Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Rockeringen kan vel ikke brukes? Anonymous poster hash: 41ee1...8a2
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Nei, det kan ikke brukes. Anonymous poster hash: 0276a...3e1
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Min lege og personlige trener sa begge til meg da jeg var gravid at man kan trene så mye man vil når man er gravid, så lenge formen tilsier det, MEN at man bør tilpasse treningen til ens egen form. Har du feks. ikke gjort annet enn å gå turer i det siste, og har form/kondisjon til det når du blir gravid, bør du ikke begynne å trene til maraton og løfte vekter akkurat når du er gravid. Synes det var en god regel å forholde seg til. Anonymous poster hash: 4ad1f...259
Lille krøll Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Fikk samme beskjed som hun før meg. Tren det du har gjort før, hør på kroppen. Den gir deg beskjed. Jeg både løftet tunge vekter og trente judo, men det gjorde jeg før graviditet og jeg tok de hensyn kroppen fortalte at jeg måtte ta.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Hvorfor kan du ikke bruke rockering? Gi meg tre gode grunner. Anonymous poster hash: c620b...7a1
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Tauhopping er vel ikke så heldig ... Anonymous poster hash: ce2a1...f82
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Hvorfor kan du ikke bruke rockering? Gi meg tre gode grunner. Anonymous poster hash: c620b...7a1 Har du noengang forsøkt å trene med en? Jeg blir hvertfall full av blåmerker og jeg ville ikke utsatt ungen min for så harde slag! Anonymous poster hash: 0276a...3e1
JudoMor Skrevet 18. mai 2015 #8 Skrevet 18. mai 2015 Tror man kan trene det meste bare man tilpasser det litt.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #9 Skrevet 18. mai 2015 Hvorfor kan du ikke bruke rockering? Gi meg tre gode grunner. Anonymous poster hash: c620b...7a1 Rockering gir harde slag mot magen. Det sier seg selv brødhode! Anonymous poster hash: 1eaff...312
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #10 Skrevet 18. mai 2015 Hvorfor kan du ikke bruke rockering? Gi meg tre gode grunner. Anonymous poster hash: c620b...7a1 Rockering gir harde slag mot magen. Det sier seg selv brødhode! Anonymous poster hash: 1eaff...312 Må man bruke en som veier tre kilo? Det sto det ikke noe om. I følge noen leger er det anbefalt trening fordi det er rolige bevegelser som styrker bekkenet ditt og øker fleksibiliteten. Og den gir heller ikke harde slag mot magen, den ruller over magen din ja, men det er ganske forskjellig. http://www.telegraph.co.uk/lifestyle/wellbeing/8299075/The-Fitness-Workshop-Hula-Hooping.html http://www.hooping.org/tag/hula-hoop-pregnancy/ Anonymous poster hash: c620b...7a1
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #11 Skrevet 18. mai 2015 Fra ca uke 10 så bør man unngå kontaktsport, fordi da kan man plutselig få et slag i magen. Rockering er som slag i magen så ikke bruk den. Men den type trening er bra for bekkenet. Altså den roteringen. Jeg fikk bekkensmerter allerede i uke 6 og kunne fra ca uke 9 ikke gå lengre turer lenger. Å løfte tungt og div bevegelser ble og vondt. Fikk støvsugeforbud av jordmora mi. Mens andre løper på fjelltopper frem til de er nesten høygravid. Så du må bare kjenne på kroppen hva du kan, får du vondt i bekkenet så ikke trigg det men å ligge på sofaen trigger og bekkenet. Ellers så må du passe på rtggen om du får lett vondt i den som gravid. Altså det skal ikke gjøre vondt å trene som gravid (sett bort fra melkesyre i musklene for det er jo normalt som ikke gravid og) og unngå trening som kan gi slag i magen. Anonymous poster hash: 7a582...8bf
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #12 Skrevet 18. mai 2015 Hvorfor kan du ikke bruke rockering? Gi meg tre gode grunner. Anonymous poster hash: c620b...7a1 Rockering gir harde slag mot magen. Det sier seg selv brødhode! Anonymous poster hash: 1eaff...312 Må man bruke en som veier tre kilo? Det sto det ikke noe om. I følge noen leger er det anbefalt trening fordi det er rolige bevegelser som styrker bekkenet ditt og øker fleksibiliteten. Og den gir heller ikke harde slag mot magen, den ruller over magen din ja, men det er ganske forskjellig. http://www.telegraph.co.uk/lifestyle/wellbeing/8299075/The-Fitness-Workshop-Hula-Hooping.html http://www.hooping.org/tag/hula-hoop-pregnancy/ Anonymous poster hash: c620b...7a1 Om man skal trene bekkenet så kan man heller sitte på en gymball og rotere bekkenet eller gjøre det stående uten noe utstyr. Jeg ville ikke brukt en rockering på babymagen etter uker 10. Livmora kommer frem fra symfysen rundt uke 12 men kan komme litt før og. Anonymous poster hash: 7a582...8bf
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #13 Skrevet 18. mai 2015 Unngå harde intervaller/overoppheting særlig i første trimester. Utover dette kan du trene så mye du orker, kroppen sier i fra. Anonymous poster hash: 1cd69...35d
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. mai 2015 #14 Skrevet 18. mai 2015 Magemusklene skal man vel ikke trene mot slutten av svangerskapet ihvertfall, fordi de deler seg.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #15 Skrevet 18. mai 2015 Jeg tenker det er lurt å ikke gjøre noe som spenner veldig på bekkenet ifht å få bekkenplager. Idrett hvor det er hard ytre fysisk påkjenning (f.eks. kampsport og håndball) er ikke lurt. Anonymous poster hash: 50843...886
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #16 Skrevet 18. mai 2015 Fikk beskjed om å unngå situps og andre øvelser som går på magen pga magemusklene deler seg under graviditeten. Man skal også skåne bukhulen. Anonymous poster hash: d7a7d...f54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå