Gå til innhold

Maser bhg mye på dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en ansatt i bhg som maser om alt mulig, hele tiden! Lager problemer ut av ingenting, er påståelig osv. Det er nå så plagsomt at jeg gruer meg til å treffe på henne, tar meg selv i å nesten ikke holde maska. Og så kler hun på ungen aaalt for mye klær, så når vi henter henne så er hun gjennomsvett :( masse ullklær og parkdress når det er varmt og sol ute. Hvis jeg lar et plagg være hjemme fordi det er varmt ute den dagen, ringer hun og omtrent forventer at jeg skal reise hjem og gi henne det plagget, men jeg vet at ungen min svetter når de kler på så mye. Og så løy hun en gang om at hun hadde gitt medisin hun ikke hadde gitt (jeg talte engangsdosene..).

Jeg blir så sliten av det, ingen av de andre ansatte er på samme måte. Jeg aner ikke hvordan de andre foreldrene oppfatter henne heller. Er det sånn i alle andre bhg, alltid en ansatt som maser? :(

Anonymous poster hash: c9eaf...6d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det motsatt. Om eg bgynner å stresse fordi eg har gløymt noko, får eg berre beskjed om at det går så fint atte, ikkje noko å bekymre seg for. 😊

Skrevet

Hva mener du med at hun maser da? Trenger barnet skiftetøy, bleier, solkrem, mer mat, innlevering av lapper osv? I så fall er det jo bare å komme henne i forkjøpet og sørge for å ha alt på stell 😉.

Skrevet

Jeg har hatt barn i barnehage sammenhengende siden 2002, og har aldri opplevd dette. Hadde nok tatt tak i denne ansatte og spurt hva problemet er!

Be om et møte med styrer og forklar hvordan du opplever dette!

Min datter byttet brhg i fjor og styrer og ped.leder i denne brhg BOMBER oss med mail! Husk ditt, gjør datt, minner om, info om slik og sånn.. 9 mail på 7 dager er rekorden ;)

Det ble tatt opp på foreldremøtet og vi foreldre ba om f.eks sms-varsling om ha-med-dag, dugnader osv. Så nå skulle de begynne med det :) som regel ordner det seg bare man har en god kommunikasjon :)

Anonymous poster hash: 0a428...be7

Skrevet

Jeg ser for meg at du kanskje framstår som litt forsiktig, beskjeden, usikker og forsagt i barnehagen (kanskje uten å mene det) og at den ansatte er av den typen som liker å styre og herje med folk rundt seg som lar seg herje med. Bare det at hun kler på barnet ditt mye klær selv om jeg antar at du har gitt beskjed om at det ikke er greit, viser at hun mener at hun har mer rett enn det du har. Dessverre er ikke slik oppførsel unormal, men det går mer på personlighet enn sted (i dette tilfelle barnehagen).

Du må rett og slett bli veldig tydelig ovenfor henne. Si klart i fra om at datteren din ikke skal ha på seg mer enn det og det plagget når det er varmt ute, og at dersom det ikke blir overholdt, tar du det videre til styrer. Si klart i fra om at dersom ikke barnet er sykt eller det er noe alvorlig, så skal hun ikke ringe deg eller sende mail til deg med krav i arbeidstiden din. Dersom barnet mangler noe, skal det tas opp på en fin og hyggelig måte.

Dersom det ikke bedrer seg, ville jeg tatt oppførselen opp med styrer.

Anonymous poster hash: e13bf...aeb
Skrevet

Takk for tips!! Ja, jeg kan nok virke litt beskjeden, men er dere sånn at dere sier ting rett frem?

Anonymous poster hash: c9eaf...6d1

Skrevet

Jeg har 4 barn og har hatt barn i barnehage sammenhengende siden 2002, og har aldri opplevd mas fra noen.

Er det litt glissent med skiftetøy eller det begynner bli lite bleier henger de en gul lapp på plassen til ungen som jeg ser når jeg henter. Har aldri fått telefon annet enn ved sykdom hos barnet.

Har det manglet noe utetøy,så har de lånetøy i barnehagen så det er ikke noe de maser på oss foreldre om. Tror det har skjedd en gang at et av mine barn har lånt en regnbukse og votter, da var det fordi datteren min hadde "dusjet" under takrenna og blitt blaut til skinnet tre ganger den dagen ;)

Du får snakke med henne, og kanskje tenkte litt på hvordan du fremstår. Om du fremstår som en litt ubesluttsom og usikker mamma kan det godt hende hun bare mener å veilede og hjelpe deg, da må du takke men si nei takk til denne type "hjelp".

Anonymous poster hash: 1d2ba...99a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...