Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Når man ønsker seg et siste barn men ikke har økonomi til det og blir sliten av den/de man har, er det alltid plass til en til? Kommer det til å gå seg til? Anonymous poster hash: 78c29...933
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Nei!!!! Anonymous poster hash: e8881...d55
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Hvorfor har du lyst på et barn til når du er sliten og har dårlig økonomi da? Hva er det du ønsker å tilføre livet ditt med et barn til? Jeg personlig tror aldri lysten på et barn til går over for min del, men jeg vet med kropp og sinn at det ikke er kapasitet til flere barn så det kommer ikke til å skje. Likevel blir jeg babysyk hver gang jeg ser en baby, har lyst til å være gravid hver gang jeg ser en gravid, synes det er trist at jeg aldri igjen skal oppleve en fødsel, aldri skal kjenne en baby vokse og sparke inni magen, aldri skal amme igjen osv. Så babysyken og lengten etter en baby til den kommer jevnt og trutt. Men så er jeg samtidig glad for at barna vokser til, blir mer selvstendige, familiedynamikken forandres og vi kan gjøre flere ting sammen osv. Som nå når yngste begynner bli flink til å sykle kan vi sykle hele familien til byen på hver vår sykkel til byen å kjøpe en is. Vi slipper å drasse på en vogn når vi skal noe, vi skal aldri mer bleieavvenne noen, vi er ferdige med nattevåk osv. Du må tenke skikkelig gjennom det, hva er det du egentlig ønsker, og hvorfor. Anonymous poster hash: c7497...bf2
Twintipp og himmelblå Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Nei, det er derfor vi er utstyrt med fornuft!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Ja, det er alltid plass til en til. Man kan få det til å fungere på et eller annet vis.Nei, det er slettes ikke sikkert at det vil gå seg til. Kan hende du vil ha dårlig råd resten av barnas barndom. At du aldri vil kunne flytte. Aldri ha råd til ny bil/bil i det hele tatt. Osv.Jeg mener man ikke planlegger et barn til om man er i en slik situasjon. Men er uhellet ute, så ja, da kan det ordne seg på noe vis, men helt umulig å si om økonomi osv vil "gå seg til". Anonymous poster hash: bfffb...6f8
happyhappyme Skrevet 18. mai 2015 #8 Skrevet 18. mai 2015 Var ikke meningen å være anonym. Jeg spør for jeg har hørt det så mange si det, og ikke for jeg har tenkt å få flere barn! Nysgjerrig på hvorfor de som tenker det mener det da.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #9 Skrevet 18. mai 2015 Nei. Stopp i tide. Kjenn dine begrensninger! Anonymous poster hash: 36abe...a37
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #10 Skrevet 18. mai 2015 Jeg har hus nok til en til. Men ikke tid, økonomi, lyst eller kropp til enda et barn. Dessuten synes jeg at jeg er for gammel. Jeg er 39 år, eldstemann er 19. Anonymous poster hash: 9547b...32d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #11 Skrevet 18. mai 2015 Var ikke meningen å være anonym. Jeg spør for jeg har hørt det så mange si det, og ikke for jeg har tenkt å få flere barn! Nysgjerrig på hvorfor de som tenker det mener det da. De snakker vel om folk som blir uplanlagt gravide og ikke klarer å ta abort da? Det ordner seg vel som regel på et vis...? Anonymous poster hash: c7497...bf2
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #13 Skrevet 18. mai 2015 Vi har fem. Ett barn til ville tatt knekken på både økonomi og min helse. Har hatt sterk hyperemesis i alle svangerskapene. Huset er forsåvidt stort nok, men måtte hatt minibuss. Orker ikke abort, så her er det fullt verneutstyr frem til mannen får klippet strengen. Anonymous poster hash: 5b4ad...dfe
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #14 Skrevet 18. mai 2015 Jeg mener nei, det er ikke alltid plass til et barn til. Altså barn kan det jo bli, men man må jo tenke på hva slags liv man føder et barn inn i og. Er det riktig om det kommer til å gå utover barna som allerede er her? Kanskje må man ha hjelp fra det offentlige, sosialen, barnevern ol.. Er dere allerede i en presset situasjon uten slindringsmån syns jeg det er best å ikke få flere, eller vente til situasjonen blir bedre. Jeg vet om et par som fikk to kjappe i tidlig alder, hun uten jobb og han noe via NAV, låner en pitteliten kåk med et soverom der vannet fryser hver vinter. Så valgte dem å gå for den 3 da minste var 1 år, galskap! Barnevern er nå inn i bildet, minste er visstnok et barn som aldri krever seg og bryr seg ikke om hun blir med foreldre eller en fremmed hjem.. Dem er ikke slemme med barna men dem klarer ikke se behovene og har tatt seg vann over hodet rett og slett, dem burde stoppet på 1 iallfall. En liten utstikker dette, men tok det med likevel:) Anonymous poster hash: ec20e...5e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå