Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Inspirert av rar bekledning på 17. mai-tråden. Så at flere der nevnte de hadde sett barn/veldig unge jenter i så korte kjoler/skjørt at rumpa (nesten) syntes. Jeg så også flere slike og må rett og slett si at jeg grøsset litt innvendig. For det første må det jo ha vært så inn i hampen steinkaldt (var i Bærum, holdt på å fryse ihjel i bunad selv!) og for det andre så det virkelig ikke bra ut. (De fleste av dem kan umulig ha visst hvordan de så ut bakfra, eller hva appelsinhud er for noe rart...) De så helt ærlig langt mer ut som karikaturer av prostituerte enn barn og ungdom som skulle feire 17. mai. Jeg fatter ikke at ikke foreldrene har satt foten ned!? Bryr de seg ikke? Tør de ikke si noe? Får de det ikke med seg? Ikke søren om min datter hadde fått gå kledd på den måten i offentlighet så lenge hun bodde under mitt tak! Det er normal anstendighet å dekke seg sånn noen lunde til når man skal ut blant andre folk; det er faktisk ingen menneskerett å få flashe puppene eller rumpa eller tissen sin til mennesker som aldri har bedt om det. Apropos jobber jeg i ungdomsskolen og jeg ser dessverre mye rar bekledning der også. Har flere ganger måttet prate med jenter om hva som passer seg/ikke passer seg i det offentlige rom fordi de kommer omtrent nakne på skolen. (Snakker da om f.eks. minimale magetopper og shortser som er så små at de er mindre enn en vanlig truse.) Har i ettertid fått både mailer og meldinger fra foreldre som takket meg for dette, siden de "kan jo ikke si sånne ting selv"...! Hva i alle dager er dette for slags idiotholdning? Det er faktisk DIN unge! DITT ansvar! Og det er DU som må ta de kleine pratene og de upopulære avgjørelsene også! Det er ekstremt lite gøy for kollegene mine og meg å gjøre det, men noen må jo når foreldrene har svikta ansvaret sitt fullstendig Anonymous poster hash: 85bc4...c84
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Det drøyeste jeg så I går, var ei jente på 13-14 år. Litt rund I formene, som jeg syntes er helt greit! Men hun gikk med en type buksedress bare at det var shorts. (Altså topp og shorts henger sammen) Og den var Altfor kort! Den var for kort generelt, så hun hadde shortsen langt oppe i baken, og for langt oppe foran! Det var så ille at jeg faktisk ville gå bort å si ifra, men gjorde selvsagt ikke det! Syntes synd på jenta 😯 Anonymous poster hash: 958b0...252
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Vel, nå har jeg vært 14 selv da så.... Mamma kunne jo prøvd å si noe, hadde ikke hørt etter alikevel! Sånn tenker jeg om min datter også. Jeg vil påpeke det om hun kler seg slik, men jeg tipper det er viktigere ting å lage helvete av når vi kommer så langt... Anonymous poster hash: 1d952...af7
Modesty Blaise. Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Vel, nå har jeg vært 14 selv da så.... Mamma kunne jo prøvd å si noe, hadde ikke hørt etter alikevel! Sånn tenker jeg om min datter også. Jeg vil påpeke det om hun kler seg slik, men jeg tipper det er viktigere ting å lage helvete av når vi kommer så langt... Anonymous poster hash: 1d952...af7 Når du var 14, betalte du alle klærne dine selv? Så lenge jeg betaler kommer jeg også til å være med på å bestemme.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Hehe, husker da jeg gikk på ungdomsskolen. De fleste dro hjemmefra i tekkelige sommerkjoler, skjørt eller kortbukser, men under hadde de de hoteste hotpantsene. Foreldrene trodde jentene hadde hotpants under skjørtet i tilfelle det skulle blåse opp eller guttene løfte på det, de visste ikke at så fort jentene var ombord på skolebussen forsvant skjørtet ned i sekken og de gikk i bare hotpantsen på skolen Nå var jeg skikkelig nerd på ungdomsskolen og så ut som en gammel tante både i klesveien og på håret, vet ikke om det var noe særlig bedre..... Men hadde gode karakterer da. Skjønner hva HI mener her likevel, har gutt på ungdomsskolen selv og så litt av hvert av påkledning blant venninnene hans i går. Vi var jo på skolen og foreldrene var der sammen med ungjentene, og da burde de absolutt gi litt veiledning og råd når det kommer til klær og sminke. Regner med foreldrene har vært mer å handle inn klær til 17.mai også, og jeg hadde aldri verden betalt for noen av de kortkorte kjolene jeg så i går... Anonymous poster hash: 0ab8f...edb
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 At det måtte være kaldt å gå slik i går er jo noe å tenke på, men hvorfor hisse seg opp eller irritere dere over skjørtelengden til jentene. Det blir like dumt som dem som raste over det lange håret til gutta i Beatles, at muslimske jenter må bruke burka osv. Tåler dere ikke å se en naken mage eller et r så foreslår jeg at dere holder dere hjemme. Anonymous poster hash: 08e5b...706
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 For noen dager kjørte jeg forbi to ungdomsskolejenter på vei til skolen. De hadde begge to på seg korte shorts og en tynn jakke, og det var hele seks grader ute! Jeg satt med parkas og setevarmer på full guffe og syns det var noe kaldt. Hadde aldri verden latt unga mine gå ut av huset kledd på den måten. Anonymous poster hash: 90038...af2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå