Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Sønnen vår blir 2 år i oktober. Noen sier at man bør bleieavvende i samarbeid med barnehagen og andre ikke så man heller bør gjøre det i f.eks sommerferien. Hva er deres erfaring? Er det lurt å vente til han har sluttet å dagsove? Hvor gammelt var deres barn når det sluttet med bleie? Jeg tenker at det er for tidlig å bleieavvende nå, jeg bare grubler litt Anonymous poster hash: 02c1f...cb5
ulenissen Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Mine barn var 2år og 1mnd, og 2år og 6mnd. Lurt å introdusere potte/do til sommeren, og la ungen være naken på underkroppen når det går, sånn at han skjønner hvordan det henge sammen. Anbefaler en tissebusk ute! Det er gøy oh lærerikt. Ikke stress! Første ukene er det flere uhell enn hell..
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Mine barn var 2år og 1mnd, og 2år og 6mnd. Lurt å introdusere potte/do til sommeren, og la ungen være naken på underkroppen når det går, sånn at han skjønner hvordan det henge sammen. Anbefaler en tissebusk ute! Det er gøy oh lærerikt. Ikke stress! Første ukene er det flere uhell enn hell..Hehe vi har ingen egen busk, deler gressflekken med busker med de andre i borettslaget. Har kjøpt potte og har prøvd å sette han på den når jeg skal tisse, han syns det er stas til jeg har satt han ned på potta, da hyler han "bleie bleie". Men skal fortsette å prøve ja Anonymous poster hash: 02c1f...cb5
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Her begynte vi rolig når han var ca. 1,5 med potte morgen og kveld. Etter hvert når han ble litt mer bevisst lot vi han gå hjemme på ettermiddagene uten bleie, ble en del uhell, men bedre etter hvert. Når uhellene ble betraktelig mindre sendte vi han i barnehagen uten bleie, har gått kjempefint. Han er nå 2,5 år og er akkurat blitt helt bleiefri på dagtid. Ta det veldig rolig i barnets tempo Klistermerkebelønning var også en stor hit her! Anonymous poster hash: ba4e0...774
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Her har vi vært veldig tålmodige, evt trege med bleieslutt. Eldste var interessert i potta men ville ikke alltid bruke den. Så vi øvde endel våren hun fylte tre og innen høsten var hun tørr, trodde vi.... Overgangen til stor avdeling i bhgen var litt tøff og hun hadde mye uhell tross for at de hjalp til m skift etc. Ikke før til nyttår og hun var drøye 3 1/2 år var hun klar og moden til å komme gjennom dagen uten uhell. Yngste er nå 2 1/2 år og såvidt begynt å vise interesse for potta, spennende å se hvor lang tid det går før hun er tørr! Se an barnet og kjenn på din egen magefølelse, ikke noe vits å styre for mye. Personalet i bhgen kan hjelpe men den største delen av jobben må gjøres hjemme hvor foreldre har tid til å se etter signaler og sette barnet til ved behov, det finnes ikke alltid i en travel barnehagehverdag! Anonymous poster hash: 2ad54...0e1
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Min er 2,5 og tenkte begynne å øve nå ! Har prøvd litt i det siste men hun har virkelig ikke lyst til å sitte på doringen... Jeg vil ikke bruke potte, for da må jo det også avvennes, og jeg vil helt ærlig heller skifte bleie enn å tømme og vaske potte. Anonymous poster hash: 0eb96...b95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå