Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Jeg fatter ikke hvorfor folk gidder legge masse penger i et bad. Hva skal man egentlig med disse digre "luksusbadene". For min del gjør en gammeldags utedo like god nytte som hvilken som helst annen do så sant det er varmt nok, lyset virker og papiret er innen rekkevidde. Jeg liker å ha tilgang til både badekar og dusj, men om det er fliser eller linolium på gulvet betyr minimalt (foretrekker eventuelt linolium som ikke er så hardt og som bedre holder tett) og om veggene er av marmor eller malte plater gjør ingenting til eller fra. Folk må selvfølgelig få bruke pengene sine på hva de vil, men dyre bad er for meg noe av det merkeligste folk prioriterer. Anonymous poster hash: 40e7d...92f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Kanskje fordi folk flest synes det er ganske stygt med linolium og utedo? Man vil gjerne ha et hus (og bad) som er innbydende og som man ikke skammer seg over om noen skal inn der.... bedre start på dagen i penere omgivelser. Anonymous poster hash: 6030f...409
Jezebel Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Helt enig! Jeg forstår ikke de som betaler 200 000 kr for fantastiske, flotte, flislagte bad. Hva er poenget med å ha det sinnsykt fint der du skal drite? Hvorfor ikke heller legge pengene der du faktisk oppholder deg (stue, kjøkken, hage, terasse). Når badet her pusses opp blir det våtromsplater og linoleumsgulv. Det ser pent nok, er mye billigere og varer MYE lengre.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Når du skriver deg slik så er jeg enig i at det høres tullete ut. Men det er jo noe av å bli møtt av noe innbydende og lunt når man står opp da! Et bad er også et rom med stort skadepotensial, så det er lurt å gjøre det ordentlig.
Jezebel Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Kanskje fordi folk flest synes det er ganske stygt med linolium og utedo? Man vil gjerne ha et hus (og bad) som er innbydende og som man ikke skammer seg over om noen skal inn der.... bedre start på dagen i penere omgivelser. Anonymous poster hash: 6030f...409 Joda, men det finnes jo en mellomting mellom flislagte bad til 270 000 kr og en utedo. Hadde ikke fått en dårlig start på dagen på noen av disse badene. http://www.cembrit.no/Produkt_visning-26171.aspx?GroupID=GROUP48&ProductID=PROD83 http://fibo-trespo.no/ http://www.litex.no/litex-vaatromsystem-spennende-referanser-til-inspirasjon/category367.html
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Alle er ikke født estetikere. Jeg bruker med glede 200.000 på et pent bad. Oppholdsrommene er enda penere. Det gir meg stor glede å ha det pent rundt meg. Andre finner glede i andre ting. Anonymous poster hash: 6eb33...64e
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Når du skriver deg slik så er jeg enig i at det høres tullete ut. Men det er jo noe av å bli møtt av noe innbydende og lunt når man står opp da! Et bad er også et rom med stort skadepotensial, så det er lurt å gjøre det ordentlig.Skikklig for å unngå skade er jeg helt med på, men da er det beste stort sett å gjøre alt så enkelt som mulig. Tett gulvbelegger og dusjkabinett er blant de smarteste valgene du kan ta for å hindre lekkasjer. Anonymous poster hash: 40e7d...92f
Ziva Skrevet 18. mai 2015 #8 Skrevet 18. mai 2015 Skal man pusse opp et bad i dag så koster det. Vi har bad på litt under 6 kvm. Total renovering på det kommer på 235 000.- da er det ingen fancy fliser, tropiske dusjer eller dyrt armatur og servant.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #9 Skrevet 18. mai 2015 OOOPS. Dere betaler jo mer for et bad enn jeg betalte for 2. Der jeg har boblebad, fliser og moderne dusj/ dusjvegger. Jeg forstår meg ikke på folk som vil ha et slitt bad som alltid ser skittent ut. Gir et lurvete inntrykk av hele huset Anonymous poster hash: def19...1be
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #10 Skrevet 18. mai 2015 Vi pusset opp badet for 10 år siden. Da malte vi veggplatene og skapene, byttet gulvbelegg og satte inn nytt badekar. Det kom på ca 30.000,- totalt og kommer til å holde i mange år til. Enkelt å holde rent er det også siden vi ikke har noen fuger å skrubbe. Opprinnelig var badet fra 70 tallet, men ettersom det var laget enkelt, rorlegerarbeidet er skikklig gjort og det ikke flislagt trenger det ingen dyr renovering. Anonymous poster hash: 40e7d...92f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #11 Skrevet 18. mai 2015 Vi hadde et kjipt, LITE nittitallsbad. Nå har vi et stort og fint bad med både dusj og badekar - jeg elsker det badet! Det er et utrolig viktig rom, samme om gjestene ikke skal se det. Har mye å si for meg og oss! Det kosta godt over 300 000 (krevde en del ombygging), verdt hver krone! Anonymous poster hash: dc382...73f
