Gå til innhold

Er det ikke vanlig å ha alkoholfri konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 0f341...82f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri vært i konfirmasjon med alkoholservering. Har vel vært i 7-8-9 stykker, vil jeg tro :-)

Skrevet

Jo, det er vanlig.

Har aldri blitt servert alkohol i de jeg har vært i, og har ingen planer om å servere det i vår til neste år...

Anonymous poster hash: cf37a...001
Skrevet

Det er helt vanlig å ha alkoholfri konfirmasjon, men det er også helt vanlig å severe vin eller øl til maten.

Anonymous poster hash: 98904...81a

Skrevet

Dette har Vært en duskusjon rundt lunsjen på jobben. Der mener flere at det er helt normalt med alkohol I en konfirmasjon. Enten vin til maten eller konjakk til kaffen.

Jeg mener at der ikke skal være alkohol I en konfirmasjon. Det er en 14 åring sin fest! Og da serverer man ikke alkohol!

Anonymous poster hash: 267fb...44d

Skrevet

Jeg er ikke vant til alkohol i konfirmasjon. Men så er jo jeg en av dem som ikke ser behovet for alkohol i alle slags sammenhenger.

Skrevet

Har vært i konfirmasjoner hvor det blir servert alkohol og hvor det ikke har blitt servert alkohol. Og mener vel egentlig at det får vertskapet bestemme, hva de vil servere.

Skrevet

Jeg har ikke vært i så mange, men kun en ble det servert alkohol i. Vin til maten. Eller var det noe sprudlegreier? Jeg husker ikke. Alkohol var det, i hvert fall. Jeg mener det skal være alkoholfritt, og alternativt vil vi ha alkoholfri vin til maten, da jeg har en svigerfamilie som liker å ha godt i glasset til div anledninger (ingen drukkenbolter altså).

Anonymous poster hash: 3c177...3d9
Skrevet

Har vært i mange konfirmasjoner (15-20?), aldri fått servert alkohol. Synes konfirmasjon skal være alkoholfritt.

Anonymous poster hash: 94f94...c9a
Skrevet (endret)

Vet nesten ikke om jeg tør svare i denne tråden ... ;)

I konfirmasjonene vi har hatt i vår familie har det vært champagne som velkomstdrink, øl/vin til middag og avec til kaffen.

Det er over tyve år siden jeg ble konfirmert. Jeg husker at fikk et halvt glass champagne til velkomstdrinken - følte meg såååå voksen :)

Ingen drukkenbolter i vår familie heller.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg har aldri opplevd alkohol i konfirmasjon, men jeg vet om folk som pleier å ha det. Men da snakker vi et glass vin eller øl til maten, ikke flatfyll.

Skrevet

Har aldri vært i en konfirmasjon der det har blitt servert alkohol. Synes ikke det er nødvendig heller.

Skrevet

Er det vanlig å ha alkohol i en konfirmasjon??

Har jeg aldri noensinne opplevd.

Skrevet

Aldri hør om det i Norge, men er vist vanlig i Danmark etter hva jeg har hørt.

Anonymous poster hash: d2012...d32

Skrevet

Alkohol på festen til 14 åringen?

Nei,nei og nei.....

Anonymous poster hash: 7ff65...c52
Skrevet

Alkohol på festen til 14 åringen?

Nei,nei og nei.....

Anonymous poster hash: 7ff65...c52

Konfirmanten kan sikkert få et lite glass også - så blir det ikke urettferdig :)

Skrevet

Unaturlig å servere alkohol når hedersgjesten selv ikke er gammel nok til å drikke.

Anonymous poster hash: 7035a...b6e
Skrevet

Aldri hørt om noen som har hatt det (før nå her inne). Synes ikke det er nødvendig. Det er jo konfirmantens fest! Kjedelig når det blir servert ting han/hun ikke kan drikke. Man klarer jo å ha en fin feiring uten alkohol.

Anonymous poster hash: 25300...0dd

Skrevet

Aldri vært i eller hørt om en konfirmasjon med alkohol. Synes det er rart og malplassert med alkohol, som hovedpersonen ikke er gammel nok til å drikke. Det finnes nok av andre anledninger.

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men det har i hvertfall ikke blitt servert alkohol i de konfirmasjonene jeg har vært i.

Anonymous poster hash: 3b40e...18f
Skrevet

I alle konfirmasjonene jeg har vært i har det vært servert alkohol. Er forskjell på noen glass og flatfyll.

Anonymous poster hash: f45ba...4ba

Skrevet

Har ikke fått servert alkohol i de konfirmasjonene jeg har vært i. Og synes ikke det passer heller. Som flere sier så er det snakk om å feire em 14 åring!

Anonymous poster hash: 8717f...d27

Skrevet

Har aldri fått servert alkohol i konfirmasjoner ei heller hørt at andre har servert dette!

Skrevet

Har lest her at det har blitt servert alkohol i både konfirmasjon og dåp. Men aldri opplevd det selv, og synes ikke alkohol hører hjemme der hovedpersonen ikke er gammel nok til å drikke. Da får de voksne klare seg uten. Kan man ikke skåle og feire med cider eller noe annet sprudlende uten alkohol? :)

Anonymous poster hash: 3f0a6...f06
Skrevet

Min mann er utlending, og alkohol hører med i alle selskap. Nå er ikke han vant med konfirmasjon, men det er nok helt utenkelig å invitere familien hans til selskap uten vin til maten.

Når vi hadde dåp var det da selvsagt med litt champagne 😊

Når det er sagt så er det ingen som drikker seg på noen som helst måte beruset i slike familie besøk.

Alkohol er på en helt annen måte enn hva jeg har vært vant med del av hverdagen. Og jeg kommer ikke fra en avholds familie. I min konfirmasjon ble det ikke servert alkohol.

Anonymous poster hash: 64a24...6de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...