Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Flyttet til nytt land. Akkurat startet opp med språk kurs. Gravid og sykehuset skal jo kunne engelsk...men nei... Jeg sier de må snakke rooooolig men de peiser på! Skulle hatt en eller annen undersøkelse i dag, men pga språk problemer så må jeg komme tilbake i morgen. Leser på lappen at jeg skal sendes på mamma kurs i morgen!? Jeg har 2 barn på 6 og 7! Jeg trenger blodprøver og ul! Håper jeg skjønte henne rett og at om jeg dukker opp i morgen så går resten på skinner.. Jeg kan flytende engelsk, derfor valgte jeg dette sykehuset! Mamma kurs. Jo takken for å være gravid alenemor.. Og jeg gruer meg til ul! Er over 30. Tenk om noe er galt!? Hormoner...usj! Følte meg igjen såååååå utrolig dum! Jeg forstår men ta det saaaaaakte....gruer. .. Anonymous poster hash: 0e6cb...000
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Hvorfor i all verden har du flyttet til et land du ikke kan gjøre deg forstått i med to barn mens du er gravid og i tillegg alene med hele gjengen lurer nå jeg på..? Anonymous poster hash: bdeec...165
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Hvorfor i all verden har du flyttet til et land du ikke kan gjøre deg forstått i med to barn mens du er gravid og i tillegg alene med hele gjengen lurer nå jeg på..? Anonymous poster hash: bdeec...165 Jeg flyttet fordi jeg hadde muligheten. Jeg hadde kreft og samboer. Har fått en veldig bra jobb og er frisk nå. Barna er integrert. Bare jeg som ikke har hatt overskudd til språk kurs. Samboeren stakk da jeg ikke ville ta abort. Har bodd her i 2 år. Dette er hjemme nå! Min jobb er norsk med norsk lønn. Jeg forstår og gjør meg forstått. Men ikke om det går for fort. Veldig positivt innlegg, takk! Anonymous poster hash: 0e6cb...000
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Kjenner du noen som kan være med å tolke? I Norge mener jeg man har krav på tolk hvis man skal til lege/spesialist. Det er ikke sikkert du har krav på å få det dekt der du bor, men kanskje sykehuset eller andre kan hjelpe deg å skaffe en tolk du kan betale for selv. Eller kanskje timen i morgen er hos den legen som kan best engelsk:-) Anonymous poster hash: fd12a...8a8
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Skal gå tidligere hvertfall. Fikk en bunke med papirer... Det sto nå at jeg kan engelsk så lov å håpe! Bare å møte fastende. Såpass skjønte jeg Anonymous poster hash: 0e6cb...000
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Skal gå tidligere hvertfall. Fikk en bunke med papirer... Det sto nå at jeg kan engelsk så lov å håpe! Bare å møte fastende. Såpass skjønte jeg Anonymous poster hash: 0e6cb...000
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå