Gå til innhold

Vannkopper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går vannkopper både i barnas barnehage og i omgangskretsen vår. Vi har en liten baby på seks uker. Jeg leste på nett at vannkopper kan gi komplikasjoner hos nyfødte, men hvor lenge regnes de som nyfødt? Er det fortsatt skummelt, eller er det like greit å bli ferdig med det mens hun er så liten? Lurer på om jeg skal holde de "store" hjemme, men de kan jo alt være smittet. De er snart tre og fem år gamle, og kan like godt bli ferdig med det for deres del.

Anonymous poster hash: ccf30...0a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår fikk vannkopper når han var fem uker, egentlig skal de ikke kunne få det når se er så små, på grunn av antistoffer i kroppen. Hadde han vært fire uker når han fikk det sa legen at han automatisk hadde blitt lagt inn til observasjon. Men over fire uker var det visst greit. Han var ikke noe sykere enn søsteren som fikk det samtidig, men syns jo at naboen vår kunne ha informert om at barnet deres akkurat hadde vannkopper da de inviterte oss på middag.

Anonymous poster hash: 8fe9f...13d

Skrevet

Vår fikk vannkopper når han var fem uker, egentlig skal de ikke kunne få det når se er så små, på grunn av antistoffer i kroppen. Hadde han vært fire uker når han fikk det sa legen at han automatisk hadde blitt lagt inn til observasjon. Men over fire uker var det visst greit. Han var ikke noe sykere enn søsteren som fikk det samtidig, men syns jo at naboen vår kunne ha informert om at barnet deres akkurat hadde vannkopper da de inviterte oss på middag.

Anonymous poster hash: 8fe9f...13d

Oi. Ja, det var litt av en "dessert". Tenk å be en nyfødt til et hjem med sykdom. Folk er merkelige. Godt å høre at det gikk fint, og takk for svar! HI

Anonymous poster hash: ccf30...0a5

Skrevet

Datteren min fikk vannkopper da hun var 9 uker gammel, storebror på 4 hadde det da 14 dager føre (er jo 9-20 dagers inkubasjonstid).

Jeg ble litt bekymret og ringte helsestasjonen og der fikk jeg snakke med barnelegen, han sa at det som regel var helt uproblematisk men at det var litt større sjanser for ettersykdommer når de var så små. Så jeg skulle kontakte lege med en gang om hun ble syk igjen og fikk feber når vannkoppene var på retur. Han sa det er sjelden med ettersykdommer etter vannkopper så jeg skulle ikke være bekymret, men bare være obs på at det kan skje.

Gikk helt fint med datteren vår, hun fikk mange vannkopper og var litt grinete et par dager, men fikk ingen feber og var ikke spesielt syk.

Anonymous poster hash: 26606...dd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...