. Får igjen penger på skatten, men 100% av de pengene må gå til husleiene mannen ikke har betalt. Istedet for ferie Anonymous poster hash: 53e99...536
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #9 Skrevet 19. mai 2015 Hva har han brukt husleie pengene på da? Du må jo bare kreve å få full tilgang til hans konto umiddelbart, for han må jo betale for seg han også, og det fort som faen! Jeg hadde aldri godtatt å bare måtte fikse opp og la det suse og gå. Det hadde vært bla opp pengene i en farlig fart, eller pakk og kom deg på ræva ut. Anonymous poster hash: 6163a...c47
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #10 Skrevet 19. mai 2015 Når unger får unger osv.... Dere høres ikke videre voksne ut noen av dere akkurat. Anonymous poster hash: 26b61...00e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #11 Skrevet 19. mai 2015 Jeg har ansvaret for alt sånt, det er jo ikke noe styr. Tar tilstrekkelig av lønningene våre inn på regningskontoen, litt på sparing og resten blir brukt opp. Funker fint det :-) Anonymous poster hash: d3281...90d
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #12 Skrevet 19. mai 2015 Jeg hadde vært redd å plutselig bli kastet ut av leiligheten. Seriøs, husleia er første pri, uansett. Tak over hodet må man ha. Krev at du tar over økonomien (les hans lønn), opprett autotrekk, efaktura der det lar seg gjøre, sett av på regningskonto. Går han ikke med på det hadde jeg seriøs vurdert flytting. Plutselig står du der og oppdager at han har tatt opp lån i ditt navn og andre forferdelige greier.... Anonymous poster hash: 4495f...efa
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #13 Skrevet 19. mai 2015 Sett dere ned i kveld og rydd opp i økonomien! Opprett en ny konto i nettbanken og kall den "regningskonto", lag et automatisk trekk fra personkontoene deres til regningskontoen på lønningsdagen. Alle felles regninger betales fra regningskontoen og dere trenger aldri ha disse diskusjonene igjen for på regningskontoen er det alltid dekning. Regn ut hva dere har i faste utgifter hver måned og lag de faste trekkene fra lønnskontoene deres litt høyere enn dere faktisk trenger. Da bygger dere opp en liten buffer på regningskontoen og har litt å gå på om en eller annen regning blir høyere enn forventet (og dere sparer opp til veiavgift og slike ting) Vi ordnet slike faste trekk da vi flyttet sammen og har aldri kranglet om økonomi. Vi har også en egen matkonto med fast trekk til og eget kort på, det kortet brukes bare i matbutikken. Anonymous poster hash: 8622f...774
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå