Gå til innhold

Noen som har sendt barn alene med fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å sende 5 åringen alene med fly til besteforeldrene. Hun er nettopp fylt 5 år. Hvordan har dette gått for dere? Hvordan ivaretas barnet den tiden hun er helt alene på flyet? Hat du noen gode tips?

Ps. Barnet sier selv at hun ønsker dette, ellers ville vi selvsagt ikke gjort det. Men vi er redde for at hun vil angre idet vi må forlate henne...

Anonymous poster hash: 31692...333
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fløy fra Oslo til Haugesund når jeg var 6 eller noe. Det var med SAS men pappa var også ansatt i SAS.. De tok godt vare på meg og Bestemor og pappa stod klare til å ta meg imot når jeg kom. Jeg var ca 10.000 i kry :) Skummelt er det jo men om de har en søt vert eller vertinne som kan holde litt i hånden så hjelper det nok :-)

Skrevet

Hvor lang tid tar flyreisen? Jeg ville prøvd hvis det tar 1 time eller mindre

Anonymous poster hash: 0a6bd...ff2

Skrevet

flyturen er 45 min. 

Vi tenkte å bestikke henne med litt godteri og kanskje hun kan se film på ipad, hvis de ansatte har tid til å hjelpe henne med å skru den på etc? HI

Anonymous poster hash: 31692...333
Skrevet

Vet ikke hvordan de forskjellige flyselskapene er. Men vi fløy fra Paris til Oslo i fjor med norwegian, da satt det en rekke med barn som reiste alene bak oss. De var overlatt til seg selv på selve flyturen. Men de var ca 9-10 år. Og håper virkelig de passer bedre på en på 5 år. Jeg hadde nok tatt kontakt med flyselskapet dere vil bruke, og høre nøyaktig hvordan de tar vare på en på 5 år som reiser alene.

Anonymous poster hash: da474...ab3
Skrevet

Min jente har fløyet 4 ganger alene fra hun var 5-6 år, vi fulgte henne til gaten, fikk hilse på de andre barna som fløy alene og dama som skulle passe på, har brukt både SAS og Norwegian, ikke opplevd noe tull, og turen tar 1.5t, jenta koste seg masse.

Du kan vel lære jenta de og skru på padden og finne filmen :)

Skrevet

Der kan hende jeg tar feil nå, men tror de må ha fylt 6 for å fly alene...

Sønnen I hun har flydd alene inn pr nå. Det går kjempefint hver gang. De passe godt på, og er det flere som flyr alene, så får de sitte sammen 😊

Skrevet

Sønnen I hun har flydd alene inn pr nå. Det går kjempefint hver gang. De passe godt på, og er det flere som flyr alene, så får de sitte sammen

Innenriks er det 5 år :)

Skrevet

Sønnen I hun har flydd alene inn pr nå. Det går kjempefint hver gang. De passe godt på, og er det flere som flyr alene, så får de sitte sammen

Nei, det er 5 år.

Min sønn flydde alene da han var akkurat 7 år, og det gikk veldig fint. Tok ca 40-45 minutter. Han angret seg litt akkurat da jeg skulle gå, men flyvertinnen avledet ham fint og han vinket blidt da han gikk. Bare husk på at du ikke får være med inn i flyet (det trodde jeg at jeg kunne), du må overlate barnet til de ansatte allerede inne på flyplassen.

Anonymous poster hash: 59670...9e5

Skrevet

Våre har fløyet alene til og fra besteforeldre (Oslo-Trondheim) fra de akkurat var fylt fem. Har gått veldig fint. Stor mestringsfølelse :)

Skrevet

Huff.....jeg fløy fra Oslo til Trondheim i januar. Der var det en 5-6 åring som skulle fly alene. Gikk veldig bra helt til flyet gikk av....da var det tårer og lei seg hele turen...

Synes tidligst skolealder....helst 7-8 år.

Anonymous poster hash: 056d5...0a5
Skrevet

Under forutsetning av at barnet er litt vant til å fly og føler seg trygg i den situasjonen, så er det ikke noe problem. Vår fløy samme lengden da hun var 6 (i fjor) og hadde det veldig koselig sammen med flyvertinne og et annet reiseralenebarn.

Anonymous poster hash: 93645...17d
Skrevet

Er hun vandt med å fly fra før av?
Syns det har mye å si.

Jeg bodde borte fra pappen og min eldste sønn noen år, fra barnet var 7-10 år.
50min med fly.
Den første perioden kjørte jeg hjem annen hver helg, men etter et halvt års tid fant vi ut han kunne få komme opp 1 gang med fly.

Han var ikke særlig vandt med fly fra før, og selv om han sa det gikk bra, så skjønte vi jo at det ikke gjorde det.
Så første gang fløy jeg med ham, altså jeg fløy ned alene og tilbake med ham.
Etter dette gikk det fint at han fløy opp alene.
Vi fulgte ham inn på flyet hver gang.

Skrevet

De siste tre gangene har jeg måttet stå igjen på gaten, men tidligere har jeg fått bli med inn på flyet. Vi har Vært de første som går ombord, og jeg har gått ut av flyet når alle har satt seg. Han har alltid fått plass helt bakerst, for da er han like ved vertinnene/verten når de letter og lander. Da må de ansatte også sitte, og de sitter ikke sammen med passasjerene. Han begynte som sagt fly alene som 6 åring, og kunnet siste året jeg ikke har fått bli med inn på flyet. Nå er han 11. Har ikke bedt om det, har bare blitt sånn...

Han har flydd med norwegian.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...