Gå til innhold

Ang. korrekt antrekk 17. Mai

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bunad er greit, penklær, kjole, dress er ok. Jakke er fy, joggesko er fy, de som har gjort det beste ut av det de har er fy.

Men nedspydd kjeledress som er sovet i i to uker er finfint😝 hurra for russen.

Med andre ord, la nå folk gå som de vil, Ingen er uansett verre enn russen. Husker selv hvordan jeg så ut, vi hadde sparket fotball med bananer dagen før 😝

Anonymous poster hash: 4f4f2...3e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det litt forskjell på russ og oss vanlig dødelige da. 

Men det er vel ikke fy med hverken joggesko eller vanlig jakke? (Så lenge man ikke kombinerer det med bunad... høhø)

Anonymous poster hash: cc117...433
Skrevet

Hvem har sagt at jakke og joggesko er feil? Det har aldri jeg hørt....

Mine gutter hadde på seg chinos, pen skjorte, JAKKE (for det var kaldt!) og sorte skatesko i går, det er da et helt greit 17.mai-antrekk.

Den ene mammaen jeg møtte i går som hadde på seg dongeribukse og en blå strikkegenser uten så mye som en 17.mai-sløyfe så ikke mye pyntet ut, men likevel mye bedre hun faktisk var ute med barna i hverdagsklærne sine enn at hun satt hjemme i sofaen i går synes nå jeg.

Eneste antrekket jeg så i går som jeg rynket på nesa av var den lubne mammaen i 40-årene som gikk i en stroppeløs hvit selskapskjole som var helt hjennomsiktig så både bh, truse, cellulitter og valker syntes gjennom stoffet. Det var ikke mye pent. Særlig mye bedre så ikke tenåringsdatteren hennes ut i sin bittelille korte sommerkjole, begge to sto der og frøys uten strømpebukse og uten jakke, mens vi andre hadde ulltrøye under bunadskjorta.....

Anonymous poster hash: 39bd7...098
Skrevet

Det er ikke så farlig hva man har på seg, men jeg mener man i det minste bør forsøke å pynte seg litt på en dag som 17. mai. Skal man i tillegg representere, så bør man i alle fall pynte seg. Noen i flaggborgen hos oss møtte opp utrolig lite pent kledd, og sånt er trist. Ellers så jeg et par damer som så ut til å ha glemt å fullføre påkledningen; de hadde liksom truse og topp, men manglet skjørt eller bukse. Så også noen (små)jenter i alt for små, tynne og kalde kjoler. Barn i barneskolen med høyhælte sko, og da snakker vi høyhælte, er også egentlig bare trist, stakkars barn som gikk hele togruta i sko de ikke er i nærheten av å kunne mestre. Og hva med ryggen? Er det liksom et uttalt mål å få ødelagt rygg og bein helst før man begynner i ungdomsskolen. 

Puh - det ble en liten utblåsning... 

Anonymous poster hash: 94b1b...178
Skrevet

Hvem har sagt at jakke og joggesko er feil? Det har aldri jeg hørt....

Mine gutter hadde på seg chinos, pen skjorte, JAKKE (for det var kaldt!) og sorte skatesko i går, det er da et helt greit 17.mai-antrekk.

Den ene mammaen jeg møtte i går som hadde på seg dongeribukse og en blå strikkegenser uten så mye som en 17.mai-sløyfe så ikke mye pyntet ut, men likevel mye bedre hun faktisk var ute med barna i hverdagsklærne sine enn at hun satt hjemme i sofaen i går synes nå jeg.

Eneste antrekket jeg så i går som jeg rynket på nesa av var den lubne mammaen i 40-årene som gikk i en stroppeløs hvit selskapskjole som var helt hjennomsiktig så både bh, truse, cellulitter og valker syntes gjennom stoffet. Det var ikke mye pent. Særlig mye bedre så ikke tenåringsdatteren hennes ut i sin bittelille korte sommerkjole, begge to sto der og frøys uten strømpebukse og uten jakke, mens vi andre hadde ulltrøye under bunadskjorta.....

Anonymous poster hash: 39bd7...098

Sarpsborg? ?? Så noe veldig liknende her også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...