Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Jeg er gravid i 38 uke., og har lenge vært treg i magen. Dvs at jeg kan gå på do 3-6 ganger pr dag, og likevel føle meg helt stappet... Normal avføring, bare veldig lite hver gang. Til lørdag måtte jeg kaste inn håndkleet, og ta affære. Rumpa er helt sårt og blødende etter vask og tørk, og jeg er så utslitt av å være så stappet konstant... Jeg tåler ikke laktose, så jeg fikk anbefalt sånn miniklyster på apoteket. Tok dette på lørdag, og det funket greit. På søndag var jeg ikke på do, følte ingen trang til det overhodet. Nå, i dag, så kjennes jeg på nytt litt "stappet", at jeg må på do, men ikke får ut noe... Hvor lang tid kan jeg forvente at det tar før avføring kommer tilbake ved bruk av klyster? Kan jeg være treg/forstoppet igjen allerede? Hvor lang tid må det i så fall gå mellom hvert bruk av klyster? Regner med dette er noe som løser seg helt etter fødsel, så er ikke snakk om langvarig bruk a la månedsvis. Men det kan være fire uker til fødsel, og det er så utrolig slitsomt å være så "stappet", i tillegg til alt annet så nær termin... Kan nevne at aktivitet ikke hjelper på, da jeg går ganske mye rundt! Kanskje det bidrar til at det ikke er helt forstoppet, men det vet jeg ikke. Anonymous poster hash: 713c8...fec
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Du må være forsiktig med klyster da det kan sette i gang fødselen. Vil heller anbefale laktulose. Det er veldig søtt, så jeg blander det i solbærsaft. Ellers skal havregryn være bra for fordøyelsen. Anonymous poster hash: 6c62c...5ce
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Du må være forsiktig med klyster da det kan sette i gang fødselen. Vil heller anbefale laktulose. Det er veldig søtt, så jeg blander det i solbærsaft. Ellers skal havregryn være bra for fordøyelsen. Anonymous poster hash: 6c62c...5ce Jeg tåler det ikke! Jeg prøvde det, men endte opp med magesmerter fra "jordens indre"... Tåler som sagt ikke laktose (noe laktulose er basert på), men tenkte å forsøke likevel. Fikk kun magesmerter og gass. Lite hyggelig opplevelse... Det gjør for all del ingenting om fødsel setter i gang heller. Kan ikke si at jeg er annet enn LEI akkurat nå. Men har ikke akkurat noe ønske om å overdrive bruken av det! Er ikke snakk om å ta heftigere saker, og dette klysteret er det ok å ta under svangerskap. Anonymous poster hash: 713c8...fec
Lille krøll Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Hva med knuste linfrø i masse vann? Skal være naturlig klyster, fast riktig vei.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Hva med knuste linfrø i masse vann? Skal være naturlig klyster, fast riktig vei. Hm, det kan jo absolutt prøves. Tenkte jeg ikke på engang. Jeg prøvde med ei kurv jordbær nå, det pleier å få fart på fordøyelsen her, så får det om det hjelper først. Tusen takk for tips! Anonymous poster hash: 713c8...fec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå