Gå til innhold

sovemedisin til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: a64d9...5dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

erfaring med melatonin. ikke sovemedisin, men tilføying av det hormonet som gjør oss trett.<br />hva du lurer på?

Anonymous poster hash: a1de6...664

Skrevet

Jeg har også erfaring med Melatonin, men det er vel teknisk sett ikke sovemedisin. I de fleste andre land selges det som kosttilskudd. To av mine fire barn har reguleringsvansker og store søvnvansker og får Melatonin om kvelden for å bli trøtt. Som hun andre nevner er melatonin er naturlig hormon i kroppen vår som de fleste skiller ut mer av på kvelden slik at man blir søvnig/trøtt. Noen mennesker produserer ikke nok melatonin selv, og da kan et tilskudd hjelpe. Våre barn gikk i fra å bruke 1-3 timer hver kveld på å sovne, til å sovne på under 15-20 minutter (noen ganger under 5 minutter også) etter at vi begynte med Melatonin-tilskudd. Man gir tabletten ca 1,5 time før leggetid, og etter kveldsmat.

Anonymous poster hash: d065f...4aa
Skrevet

Sønnen min fikk wallerfan da han var 1 til han var 1.5 år. Han sov ca 4 timer k døgnet. Var I godt humør, men spiste ikke. Er usikker på om jeg ville gitt det nå (dette er 10 år siden). Han fikk litt hangover dagen etter. Jeg la faktisk ikke så godt merke til det da, men ser på bildet fra den tiden at han er litt smal I øynene...

Nå får han melatonin. Det er ikke sovemedisin , men et hormon som gjør at man blir søvnig. Noen produserer bare ikke nok. Det fungerer kjempebra.

Anonymous poster hash: 68a02...cf9

Skrevet

Min datter bruker melatonin og har god effekt av det. Fra å sovne mellom 22.30-00 hver kveld så sovner hun kl 20.00 nå:) men jeg kom over denne artikkelen for en liten stund siden, og må si jeg ble litt usikker når jeg leste den..

"Barn helt ned i fireårsalderen tar slike piller i flere år, selv om medisinene bare er godkjent for folk over 55 i perioder på 13 uker, viser en ny studie.

Melatonin påvirker ikke bare søvnen. Flere studier har vist at hormonet påvirker den seksuelle utviklingen hos flere forskjellige pattedyr, og kan påvirke andre deler av kroppen som stoffskiftet, immunforsvaret og hjerte-karsystemet.

Dyrestudier har vist at melatonin-stoffer kan virke inn på kjønnsutvikling og fruktbarhet hos ulike pattedyr. Forsøkene viste at melatonin kan føre til forsinket pubertet hos noen dyrearter."

http://forskning.no/2015/04/mange-norske-barn-gar-pa-ikke-godkjent-sovemedisin-i-flere-ar

Så jeg har bestilt time til legen nå for å høre litt mer om dette. Legen på sykehuset som skrev ut dette sa det ikke var farlig i det hele tatt og det var få og ufarlige bivirkninger..

Anonymous poster hash: 56b99...e48

Skrevet

Sønnen min fikk wallerfan da han var 1 til han var 1.5 år. Han sov ca 4 timer k døgnet. Var I godt humør, men spiste ikke. Er usikker på om jeg ville gitt det nå (dette er 10 år siden). Han fikk litt hangover dagen etter. Jeg la faktisk ikke så godt merke til det da, men ser på bildet fra den tiden at han er litt smal I øynene...

Nå får han melatonin. Det er ikke sovemedisin , men et hormon som gjør at man blir søvnig. Noen produserer bare ikke nok. Det fungerer kjempebra.

Mener du Vallergan? Mine barn har brukt det. Det er en allergimedisin med bivirkning at du blir trøtt. Hos mine har det fungert perfekt.

Anonymous poster hash: a0542...77c

Skrevet

Mener du Vallergan? Mine barn har brukt det. Det er en allergimedisin med bivirkning at du blir trøtt. Hos mine har det fungert perfekt.

Det vil jeg tro at hun ikke gjør - melatonin er noe annet enn vallergan.

Anonymous poster hash: 6b7e4...fda

Skrevet

Det vil jeg tro at hun ikke gjør - melatonin er noe annet enn vallergan.

Anonymous poster hash: 6b7e4...fda

Hun skriver wallerfan og det skal kanskje være vallergan.

Skrevet

Beklager skrivefeil, tlf gjør om "alt" jeg skriver.

Han fikk vallergan fra han var 1-1.5. Nå får han melatonin og har fått det siden januar eller februar. Nå er han 11.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...