Gå til innhold

inspirert: drakk dere alkohol i går??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vi tok to glass prosecco under lunchen tidlig på dagen (fordelt over fire timer), deretter ett lite glass portvin senere på kvelden. Overhodet ikke beruset, men drikker på grunn av smaken. Ungene ser at vi drikker, men alt er med måtehold :)

Skrevet

Nei selvfølgelig IKKE! Har ikke drukket alkohol siden eldste ble født for 8 pr siden. Har ikke hatt barnefri på disse 8 årene og man drikker da virkelig ikke alkohol mens barna er hjemme. Huff så trist at barn må oppleve at foreldrene drikker. Å ja, mine foreldre drakk alkohol med oss tilstede og det var ikke noen gode opplevelser. Barn tar skade av at foreldrene drikker alkohol! Les dere opp på fakta og tenke på barnas beste!

Anonymous poster hash: 582cf...900

:ler::klappe::hallo::regler::fnise:

Anonymous poster hash: 60350...7b9

Fjortiser får barn forstår jeg. Barn tar skade av at foreldrene drikker. Punktum!

Skrevet

Ja, et glass prosecco MENS ungene så det. Tror det gikk bra med dem. I tillegg tok jeg et glass etter at de hadde lagt seg.

Nei, hva er vitsen med å ta seg et glass eller to (Her snakker vi ikke om ti, altså, det hører til i en annen kategori)? Å kose seg, kanskje? Jeg trenger heller ikke alkohol for å kose meg, trenger ikke is eller kake heller, eller jordbær, men det er jo godt, det er jo det som er poenget.

Tydeligvis noen som har store problemer med å se forskjell på bruk og misbruk.

Skrevet (endret)

Barn tar skade av at foreldrene drikker seg fulle eller så beruset at de skifter personlighet. Enkelte tåler dårlig alkohol og bør holde seg helt unna. Andre tåler det fint og drikker ikke for rusen men for smaken😉 hva skjedde med uttrykket "alt med måte?"

Jeg har aldri i den virkelige verden opplevd slik svart/hvit mentalitet rundt alkohol som her på DIB.

Folk i min krets er sofistikerte nok til å vite hvor grensa går rundt barna.

Endret av BellaSuz
Skrevet

Nei selvfølgelig IKKE! Har ikke drukket alkohol siden eldste ble født for 8 pr siden. Har ikke hatt barnefri på disse 8 årene og man drikker da virkelig ikke alkohol mens barna er hjemme. Huff så trist at barn må oppleve at foreldrene drikker. Å ja, mine foreldre drakk alkohol med oss tilstede og det var ikke noen gode opplevelser. Barn tar skade av at foreldrene drikker alkohol! Les dere opp på fakta og tenke på barnas beste!

Fjortiser får barn forstår jeg. Barn tar skade av at foreldrene drikker. Punktum!

Ja, det er skadelig å drikke under svangerskapet.

Men hvor er det dokumentert at barn tar skade av at far eller mor tar seg ETT glass vin?

Skrevet

Nei, men det er kun pga at jeg er på rehab.

Hadde jeg vært hjemme med familien hadde det blitt bobler. Og det mens barna hadde vært våkne.

Anonymous poster hash: d8348...214

Skrevet

Hadde jeg vært hjemme med familien hadde det blitt bobler. Og det mens barna hadde vært våkne.

Hvorfor er du på rehab? 

Anonymous poster hash: 08fd3...503

Skrevet

Lunsjen varte fra 12-16, i den tiden der tok jeg meg et glass cava og en øl. Ungene så det, ring barnevernet. Jeg liker ikke brus/juice og sånn, og jeg blir ikke bedugget av den mengden fordelt på fire timer. Jeg og vil ha noe å drikke som jeg liker.

Anonymous poster hash: 99143...79e

Skrevet (endret)

Drakk et glass musserende under lunchen. Ungene var til stede, med unntak av de største. De var ute for å se på russen.

Dere som er alkoholfanatikere må i hvertfall holde barna deres unna russetoget.

Endret av Hjertefru
Skrevet

Ja. Vi hadde vin til maten etter lekene.

Skrevet

Nei. Har så og si sluttet å drikke etter at jeg ble mamma. Har ikke behov for det, drikker aldri alene og er nesten aldri ute, kjører oftest bil. Også har jeg alltid barna dagen derpå.

Skrevet

Tok 2 øl etter ungen var I seng mens jeg hadde ett deilig varmt fotbad. Himmelsk var det

Skrevet

Herregud så mange sure, bedrevitende kjerringer det var her.. Jeg er gravid så jeg drikker ikke for tiden. Mamma drakk for mye når jeg var "yngre" (fra jeg var 12 til vi flyttet fra hverandre) og det unner jeg ingen å se. Hun sluknet på sofaen nesten hver kveld i unaturlige komastillinger og snorket så det dura.. Etter noen år begynte vi å krangle også når hun hadde drukket, det ble noen slåsskamper..

Jeg ønsker IKKE at ungene mine skal oppleve det, derfor ønsker jeg å drikke med måtehold foran ungene. 1 maximum 2 glass vin ser jeg ingen problemer med men å pimpe på en kartong eller tømme en flaske alene foran ungene syntes jeg er helt feil, det tar man skade av. Skulle ønske mamma hadde vist at man kan drikke uten å drite seg ut men det var ikke noe hun gjorde.

SKÅL til alle dere andre som tok ett glass ila dagen og et glass til etter ungene har lagt seg. Det syntes jeg er helt innafor, så lenge dere ikke lar dere blir kleine på ungene deres (det lukter nemlig alkohol av en etter bare ett glass)

Anonymous poster hash: 9f96e...d0e
Skrevet

Nei, jeg drikker så og si aldri alkohol.

Anonymous poster hash: d7181...03b
Skrevet

Herregud så mange sure, bedrevitende kjerringer det var her.. Jeg er gravid så jeg drikker ikke for tiden. Mamma drakk for mye når jeg var "yngre" (fra jeg var 12 til vi flyttet fra hverandre) og det unner jeg ingen å se. Hun sluknet på sofaen nesten hver kveld i unaturlige komastillinger og snorket så det dura.. Etter noen år begynte vi å krangle også når hun hadde drukket, det ble noen slåsskamper..

Jeg ønsker IKKE at ungene mine skal oppleve det, derfor ønsker jeg å drikke med måtehold foran ungene. 1 maximum 2 glass vin ser jeg ingen problemer med men å pimpe på en kartong eller tømme en flaske alene foran ungene syntes jeg er helt feil, det tar man skade av. Skulle ønske mamma hadde vist at man kan drikke uten å drite seg ut men det var ikke noe hun gjorde.

SKÅL til alle dere andre som tok ett glass ila dagen og et glass til etter ungene har lagt seg. Det syntes jeg er helt innafor, så lenge dere ikke lar dere blir kleine på ungene deres (det lukter nemlig alkohol av en etter bare ett glass)

Anonymous poster hash: 9f96e...d0e

Jeg hadde det slik som deg, bortsett fra at det startet da jeg var lita jente. Det ble også slossing mellom mamma og en annen mann flere ganger.

Jeg fikk panikk når jeg så en øl. For en øl ble etterfulgt av fryktelig manke flere og endte opp I sanseløs fyll. Uansett ukedag. Var kun I julen det ikke var alkohol hos oss.

Jeg klarte ikke å drikke alkohol etter at jeg fikk barn. (Kunne drikke om vi hadde barnevakt altpå)

Men jeg ble kvalm bare tanken på å nyte noe som helst. Da sønnen min var 10 år, ble jeg spurt om jeg ville ha en baylies, hvor jeg svarte at det kunne Vært godt. Dette hørte sønnen min, og ble helt satt ut! Jeg drakk da ikke alkohol! Hvordan kom jeg til å bli? Kom jeg til å forandre meg? Ville jeg blir full? Han hadde jo fått med seg at folk kunne bli fulle (ikke av erfaring, men hørt ting, sett tv osv)

Poenget mitt et at det er sunt at barn får et normalt forhold til alkohol. Da snakker jeg ett eller to glass I ny og ne. Ikke så man blir brisen eller full. Ikke hver dag. Men en gang I blant.

Skrevet

Så lenge en av foreldrene ikke drikker så må gjerne den andre ta ett par glass ( men ikke bli beruset) mange sier "jeg forandrer meg ikke av ett par enheter, barna mine merker ingenting bla bla bla" men barn merker forandringen, du lukter alkohol, av bobler blir du fortere "beruset" du forandrer deg.

Jeg drikker aldri foran barna, kommer heller aldri hjem beruset så lenge de kan oppdage meg, men det er fordi jeg selv dessverre opplevde to berusete foreldre i min oppvekst og det var ikke hyggelig, og heldigvis så drikker ikke jeg og mannen samtidig, en av oss er edru.

Skrevet

Drakk opp en fl hvitvin 15 og 16 mai. 3 glass per dag etter barnas sengetid. Dagen før jobb drikker jeg aldri noe, det føles rart.

Anonymous poster hash: 4079d...bde

Skrevet

Hvorfor er du på rehab?

Anonymous poster hash: 08fd3...503

Pga utmattelsessymptomer.

Skrevet

Helt uenig!

Barn tar ikke skade av at foreldre tar et glass vin eller to. Barn tar skade av at foreldre forandrer personlighet. Jeg har sett faren min drikke (ikke i tide og utide, men en gang i blandt) Og jeg har vært med på tilstelninger hvor jeg sovnet under bordet, eller pianoet el i sovepose, med bamsen min. Der var det voksne mennesker som hygget seg, lo og danset og helt garanter hadde drukket. Jeg kan ikke huske en eneste gang jeg følte det skummelt og utrygt. Heller motsatt syns jeg det var koselig å sovne til lyden av mennesker som hadde det hyggelig. Normale voksne blir ikke drita fulle, og raver rundt i et hyggelig lag! Man får kjenne sin egen begrensning om man drikker alkohol der det er barn.

Anonymous poster hash: 7f4a7...2e9

Skrevet

Ja, jeg drakk en øl sammen med eksen på morgenen ute på kafé mens vi ventet på barnetoget, DET er ikke innafor blant mange, hehe.

Så en øl da vi kom til eks svigers kalde og slitne, så litt vin til maten.

Anonymous poster hash: 6622a...38e

Skrevet

Det ble servert champagne som velkomst og vin til maten da vi spiste middag hos venner 17. mai. Helt normalt i vår omgangskrets.

Anonymous poster hash: 5b549...1cf

Skrevet

Nei, på 17. mai satt jeg å pugget på eksamen, mens barna feiret med pappaen og besteforeldrene sine. Alkohol og eksamenslesing vil jeg tro er en dårlig kombinasjon, så det ble brus i stedet :)

Anonymous poster hash: 90f6b...04e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...