*Miss Marple* Skrevet 18. mai 2015 #12 Skrevet 18. mai 2015 Vi har et stort og fint bad som kun familien bruker (vi har to gjestebad/toalett) og det er utrolig hvor deilig det er å komme inn der om morgenen. Å ha god plass, fin innredning og godt lys gir meg en god start på dagen.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #13 Skrevet 18. mai 2015 Ja, hvis du tror det er flisene som drar opp prisen så for all del... Det som drar opp prisen på de badene vi har bygget har vært fagfolk og matrialer som gir et tett og sikkert bad. Bor du i enebolig med bad i første etg uten kjeller har det kanskje ikke så mye å si, men har du naboer eller etg under har det alt å si! Jeg har også hørt om de som har brukt billige rørleggere (utlendinger) og betalt svart hvor vannrør er lagt i tak uten isolasjon osv. Det er jævlig dyrt å betale for reparasjoner etter vannskader for å si det slik! Så, liker man å leve litt på "halv toll" så for all del, jeg liker ting som varer, men det er altså ikke bruk av sluttmaterialer som flis og tropisk regndusj jeg her snakker om! Anonymous poster hash: bcfbe...b5b
Firekids Skrevet 18. mai 2015 #14 Skrevet 18. mai 2015 Vi brukte 400.000 kr,- på vårt bad og jeg smiler hver gang jeg går inn på det. Min luksus. Absolutt verdt det.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #15 Skrevet 18. mai 2015 Det er mye jeg ikke forstår meg på- folk som bruker masse penger på dyr- hest og hund feks. Eller de som tilber en spesiell sport eller må gå Birken med alt hva det innebærer. Men fint hus er viktig for meg! Noe av det viktigste faktisk, vi er jo stort sett hjemme. Så jeg koser meg på det store, men lune badet vårt. Vi har direkte inngang til walk in closet og soverommet vårt, så badet er bygget kun for mannen min og meg selv, ikke for å imponere noen. Barna har sitt eget bad, kjekt når jentene blir større. Gjestebadet er det minste, med bare toalett og vask. Anonymous poster hash: 6115b...d48
the amazing spidermamma Skrevet 18. mai 2015 #16 Skrevet 18. mai 2015 Det er vel de som drømmer om å få en halvtime for seg selv på badet UTEN å få hjelp av en toåring som skal tørke deg bak som ønsker seg sånne luksusbad. Skjønner det godt, jeg. Blir ganske trangt på våre to kvadrat når hele familien plutselig 'må' oppholde seg der. :-)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #17 Skrevet 18. mai 2015 Jøss, det var spesielt syn, synes jeg. Vi har et bad som kun er "vårt" (ikke naturlig tilgang for gjester); det er fantastisk fint og har en helt spesiell atmosfære. Jeg tenner levende lys, hører på dempet musikk og bader 5-6 ggr i uka. Dette er min "hverdagsterapi". Spafølelsen er stor, jeg slapper så utrolig godt av i det rommet og virkelig storkoser meg!! Verdt hver eneste krone. Og - må si at det var en sinnsykt god investering for ekteskapet også - det er såå deilig å ta et bad sammen med mannen, ligge og skravle, begynne med forspiel og fortsette i senga... Beste investering her i huset!!! Anonymous poster hash: 70bfa...687
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #18 Skrevet 19. mai 2015 Jeg syns alle rom er viktige i huset vårt jeg, og hver med sin funksjon. Vi flyttet inn i nybygget hus for snart ett år siden, og bad var noe av det ville gjøre så bra som mulig. Det er utrolig deilig å ha god plass, ha det lyst og trivelig og å kunne begynne og avslutte dagen i et rom man liker å være i. Penger koster et nytt bad okke som, så da er det jo greit å gjøre det beste ut av det i forhold til det man har, og det syns jeg vi har klart å gjøre. Er utrolig fornøyd med vårt private bad (er gjennomgang via vårt soverom og garderobe, så det er bare for oss), ungenes bad og gjestetoalettet. Anonymous poster hash: 72bbe...dfc
Elsker livet Skrevet 19. mai 2015 #19 Skrevet 19. mai 2015 For meg handler det om velvære og estetikk, ikke bare et sted for å fjerne skitten. Jeg liker å være omgitt av pene ting og omgivelser, og badet er et sted jeg koser meg. Om kveldene har jeg så og si alltid en time eller mer for meg selv, med låst dør, der jeg kan dusje/bade o.l. og ta den tiden jeg trenger uten at noen forstyrrer. Den tiden hadde nok ikke vært så viktig for meg om jeg var på et bad med grønnmalt kaldt betonggulv, en oransje do, en liten vegghengt vask med et lite skjoldete speil på veggen, der rommet generelt hadde dårlig lys slik min tante hadde da jeg var liten.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2015 #20 Skrevet 19. mai 2015 For meg handler det om velvære og estetikk, ikke bare et sted for å fjerne skitten. Jeg liker å være omgitt av pene ting og omgivelser, og badet er et sted jeg koser meg. Om kveldene har jeg så og si alltid en time eller mer for meg selv, med låst dør, der jeg kan dusje/bade o.l. og ta den tiden jeg trenger uten at noen forstyrrer. Den tiden hadde nok ikke vært så viktig for meg om jeg var på et bad med grønnmalt kaldt betonggulv, en oransje do, en liten vegghengt vask med et lite skjoldete speil på veggen, der rommet generelt hadde dårlig lys slik min tante hadde da jeg var liten. Det er nok en vesentlig forskjell ja. Der du prioriterer en time med låst dør på badet vil jeg heller ha en times løpetur og en kjapp dusj eller en time med venner og så bare tannpuss og kattevask før jeg legger meg. Badekaret er deilig hvis jeg kommer inn og er iskald eller hvis jeg skal vaske noe som er for stort for vaskemaskinen, men jeg bruker aldri badet som "koserom". Anonymous poster hash: 40e7d...92f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå