Gå til innhold

Noen som har prøvd FODMAP dietten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere hatt effekt av den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å leve erter fodmap dietten pga chrons sykdom. Merker jeg blir mye bedre når jeg er streng med hva jeg spiser. Vet ikke hvilken effekt du etterspør?

Skrevet

Har Crohns, og liten effekt av medisinen. Hadde håpet at fodmap kunne gjort magen bedre, færre dobesøk og mer stabil mage :)

Skrevet

Hjelper meg iallefall. Og kuttet helt ut hvetemel og mye gluten og delvis laktose (spiser fortsatt ost).

Hvilken medisin har du prøvd? Jeg har nettopp fått diagnosen og driver med utprøvinger. Skal tas opp i neste IBD møte på sykehuset angående biologiske preparater

Skrevet

Jeg har ibs og merker tydelig at fodmap er inne på noe. Noe stemmer veldig bra og annet må jeg prøve meg frem på. Men det er absolutt en del som stemmer for meg og hva jeg får utslag på.

Anonymous poster hash: c9fa3...c14

Skrevet

Jeg har prøvd pentasa, salazopyrin, humira, imurel og entyvio. Melk holder jeg meg unna, men ost og en kake med melk i ny og ne greier jeg ikke styre unna. Men nå skal jeg virkelig være hard, for nå orker jeg snart ikke mer av dette magestyret. Føler det har ødelagt hele livet mitt.

Gjest thricane
Skrevet

Ja! Fungerer bra for meg. Nå har jeg kun irritabel tarm, vet ikke om effekten er like god på med alvorlige tilfeller.

Skrevet

Jeg har prøvd pentasa, salazopyrin, humira, imurel og entyvio. Melk holder jeg meg unna, men ost og en kake med melk i ny og ne greier jeg ikke styre unna. Men nå skal jeg virkelig være hard, for nå orker jeg snart ikke mer av dette magestyret. Føler det har ødelagt hele livet mitt.

Hva med hvetemel da? Tåler du det? Merker at jeg er veldig bra hvis jeg kun spiser rugsprø.

Anonymous poster hash: 5c737...add

Skrevet

Ikke selv, men på datteren min. Endelig får vi alle sove godt om natta..

Anonymous poster hash: fed81...738

Skrevet

Ja! Fungerer bra for meg. Nå har jeg kun irritabel tarm, vet ikke om effekten er like god på med alvorlige tilfeller.

Hva hadde du før, i tillegg til irritabel tarm? Og hvordan gjør irritabel tarm utslag?

Skrevet

Hva med hvetemel da? Tåler du det? Merker at jeg er veldig bra hvis jeg kun spiser rugsprø. Anonymous poster hash: 5c737...add

Det vet jeg ikke, skal teste det nå. Men tåler du mel i kaker, sauser, gryteretter osv?

Gjest thricane
Skrevet

Hva hadde du før, i tillegg til irritabel tarm? Og hvordan gjør irritabel tarm utslag?
Så først nå at det var et spørsmål. Lei for sent svar. Jeg har kun irritabel tarm. Dvs at legen ikke har noen god grunn for at magen min lager opprør. Stadig kramper med tømming av magen, slim og blod på det verste. Det er nå nesten borte. Jeg spiser ikke noe korn mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...