Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Har nå tatt det. Målte 6.3 fastende da jeg kom. Og etter ca 30 min målte vi 11.1 venter på neste måling. Jeg er småkvalm og uvel.. Er gravid i uke 37, hadde bmi på 18.7 før svangerskap. Har gått opp 24 kg Anonymous poster hash: c0155...b27
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Ja, jeg måtte det i mitt forrige svangerskap, jeg hadde drukket et glass obojmelk før jeg tok urinprøve, ble jo selvsagt sukker i urinen det ....måtte gjøre dette, fy fader så kvalmt. Var jo selvsagt ingenting galt ... Anonymous poster hash: 6e9ea...975
PersilleBlomst Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Jeg slet sånn med å spy av vann på tom mage og var livredd, men da jeg drakk dritten skjedde det ingenting! Etter dette skjønte jeg at jeg spydde bare av vann og at sukker hjalp meg med morgenkvalmen. Jeg måtte også belaste, men jeg hadde høy BMI før svangerskap (nesten 29)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Ja. Ekkelt Anonymous poster hash: e3287...9c2
Leirha Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Jeg slet sånn med å spy av vann på tom mage og var livredd, men da jeg drakk dritten skjedde det ingenting! Etter dette skjønte jeg at jeg spydde bare av vann og at sukker hjalp meg med morgenkvalmen. Jeg måtte også belaste, men jeg hadde høy BMI før svangerskap (nesten 29) Sukker har som regel hjulpet på min kvalme også. Noe som gjorde at da jeg i forrige svangerskap hadde ekstrem svangerskapkvalme og bare kastet opp, fortsatt la på meg greit nok, fordi jeg spiste såpass mye sukker. Ikke bra, ja jeg vet, men hverdagen var et helvete Vann har alltid gjort meg kvalm når jeg har vært gravid, samtidig som det er det absolutt verste for halsbrannen hos meg.
rytme Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Jeg har gjort det mange ganger. Hadde svangerskapsdiabetes med førstemann så da måtte jeg ta glukosebelastning en gang i det svangerskapet pluss en gang etter svangerskapet. Med andre mann tok jeg den testen tre ganger, men var negativ alle gangene. Jeg har bmi på 19,8 før begge svangerskap og gikk opp 9 kg i begge svangerskap. Hadde ingen andre risikofaktorer heller Det er kjempekvalmende, ja..... Høres ut som at du har ganske høye verdier da....
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Jeg har Bmi på 30 så måtte ta glukosebelastningstest denne gangen. Tok en i uke 18. Hadde 4,7 fastende og 6,2 etter to timer. Tok ikke noen flere målinger underveis. Mitt blodsukker var fint, men må ta en test til senere i svangerskapet. Jeg blir kvalm om jeg ikke har spist noe så det var ordentlig ekkelt å drikke den sukkeroppløsningen ja. Anonymous poster hash: 93d5a...13c
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #8 Skrevet 18. mai 2015 Etter ytterligere 1,5 time hadde jeg 6.9 og alle var fornøyde... Visstnok Anonymous poster hash: c0155...b27
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #9 Skrevet 18. mai 2015 Ja, har tatt den to ganger. Jeg måtte ta den pga store barn, var normalvektig før svangerskap og la på meg 12-14 kg, men produserte barn på nesten 5 kg og hadde skyhøye sf-mål. Så da måtte jeg ta disse testene da..... Var ingenting galt. Anonymous poster hash: 01633...f86
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #10 Skrevet 18. mai 2015 Jeg hadde fastende blodsukker på 7,7. Uken etter kom jeg tilbake for ny test; fastende blodsukker var da på 7,0, to timer etter var det på 12,5. Jeg fikk dermed diagnosen diabetes type 2. Var ikke overvektig engang, og ikke gravid heller. Men jeg følte meg slapp og dårlig. Jeg la om livsstilen og begynte å trene. Gikk ned 17 kg og vips: jeg er frisk som en fisk! Trenger bare måle blodsukker (langtids) en gang pr år. Anonymous poster hash: 04652...71b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #11 Skrevet 18. mai 2015 Husker ikke bmien, kanskje rundt 30. Fastende blodsukker mener jeg var 5.7, blodsukkeret etterpå husker jeg ikke men det var fint. Gikk opp 12 kg. Syntes at det var en helt grei test å ta. Anonymous poster hash: ff7d6...5a9
NormaJean Skrevet 18. mai 2015 #12 Skrevet 18. mai 2015 Har tatt glukosebelastning 4 ganger i svangerskap, var en del av kontrollgruppen i ett forskningsprosjekt! Siste gangen var grusom, plaget av kvalme og jeg greide ikke å la vær å kaste opp på siste glasset. Da var seff hele greia ødelagt og måtte gjøre det på nytt en annen gang 😲
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå