Gå til innhold

Hva ville dere gjort? Reise/syk/jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg jobber som nattevakt på et sykehjem.

I morgen skal vi reise til London, med ungene.

De gleder seg stort!

Jeg var borte fra jobb i natt pga feber, og er fortsatt ikke frisk. Lurer på å være hjemme i natt også, men tenker sånn på hvordan jeg blir oppfattet da.. Borte i natt, så London ettermiddagen etter.

Selv om det jo er en stor forskjell, jeg kan sove ut og forhåpentligvis bli bedre. Jeg kan døse på flyet og jeg kan slappe av på hotellet.

I tillegg til å ta smertestillende.

Hva tenker dere??

Dette er første fraværsdagen jeg har på over ett år, så er ikke mye borte.

Anonymous poster hash: 7785c...f51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker klarer du London tur så klarer du jobb, ibux og paracet!

Skrevet

Kan du reise til London kan du dra på jobb.

Anonymous poster hash: 86e02...874
Skrevet

Lurer på om du skal være hjemme fra jobb? Da er du ikke syk nok.

Du skal ikke tenke: er jeg syk nok til å være hjemme, men skal heller tenke: er jeg frisk nok til å gå på jobb.

Skrevet

Jeg hadde blitt hjemme. Ikke pga turen, men fordi du jobber på et sykehjem. Da er det greit å være helt feberfri og frisk før man kommer tilbake på jobb. Hadde du jobbet på et kontor eller et annet sted uten syke og/eller eldre mennesker ville saken vært en annen.

Anonymous poster hash: c8097...de5

Skrevet

Om jeg går på jobb er jeg redd jeg vil sovne, tenk om det skjer noe alvorlig og jeg surrer rundt der i feberrus.

Jobber med syke pasienter jeg ofte må sitte våkne med hele natten.

Jeg kommer sikkert gjennom det, men jeg vil se på det som uforsvarlig. I tillegg har jeg medisinansvar.

For meg som er syk er det helt noe annet å gå på jobb om natten, være ansvarlig for alle, kanskje smitte andre mennesker.

Enn det ville vært å reise til London 17 timer etter vaktstart, hvor jeg kan sitte ned, ta smertestillende og ligge på hotellrommet.

Skrevet

Om jeg går på jobb er jeg redd jeg vil sovne, tenk om det skjer noe alvorlig og jeg surrer rundt der i feberrus.

Jeg kommer sikkert gjennom det, men jeg vil se på det som uforsvarlig. I tillegg har jeg medisinansvar.

For meg som er syk er det helt noe annet å gå på jobb om natten, være ansvarlig for alle, kanskje smitte andre mennesker.

Enn det ville vært å reise til London 17 timer etter vaktstart, hvor jeg kan sitte ned, ta smertestillende og ligge på hotellrommet.

Enig

Anonymous poster hash: 9bf1b...18b

Skrevet

Du får sove nå på dagen slik at du er uthvilt til natten. Da klarer du fint en nettevakt hvis du klarer en Londontur.

Anonymous poster hash: 86e02...874

Skrevet

Bli hjemme fra jobb. Man blir ikke akkurat fortere frisk av å jobbe natt.

Anonymous poster hash: 27f29...3b8

Skrevet

Du har gode argumenter for å ikke dra på jobb så da reiser du ikke på ferie heller.

Hadde min kollega vært borte og så reist på tur som det hadde jeg laget litt støy rundt det.

Du høres ut som en skulker og mest sannsynlig synes dine kollegaer det også.

Anonymous poster hash: 6f0d4...edc

Skrevet

Jeg er ingen uærlig person.

Ringte og konfirerte med sjefen jeg. Ble enige om at jeg tar en avspaseringsvakt i dag siden jeg har mye på bok.

Så da løste det seg!

PS: Mine kollegaer er ikke vant til at jeg er borte, fikk mld av samtlige i går.

Skrevet

Ligge på hotellrommet? Høres ut som en gøy londontur for ungene.

Anonymous poster hash: 1440e...cff

Skrevet

Jeg reiser ikke alene.

Og til din opplysning så har ungene vært der så mange ganger at de ferdes der på egenhånd!

Tenke seg til du;-)

Skrevet

Jeg synes du fant en veldig fin måte å løse det på😀 ærlighet varer lengst 👏🏻👏🏻👏🏻

Skrevet

Jeg reiser ikke alene.

Og til din opplysning så har ungene vært der så mange ganger at de ferdes der på egenhånd!

Tenke seg til du;-)

Går ungene i London på egenhånd? Hvor gamle er dine barn?

Skrevet

Fin måte du løyste det på. Kos deg på tur 😊

Anonymous poster hash: 5f66d...c3d

Skrevet

Om du klarer å dra på tur så klarer du å ta en nattevakt!!!

Skrevet

Om du klarer å dra på tur så klarer du å ta en nattevakt!!!

Det er nok litt annet å jobbe i helsevesenet hvor du jobber med syke mennesker enn små barn.
Skrevet

Jeg reiser ikke alene.

Tenke seg til du;-)

Går ungene i London på egenhånd? Hvor gamle er dine barn?

Det er litt sjarmerende med alle som automatisk tror at alle so er her inne bare har små barn. Mine "små" er 15, 13 og 10 år. Om de var kjent i London kunne de sikkert gått alene de også dersom 15-åringen så etter 10-åringen litt.

Anonymous poster hash: c240b...ede

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...