Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Har en sønn som blir 4 år i oktober,å nå har vi bestemt sammen med barnehagen at bleien skal vekk. Så nå skal jeg levere han i barnehage uten bleie hver dag også bare tar det der fra. Men når han er her hjemme,hvor ofte bør jeg ta han på do da? Når jeg har prøvd med truse før så har han tisset se ut hver eneste gang selv om han gjerne bare har gått en time med trusen på. Han sier aldri ifra når han må på do så er ikke mye hjelp å få fra den kanten. Å hvor mange bukser før han ha til bytteklær nå i begynnelsen? Tok med 6 bukser i dag. Anonymous poster hash: d9151...704
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 En gang i timen + rett før og rett etter mat kan være et greit utgangspunkt. Anonymous poster hash: 6a6bb...49b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Om att og om att, i alle fall en gang i timen, premie for å gå på do (vi hadde nonstop i skapet, noen bruker klistremerker, finn hva som motiverer ham ), og vær i nærheten avgang hele tiden, begynner han å tisse/ser ut som det, så løper dere på do, det er jo den følelsen han skal lære seg, at når kroppen er sånn må jeg løpe til do.... Lykke til, det tar gjerne litt tid, men så godt å ha bleia borte før sommeren. Anonymous poster hash: 9cd76...9a8
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Ta han på do ca hver 45 minutt. Eller 15 min etter han han drikker noe. Evt oftere om han likevel tisser seg ut. Ikke ta på han bleier igjen Anonymous poster hash: f2400...d78
Lille krøll Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Kan han gå naken hjemme? Min kjente ikke forskjell på bleie og truse før hun lært seg følelsen før hun måtte tisse.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 En gang i timen til barnet selv begynner å si i fra. Vår sluttet med bleie tidlig, men pga alle de andre bleieungene i barnehagen, så ble det til at hun glemte seg en del. Da tok vi og barnehagen en runde med dette et par dager og så begynte hun å si i fra. (Det er jo veldig kjedelig å bli dratt ut av det man holder på når man ikke må så veldig. Ved selv å sørge for det, slipper barnet dette. Forklar dette for barnet) Anonymous poster hash: 628b7...f28
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Ta han på do ca hver 45 minutt. Eller 15 min etter han han drikker noe. Evt oftere om han likevel tisser seg ut. Ikke ta på han bleier igjen Anonymous poster hash: f2400...d78 Jeg kommer ikke å ta på han bleien igjen men spørs hva barnehagen gjør om han har altfor mange uhell i barnehagen. Det var jo barnehagen sitt forslag men det er tross alt 20 barn på avdelingen. Er to som skal slutte med bleie fra i dag. Anonymous poster hash: d9151...704
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #8 Skrevet 18. mai 2015 Kan han gå naken hjemme? Min kjente ikke forskjell på bleie og truse før hun lært seg følelsen før hun måtte tisse. Er golvkaldt her ettersom vi bor i kjellerleilighet men kan jo ta mer varme mens jeg holder på med avveningen da så han kunne gått uten bleie. Anonymous poster hash: d9151...704
Lille krøll Skrevet 18. mai 2015 #9 Skrevet 18. mai 2015 Kan han gå naken hjemme? Min kjente ikke forskjell på bleie og truse før hun lært seg følelsen før hun måtte tisse. Er golvkaldt her ettersom vi bor i kjellerleilighet men kan jo ta mer varme mens jeg holder på med avveningen da så han kunne gått uten bleie. Anonymous poster hash: d9151...704 Vi har også ganske gulvkaldt men med tykke sokker og leketeppe gikk det fint. Blir jo lettere med sommer snart også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå