Gå til innhold

Navn igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med navnet Milian?

Anonymous poster hash: ad208...b84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymous poster hash: ad208...b84

Skrevet

Jeg liker det veldig godt! Står på listen min også :) liker også Emilian, Milan og Maximilian.

Skrevet

Her har mannen også nevnt både Milian og Emilian. Jeg syns det er fine navn, men jeg syns de blir litt for pusete på en måte. Så veldig usikker.

Anonymous poster hash: aae94...fd2

Skrevet

Derfor er Maximilian mest aktuell hos oss blant de jeg nevner. Da kan man bruke Max, Maxi, Milian osv som kallenavn.

Skrevet

Synes ikke noe om det.... blir litt for "motenavn" for min del... Når jeg hører navnet tenker jeg litt sånn "mor er nok akkurat fylt 20 år, er på byen hver helg hun kan og har valgt et navn hun synes er bare SUPER kult og likt som alle vennenes barn heter."

Anonymous poster hash: 3738d...f22
Skrevet

Liker ikke. Tenker på urenheter i huden, engelsk milia.

Skrevet (endret)

Nei, det er et lettvekternavn.

Endret av Nyttårs barn
Skrevet

Sukkersøtt pinglenavn.

Skrevet

Huff, nei. Skjønner ikke at det er et navn engang. 

Anonymous poster hash: bb9de...3f0
Skrevet

Det er et veikt og slapt navn som gir assosiasjoner til svært unge foreldre uten utdanning.

Anonymous poster hash: fc465...713

Skrevet

Fjollete pinglenavn - lyser veldig ung mor lang vei.

Anonymous poster hash: 1579f...0c5
Skrevet

Fjollete pinglenavn - lyser veldig ung mor lang vei. Anonymous poster hash: 1579f...0c5

Haha! Leste pingvinnavn!

Liker det forøvrig heller ikke (kanskje på en pingvin!)

Anonymous poster hash: 8882e...133

Skrevet

Nei, tenk når han skal på jobbintervju da, som voksen stor mann, og så presentere seg med Milian, eller Maximiliam ...uff.

Anonymous poster hash: 22f81...a03
Skrevet

Fint nok det, kjenne noen som heter det.
Tidriktig vil jeg si.

Men vil egentlig bare minne om at det faktisk finnes et eget navneforum her.

Skrevet

Forstår ikke alle disse fordommene her inne. Hvorfor har man så voldsomme fordommer til et navn? Et navn er et navn. Man velger det man synes er fint, ikke det som gir status. Hvorfor er ung mor noe negativt? Er gammel mor bedre altså? Jeg er hverken ung mor eller har lav utdannelse og synes det er pene navn. Argumentet med at vennene velger det navnet så derfor gjør man det samme er et merkelig argument. Man prøver jo nettopp å finne et navn som ikke er opptatt i omgangskretsen. Maximilian er heller ikke noe veikt motenavn. Det er kanskje blitt mer vanlig i Norge de siste årene, men i Tyskland finner man menn i alle aldre med det navnet. Universitetet i München heter til og med Ludwig-Maximilian-Universitet (oppkalt etter gründerne) og er en av Europas mest anerkjente og tradisjonsrike eliteuniversitet. Det ble grunnlagt i 1472. Så absolutt ikke noe nytt navn.

Anbefaler også heller å diskutere navn på navnedebatten. Der får man mer konstruktiv tilbakemelding enn på anonymforum synes jeg.

Skrevet

Milan er pent :)

Skrevet

Liker best Max, evt. Maxim (uttales med lang -i)

Anonymous poster hash: cd58b...69d
Skrevet

For feminint og lite mandig for meg.

Liker best navn som er fine til både små og voksne.

Anonymous poster hash: 7ff18...168

Skrevet

Typisk fjortisforeldre uten utdanning.

Og "et navn er et navn" er bare tull. Det er helt tydelige sammenhenger mellom sosial klasse, alder etc. hos foreldre og barns navn. Det er f.eks derfor man får opphopninger av navn som forbindes med sosialklienter, kriminelle etc. som f.eks Ronny, Tommy, Jim og Kenneth i en tidsperiode.

De nye Ronnyene heter Adrian, Lucas, Leander og slike fjasenavn som Milian, Chrisander, Emilian, Matheo etc.

Anonymous poster hash: b833b...07f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...