Gå til innhold

Hvordan ser det ut i DINE skap og skuffer???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nemlig fått høre at jeg er 'unormal' på det feltet... :P

Men det nekter jeg å tro!!

Saken er: jeg har det 100% ryddig og veldig organisert i absolutt ALLE skap og skuffer i HELE huset!

Har et lite "ruskeskap" under kjøkkenbenken der jeg stapper inn ting jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre med.., det er ikke så mange ting i det skapet.

Sorterer alle klær (mine + mannens & 4 barns) flere ganger i året! Kaster i Fretex-container med hard hånd hver gang. Har kun klær som er hele og i bruk!

Er med andre ord ingen "samler", og det er visst litt smårart :P

Tellekanter i alle skap er visst også rart... hihi..

Så, hvordan ser deres skap og skuffer ut??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi....

Her er det ikke tellekanter utenfor skap og skuffer en gang :)

Kommer du hit å rydder?? :)

Skrevet

Kom hit også !!!

Anonymous poster hash: dd93c...724

Skrevet

Her er det et salig rot i alle skuffer og skap. 

Men en viss kontroll har jeg alikevel, og merker fort om noe har havnet feil e.l.

Anonymous poster hash: 49f27...4af
Skrevet

Her er det totalt kaos i hver eneste skuff og rotete i nesten alle skap. Har to skap med glassdører(kjøkkenskap) og der er det ryddig.

Har fortsatt store ambisjoner om å få orden i skuffer og skap men har til dags dato ikke klart å ferdigstille det prosjektet

Anonymous poster hash: a05e6...a9d

Skrevet

Det er ganske pent i lintøyskapene og i skuffende med sølvtøy. Skapet med krystall og porselenet ser også bra ut.

Klesskapene og kjeleskapet og komoden på gangen er stort sett totalt kaotiske mens spisskamerset og boden ser bra ut.

Anonymous poster hash: 29fae...f8f

Skrevet

Jeg har rimelig oversiktlig og ryddig i alle skap uten at jeg må ha tellekanter. Har til og med full oversikt over skittentøyet da jeg har 4 forskjellige; lyst, farget, sengetøyog håndklær, undertøy. Vi bor ganske trangbodd, så jeg hadde blitt gal om det hadde vært kaos i skapene våres...

Anonymous poster hash: 0b1ca...4da
Skrevet

i mine skap og skuffer er det ryddig, stort sett. i skap og skuffer som resten av familien også bruker er det rotete. jeg orker ikke å rydde hele tiden.

Anonymous poster hash: e774e...8fa

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vet ikke. Tør ikke lukke opp I tilfelle alt ramler ut

Skrevet

Her er det en salig blanding da jeg er i overkant pertentlig mens mannen er et håpløst rotehode som ikke trives når det blir for striglet og jeg er motsatt.

Mannen min påstår også at det er veldig unormalt å ha det ryddig over alt, mens jeg kunne ikke ha brydd meg mindre Im hvor ryddig det er hos andre for jeg bor jo her...

Anonymous poster hash: d3363...523

Skrevet

Haha, her er det et salig rot, men jeg har kontroll i rotet. Så vet hvor det aller meste er. Haaaater rot som jeg kan se, så jeg er flink til å stue bort. Jeg rydder årlig i alle skap/skuffer, og det hjelper i noen uker også sklir det ut. Det var mye bedre før vi fikk barn, så satser på at når barna er flydd redet om en 15-20 år så er jeg tilbake med mer orden.:)

Anonymous poster hash: 70d9b...24e

Skrevet

Vi flyttet i fjor og fikk ryddet opp masse da! Nå har jeg ganske stålkontroll i skuffer og skap, og har jevnlig opprydning. Men det blir fort rotete igjen;-)

Skrevet

Hihihi... Godt å høre at det er litt forskjellig :P

Kanskje jeg skulle begynne som skap-organisator??

Jeg har faktisk nedskrevet, oppdelt i kategorier selvfølgelig, ALT, jeg har av klær! (akkurat DET tror jeg er unormalt! hihi)

Men det er faktisk utrolig deilig, og enkelt!, å sitte å lese i en bok hva man skal ha på seg ;)

Skrevet

Det ser helt jævlig ut! Forsøker å rydde igjennom de fleste skap og skuffer et par ganger i året, men synes det er en fin ting at barna hjelper til å holde orden også! Rydder ut av oppvaskmaskin og slikt... Ting har jo egne plasser sånn egentlig, men barna ser litt annerledes på det og jeg kan ikke kjefte på de for å hjelpe til synes jeg!

Anonymous poster hash: 167c6...4b4

Skrevet

Haha, her er det et salig rot, men jeg har kontroll i rotet. Så vet hvor det aller meste er. Haaaater rot som jeg kan se, så jeg er flink til å stue bort. Jeg rydder årlig i alle skap/skuffer, og det hjelper i noen uker også sklir det ut. Det var mye bedre før vi fikk barn, så satser på at når barna er flydd redet om en 15-20 år så er jeg tilbake med mer orden.:)

Anonymous poster hash: 70d9b...24e

Samme her :P Ingen tellekanter med mindre det er nyrydda...

Skrevet

Her er det tellekanter i skap og skuffer som inneholder klær, men de er stappfulle siden jeg er veldig dårlig til å kvitte meg med tøy som ikke blir brukt.

Alle skap med glassdører er ryddige, resten er noen ryddig og noen bomba. De fleste skuffer er ganske ryddige. Mitt problem er at jeg har alt for mye ting, klarer ikke kvitte meg med noe nesten. Så selv om det er ganske ryddig, så er det veldig fullt.

Anonymous poster hash: 29d1d...087
Skrevet

Har du ikke brukt det på 6-12 mnd så trenger du det IKKE!! ;)

(Gjelder selvsagt ikke spesielle ting som finkjoler, vinterjakker, o.l.)

Skrevet

Tellekanter på alle klær, hånkler, kluter, filler, sengetøy, gulpefiller. Kjøleskap med navnmerkede hyller. Garderobeskap med merkede esker. Garasjehyller med merkede kasser. Kontorskuffer med merker. Alle leker har en fast plass. Sorterer og kvitter meg med klær og leker minst ei gang i kvartalet. Alt har en fast plass.

Skrevet

Jeg har nemlig fått høre at jeg er 'unormal' på det feltet... :P

Men det nekter jeg å tro!!

Saken er: jeg har det 100% ryddig og veldig organisert i absolutt ALLE skap og skuffer i HELE huset!

Har et lite "ruskeskap" under kjøkkenbenken der jeg stapper inn ting jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre med.., det er ikke så mange ting i det skapet.

Sorterer alle klær (mine + mannens & 4 barns) flere ganger i året! Kaster i Fretex-container med hard hånd hver gang. Har kun klær som er hele og i bruk!

Er med andre ord ingen "samler", og det er visst litt smårart :P

Tellekanter i alle skap er visst også rart... hihi..

Så, hvordan ser deres skap og skuffer ut??

Akkurat nå er det nogenlunde ryddig i mange skap, fordi jeg har ryddet litt. Men langt i fra strøkent. Tar bare en liten stund, før det ser like jævli ut. Hehe

Anonymous poster hash: cfa49...e3a

Skrevet

Har det likt som deg hi:) Orden i alle saker, alt har sin plass, alt er merket, og det sorteres og kastes flere ganger i året.

Kunne ikke tenkt meg å ha det på annet vis.

Anonymous poster hash: afbff...6d5

Skrevet

En salig blanding!

Ett roteskap på kjøkkenet, ett på badet, men ellers er det meste organisert.

Jeg har ikke helt oversikt bestandig, men finner det til slutt!

Skrevet

Jeg brukte å ha tellekanter i skapene. Egentlig var det en form for latskap - hatet å bruke tid på å lete etter ting, mye bedre å bare åpne et skap og se med en gang hvor ting er. Enklere og raskere å rydde også når alt hadde sin plass.

Men, så krasjet livet med sykdom. Kravlet meg etter år tilbake, såvidt,  før ny sykdom slo meg helt ut. Økonomien i ruiner og masse uflaks på toppen. Slik jeg bor nå har jeg ikke på langt nær skapplass til å ha det ryddig. Har kastet mye de siste årene, men merker at jeg er redd for å kaste noe fordi økonomien er så stram at jeg ikke kan regne med å skaffe noe nytt. Det gjør at ting har begynt å hope seg opp, selv om jeg nok har mange ganger mindre enn andre på min alder. Uansett, resultatet er kaos og rot. Og jeg hater det intenst, det stresser meg enormt å aldri ha det ryddig, støv samler seg overalt.

Ønsker meg tilbake til tellekantlivet...

Anonymous poster hash: d2c6f...385
Skrevet

INGEN får åpne mine skap uten tillatelse, det er uansett bare jeg som finner noe i dem alikevel.

Skrevet

Jeg har system og kontroll

Anonymous poster hash: 49afe...8e6

Skrevet

Her er det et salig rot i alle skuffer og skap. 

Men en viss kontroll har jeg alikevel, og merker fort om noe har havnet feil e.l.

Anonymous poster hash: 49f27...4af

sånn har eg det og! :)

Anonymous poster hash: dbb64...f9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...