Gå til innhold

Når dere er på visning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ser dere på?

Ser dere negativt på overfylte boder? Hva hvis det ikke er vasket vegger og tak? Litt støv og skitt?

Vi skal selge huset. Har visning neste mandag. og usikker på hva vi rekker å få gjort.

Har du noen tips? For å få det medt innydende?

Va er det verste du ser på visning?

Anonymous poster hash: 4bb4d...6f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støv og skitt ville jeg absolutt fjernet, men ikke vasket vegger og tak hvis ikke det synes at de er skitne. Overfylte boder ville jeg prøvd å gjøre noe med. Rydd, kast og organisere rotet.

Ryddige benker og bord.

Anonymous poster hash: e68f7...30f

Skrevet

Har vært på mange visninger for å finne det perfekte huset.

Det vi blandt annet ser på er:

Romløsning

Feil

Tak

Kjøkken innredning

Fukt

Om gulvet gir etter noe sted

Alder og utseende på bad

Alder på elektrisk anlegg

Alder på rørsystem

Hvor mange av rommene vi må gjøre noe med

Hvor lang tid vi må beregne på maling av vegg/tak

Hvor lang tid vi må beregne på skifting av gulv

Hvor rent og ryddig det er, er ikke så nøye. Så lenge det ikke skjuler noe. Så en overfyllt bod kan være lurt å tømme, men støv i krokene er det nok ingen som set.

Anonymous poster hash: 471ae...5ff

Skrevet

Så lenge jeg får et godt oversikt, kan det godt være litt i bodene, men ikke overfylt. Ellers har renhet litt å si for inntrykket av hvordan boligen blir tatt vare på.

Skrevet

Hva ser dere på?

Ser dere negativt på overfylte boder? Hva hvis det ikke er vasket vegger og tak? Litt støv og skitt?

Vi skal selge huset. Har visning neste mandag. og usikker på hva vi rekker å få gjort.

Har du noen tips? For å få det medt innydende?

Va er det verste du ser på visning?

Jeg ser på merker på veggene, slett malerarbeid, dårlig silikonering og muggsopp på fuger på bad/kjøkken. Jeg kjenner etter at gulvet ligger stødig ser etter hvor gamle vinduene er eventuelt hvilken stand de er i. Det er også viktig hvor gammelt bad/kjøkken er. Må hvitevarer byttes ut etc.

Anonymous poster hash: bd6ee...177

Skrevet

Takk for svar.

Her er alle vegger hvite. Nytt gulv i alle rom. Nytt kjøkken. Kvalitetshvitevarer.

Hva med å bake boller og servere kaffe? Jeg har vært på 2 visninger der det var boller og kaffe.

Vi skal rydde ut mye i bodene i helga.

Visning blir på tirsdag. Spennende.

Skrevet

Boller og kaffe er unødvendig. Har aldri opplevd det.

Viktig at det er ryddig! Fjern unødvendige pynteting og rot. Ta bort tannglass og hårbørster fra hyller på badet, la kjøkkenbenken være tom etc. Ikke la aviser etc ligge framme.

Anonymous poster hash: 584cd...f47

Skrevet

Overfylte boder er fy-fy! Da klarer man ikke se annet enn rotet og tenker at det er altfor liten bodplass dersom de som bor der har det så overfylt til visning. Vask bort synlig skitt, det er et MUST! Få bort alt som er for personlig og som gjør at det virker overfylt. Er mye lettere for de som ser på huset å se for seg at de bor der dersom det ikke er pepret med familiebilder i stua og en haug med leker ligger på gulvet.

Anonymous poster hash: b8f6a...fad
Skrevet

Takk for svar.

Her er alle vegger hvite. Nytt gulv i alle rom. Nytt kjøkken. Kvalitetshvitevarer.

Hva med å bake boller og servere kaffe? Jeg har vært på 2 visninger der det var boller og kaffe.

Vi skal rydde ut mye i bodene i helga.

Visning blir på tirsdag. Spennende.

Ikke nødvendig å styre med bollebaking og kaffe, i hvertfall hvis dere har knapt med tid og ikke er sikker på om dere får ryddet unna før visning. Prioriter heller det. Ingen som forventer kaffe og bakverk på visning, og er de interessert i huset deres kjøper de det uavhengig av om de får boller eller ei, men kanskje de slår det fra seg om alle bodene er overfylt og det er skittent.

Anonymous poster hash: b8f6a...fad

Skrevet

Jeg tror folk flest (ubevisst) tenker at det er enkelt å holde huset i orden hvis det er rent og ryddig. Er det strøkent ser de for seg at det er lettere å holde rent enn om man ser hybelkaniner og flekker på kjøkkenskap etc. Ville faktisk prioritert å få noen til å komme å vasket om jeg var deg, og heller fått ryddet i bodene selv. Om de er overfylte og rotete ser gjerne folk for seg at det ikke er lett å rydde og holde orden. Ha noen ting i bodene, men sørg for at det ser oversiktlig ut og ikke overfylt. 

Anonymous poster hash: ef5ad...ac7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...