Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Er alene med barna 4-6 uker i slengen, da mannen er borte ca halve året. Har full jobb, i et yrke der det er vanskelig å jobbe redusert. Enten er du inne eller så er du ute. Har tre barn som er med på aktiviteter, og er en av dem som føler at man i hvertfall ikke skal stille på færre dugnader enn folk flest. Stort hus, med mye hage. Akkurat nå er jeg så sliten. Føler jeg sliter veldig med å komme opp på igjen, etter 3 uker hjemme alene der det har vært enormt mye på programmet og der mye har gått på tverke. Jobber også på et sted som er veldig preget av konkurranse, mange som liker å hevde seg. Har rett og slett følt med demotivert og totalt utslitt siden jeg var syk rundt påsketider. Hvordan snu dette? Jeg vet jeg klarer meg godt alene, må bare finne igjen gnisten for alt. Heldigvis kommer mannen hjem om en uke, og da håper jeg han forstår at han må trå til... Anonymous poster hash: e43a9...2af
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Tror det er fordi at jeg har en litt roligere periode, etter en meget hektisk, jeg faller litt sammen. Flere som har det slik? Anonymous poster hash: e43a9...2af
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Jeg er alene med tre barn fra 4-8 år, far har dem ca 20%, og så har jeg en tenåring som bor 60/40, mest hos far. Jeg har god hjelp fra foreldrene mine, hadde jeg ikke hatt dem hadde jeg ikke klart meg halvparten så bra! Men nå begynner de å bli eldre, så nå har jeg leid inn en 17 åring til å passe barna når jeg må på møter/dugnader osv. Det er gull verdt, og anbefales virkelig! Er ikke rart du er sliten, hi, du trenger litt avlastning! Søk på fb, i lokalavisa eller på den lokale matbutikken etter en barnevakt som kan bistå deg litt Tok meg 30 min etter jeg postet på fb å finne en super barnevakt Anonymous poster hash: 369ca...0b9
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Skjønner deg veldig godt da mannen min også er mye borte. Det er utrolig slitsomt, så hatten av og en god klem til deg. Måten jeg kommer igjennom alt er å ha et veldig positivt fokus på hva jeg faktisk får oppleve. Jeg er der for både opp og nedturer, jeg ser alle hverdagens suksesser, jeg får alle klemmene og er barnas fortrolige. Husk å sett av litt tid til deg innimellom, eks låne bort barna til venner eller familie 24-48t i måneden. Anonymous poster hash: 90afb...eeb
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Takk for svar! Problemet er vel også litt at jeg synes at tiden med barna er så dyrebar, at det er vanskelig å trekke inn barnevakt når jeg ikke absolutt trenger det. Klarer vanligvis å holde et positivt fokus, men tror det rett og slett var den evigvarende influensaen som slo meg totalt ut. + at det kom veeldig mye i etterkant av den. Godt å høre vi er flere. Anonymous poster hash: e43a9...2af
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Jeg har 9 timers dag men barna med på jobb. Dvs de passes på av en som er ansatt av jobben for ansattes barn. Gravid og alene. Stor leilighet og lang reisevei. Har rett og slett lånt meg en liten leilighet ved jobben. Det gir oss 1,5 timer mer hver eneste morgen. Og vi har fått mer overskudd på kort tid. Det resulterer i at jeg sier opp min store leilighet for en mindre og dyrere leilighet frem til høsten og skole start. Da blir jeg og en venninne "samboere" og like etter kommer babyen. Bor og jobber i utlandet. Null permisjon. Blir å jobbe hjemmefra et år. Må nok endringer til for å snu helt utmattelse Anonymous poster hash: 3da56...df5
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Jeg har 9 timers dag men barna med på jobb. Dvs de passes på av en som er ansatt av jobben for ansattes barn. Gravid og alene. Stor leilighet og lang reisevei. Har rett og slett lånt meg en liten leilighet ved jobben. Det gir oss 1,5 timer mer hver eneste morgen. Og vi har fått mer overskudd på kort tid. Det resulterer i at jeg sier opp min store leilighet for en mindre og dyrere leilighet frem til høsten og skole start. Da blir jeg og en venninne "samboere" og like etter kommer babyen. Bor og jobber i utlandet. Null permisjon. Blir å jobbe hjemmefra et år. Må nok endringer til for å snu helt utmattelse Anonymous poster hash: 3da56...df5 Ikke bra... Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg. Bor du langt borte? HI Anonymous poster hash: e43a9...2af
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #8 Skrevet 18. mai 2015 Takk for svar! Problemet er vel også litt at jeg synes at tiden med barna er så dyrebar, at det er vanskelig å trekke inn barnevakt når jeg ikke absolutt trenger det. Klarer vanligvis å holde et positivt fokus, men tror det rett og slett var den evigvarende influensaen som slo meg totalt ut. + at det kom veeldig mye i etterkant av den. Godt å høre vi er flere. Anonymous poster hash: e43a9...2af Skjønner godt at tiden er dyrbar,men ditt velvære er essensielt for at de skal ha det bra. Eks at de blir hentet av noen andre fredag ettermiddag slik at du får handlet, dusjet og bare være frem til lørdsgsformiddag. Du sover til du våkner og spiser før du henter dem, gjentas 1-2 ganger mens mannen er borte... Alle har utbytte av det både barna, barnepasserene som får tid med barna og du som får bare være deg i 16-17timer hver 2-3 uke. Tro meg, du blir et nytt menneske av å bare ha ansvaret for deg selv i noen timer... Anonymous poster hash: 90afb...eeb
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #9 Skrevet 18. mai 2015 Takk for svar! Problemet er vel også litt at jeg synes at tiden med barna er så dyrebar, at det er vanskelig å trekke inn barnevakt når jeg ikke absolutt trenger det. Klarer vanligvis å holde et positivt fokus, men tror det rett og slett var den evigvarende influensaen som slo meg totalt ut. + at det kom veeldig mye i etterkant av den. Godt å høre vi er flere. Anonymous poster hash: e43a9...2af Selvfølgelig er tiden med barna dyrbar, det er den for oss andre også, det Men hvordan er kvaliteten på tiden deres sammen om mor er utslitt? Jeg har jo barnefri annenhver fre-søn, så sånn sett får jeg litt tid til å hente meg inn igjen. Men hverdagene er så hektisk med lekser, aktiviteter og kamper på hverdagene, og konserter og cuper i helgene. Jeg har som nevnt en 17 åring som passer de tre yngste 3 timer (fra 19-22) hver onsdag slik at eldste og jeg kan dra på korøvelse. Ungene legger seg uansett kl 20. Og det er så utrolig deilig å kunne gjøre denne ENE tingen for MEG noen timer i uka, ikke bare kjøre rundt på unger som skal hit og dit hele tiden. Og så er det så NYDELIG å komme hjem til sovende barn EN gang i uka Men for all del, du MÅ jo ikke gjøre som jeg, det var bare et tips fra en sliten mor til en annen Anonymous poster hash: 369ca...0b9
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #10 Skrevet 18. mai 2015 Takk for gode tips Anonymous poster hash: e43a9...2af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå