Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 For eller imot? Og i så fall hvorfor? Så en dokumentar på nrk2 i kveld, og er litt nysgjerrig på hva folk synes om organdonasjon. Anonymous poster hash: 2ee50...9fd
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Absolutt for! Anonymous poster hash: 23870...d89
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 For. Det foregår jo uansett, man får ikke stoppet det, men om det hadde blitt lovlig ville man sikret bedre sikkerhet for donorene. Jeg ville også gjort det selv om jeg kunne reddet livet, men ville nok gitt enda litt mer til donoren enn hva jeg hadde mått (selvom jeg ikke er rik så er gaven fra donoren så stor) Anonymous poster hash: 5b58b...435
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Jeg tenker alle bør stille seg spørsmålet: Om mitt barn/mann/jeg ble syk og trengte organer, ville jeg da takket ja til disse? Dersom man svarer ja så syns jeg man selv også bør stille som organdonor. En i nær familie mistet barnet sitt. De var egentlig i mot organdonor, dette var en ulykke så alt skjedde fort. de fikk spørsmålet rett etter at barnet døde, tenkte de som så: hva om mitt barn kunne blitt reddet av et barn som allerede var død i naborommet. Tenk om familien til det døde barnet sa nei, dermed ville mitt barn også dø. Tenk om de sa ja og mitt barn kunne blitt frisk. Jeg har også en god venninne der far fikk nye lunger. Han har vært lungesyk i veldig mange år, vi har sett den tungenprosessen med å vente på nye lunger. Heldigvis ser de nye lungene ut til å fungere bra! Anonymous poster hash: d7363...522
Rubella Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Absolutt for! Når man er død trenger man ikke lenger organene sine så hvorfor ikke gi dem til noen som virkelig trenger dem? Når man kan redde flere liv på den måten burde det være en enkel avgjørelse. Og som nevnt over, hva om du selv trenger et nytt organ? Eller noen i familien din? Barnet ditt? Forventer man å få organer når man trenger det, burde man også være villig å gi synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #8 Skrevet 19. mai 2015 For. Det foregår jo uansett, man får ikke stoppet det, men om det hadde blitt lovlig ville man sikret bedre sikkerhet for donorene. Jeg ville også gjort det selv om jeg kunne reddet livet, men ville nok gitt enda litt mer til donoren enn hva jeg hadde mått (selvom jeg ikke er rik så er gaven fra donoren så stor) Anonymous poster hash: 5b58b...435 Du skjønner at det er snakk om etter man dør eller? Å donere en nyre går fint idag, men det du prater om vil fortsatt være ulovlig Jeg er for organdonasjon. Når jeg dør har jeg ingen bruk for hverken det ene eller det andre, så hvis mitt "skrot" da kan hjelpe andre er det helt topp! En litt ner meningsfylt død Anonymous poster hash: b15ef...e86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå