Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Har fått påvist pollenallergi for mange år siden men har egentlig ikke hatt noe særlig med plager. Er 13 uker og har slitt med intens hodepine og pottetett nese i noen uker nå. Har også en del slim og sliter med å sove om nettene. Hodepinen er der hele dagen og forsurer dagene skikkelig Anonymous poster hash: 04193...11a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Allergier kan definitivt bli verre eller oppstå i graviditeter. Jeg var ikke allergisk mot noe før siste graviditet, fikk allergi mot alt (!) av pollen i graviditeten. Det gikk ikke over etter fødselen heller, har det fortsatt mange år etter... Anonymous poster hash: 69193...3a8
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Allergier kan definitivt bli verre eller oppstå i graviditeter. Jeg var ikke allergisk mot noe før siste graviditet, fikk allergi mot alt (!) av pollen i graviditeten. Det gikk ikke over etter fødselen heller, har det fortsatt mange år etter... Anonymous poster hash: 69193...3a8 Samme her. Jeg gikk fra å merke at det var noe i luften, men som ikke slo ut på prøver til å få sterk allergi i min første graviditet. Faktisk så sterk at jeg fikk kryssallergi i samme slengen. Anonymous poster hash: 41c60...ed7
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Jeg gikk fra å ha masse allergi, typ sengeliggende de verste dagene, til å miste allergien i siste svangerskap. Første hadde ingen effekt, men baby nr. 2 gjorde underverker. Så nå har jeg bare "vanlig" allergi, litt ubehag noe få dager. Jeg tør ikke få flere barn, har ikke lyst på endring til det verre i kroppen igjen. Jeg skal tross alt leve med meg selv resten av livet. Anonymous poster hash: fc77e...03c
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Jeg gikk og fra å tåle alt før sv.skapet til å bli allergisk mot både dyr, pollen og hus støv. Vurderer en unge til snart og håper at det snur tilbake til å ikke være allergisk. Anonymous poster hash: 479eb...c8c
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Motsatt hos meg i forhold til allergi. Ble i flere år bedre etter første svangerskap. Merker at det er blitt værre igjen i år, men likevel bedre enn før svangerskapet. Men jeg fikk laktoseintoleranse etter tredje svangerskap. Sikkert tilfeldig, men rart likevel. Og jeg tåler fremdeles ikke laktose selv fire år senere. Anonymous poster hash: 3d450...546
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Kan jeg gå noe som lindrer plagene litt hos doktoren da? Paracet og Saltvannsspray funker ikke. Jeg tåler knapt å bli snakket til på grunn av hodeverket Anonymous poster hash: 04193...11a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #8 Skrevet 18. mai 2015 Dytter. Kan jeg som gravid ta allergimedisin? Anonymous poster hash: 04193...11a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #9 Skrevet 18. mai 2015 Dytter. Kan jeg som gravid ta allergimedisin? Anonymous poster hash: 04193...11a Jeg fikk ikke bruke noe da jeg var gravid,men spør legen din du. Jeg ble dessverre ikke noe bedre da jeg fikk andre ungen. Spøkte med legen om det Anonymous poster hash: 41c60...ed7
Hjertefru Skrevet 18. mai 2015 #10 Skrevet 18. mai 2015 Det mest vanlige er at allergier blir mindre plagsomme når en er gravid. Hos gravide er immunforsvaret midlertidig svekket, og allergier er på mange måter et uttrykk for et " løpsk" immunforsvar. Samme med andre autoimmune sykdommer., ulcerøs colitt osb.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #11 Skrevet 18. mai 2015 Det mest vanlige er at allergier blir mindre plagsomme når en er gravid. Hos gravide er immunforsvaret midlertidig svekket, og allergier er på mange måter et uttrykk for et " løpsk" immunforsvar. Samme med andre autoimmune sykdommer., ulcerøs colitt osb. Ja kroppen er helt i ulage under ett svangerskap. Jeg er så "heldig" å ha både autoimmun (UC) og immun (allergi) sykdommer. Veldig uvanlig etter hva min lege sier og min UC var både bedre og verre alt etter hvor langt jeg var i svangerskapet og 3 mnd etter fødselen ble jeg mye verre. Anonymous poster hash: 41c60...ed7
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #12 Skrevet 18. mai 2015 Mine to allergier forsvant under svangerskapet, og kom tilbake to år etter fødselen. Jeg var i det hele tatt mye friskere og penere enn ellers da jeg var gravid. Anonymous poster hash: b4329...e70
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #13 Skrevet 18. mai 2015 Jepp. Jeg var så heldig at min pollenallergi forsvant Anonymous poster hash: 089b9...af7
Krumelur Skrevet 18. mai 2015 #14 Skrevet 18. mai 2015 Jeg har vært ti ganger verre enn vanlig i år som jeg er gravid iallfall.
MamsenMedToSmå Skrevet 18. mai 2015 #15 Skrevet 18. mai 2015 Jeg er allergisk mot en god del og under forrige graviditet var symptomene mange ganger sterkere enn ellers! Veldig spent på hvordan det blir denne gangen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå