Gå til innhold

Tar oss en langhelg i Oslo


Anbefalte innlegg

Skrevet

I juni. Hva bør vi få med oss? Er der svært lite. To barn med på 6 og 1 år. Tusenfryd skal vi på :) hvordan er det og kjøre bil dit fra Oslo? Har aldri kjørt der før! Gode spisesteder til lunsj og middag?

 

Anonymous poster hash: 8a4e2...117

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frognerparken, ekebergparken/husdyrpark . Øyene i Oslofjorden. Holmenkollen . Museum på Bygdøy. Aker brygge. Opraen. Frognerbadet.

Skrevet

Kjempelett å kjøre til tusenfryd både e6 og e18 fører dit. (ligger omtrent i krysset mellom dem....)

 

Er det bra vær - frognerbadet

 

Må en tur på operataket.

Spennende å se slottet og stortinget og snakke om de tingene.

Teknisk museum

Botanisk hage

Bygdøy

Holmenkollen (ta banen - det er jo også en opplevelse)

Ev ta en båt til en av øyene om det er fint vær og dere vil bade.



Anonymous poster hash: 0d00f...b82
Skrevet

Det de andre sa. Og Akerhus festning.

 

Ellers er Hamleys-lekebutikken på Steen og Strøm fin, og Riktige Leker ved Rådhuset.

 

Min femårings favoritter på matfronten er lunsj på Creperie de Mari (pannekakekafe, basically) - de har en avdeling på Grünerløkka og en i Torggata, vegg i vegg med Eldorado bokhandel (som i seg selv er verdt et besøk og har en helt fantastisk barneavdeling. Gratis barnefilmvisning og popcorn på lørdager). Han liker også å spise middag på Yayas Thai Bungalow, selv om maten er litt i overkant eksotisk - de har sånn tropisk regnstorm og lyn og slikt som fenger veldig. Indisk mat i en av sjappene bortover Grønland er kos, de ligger på rekke og rad. Det er også hyggelig å spise ved Teaterplassen på Grønland, der finner du flere restauranter med en stor plass i midten - mye folkeliv og fint for ungene å løpe litt på en varm sommerdag.

 

Brunello i Stenersgata rett ved Oslo City er superbarnevennlig og har nydelig italiensk mat.

 

Om dere vil planlegge turen litt med seksåringen, anbefaler jeg boken Karsten og Petra hilser på kongen. Der er de på langhelg i Oslo og besøker mange attraksjoner (samt feirer 17. mai).



Anonymous poster hash: 564d7...60e
Skrevet

Frognerparken - med lekeborgen.

Rusle i sentrum, Karl Johan, slottet. Aker brygge, Akershus festning, tjuvholmen (god italiensk isbar ig en liten strand der ute), operataket....

Hvis dårlig vær: teknisk museum, reptilparken

Hvis dere har god tid, kan en tur til Holmenkollen være hyggelig.

I tillegg til spisesteder som er nevnt, er jo Fridays barnevennlig.

 

 

Anonymous poster hash: 09a11...b89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...