Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #1 Skrevet 17. mai 2015 Vi skal møte foreldrene til ham som har mobbet barnet vårt I to år... De håper det skal hjelpe.. Noen som har vært på et sånt møte? Hva skal vi si? Gruer meg, men gjør hva som helst for at dette skal slutte! Anonymous poster hash: ba528...16b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Mobbingen opphører umiddelbart. Hvis ikke vil dere gjøre ALT deres makt for at mobberen bytter skole. I disse dager eeeeeelsker media mobbesaker. Si dere vil invitere media inn i deres liv og la de følge deres sak dag for dag. Det er garantert mange som vil hyle nå men jeg hadde også truet med å henge ut mobberen i sosiale medier. La h* n smake egen medisin. Game on. Anonymous poster hash: c828e...e5d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Så bra at rektor tar tak i dette. Dersom mitt barn hadde mobbet noen, hadde jeg vært kjempeglad for en mulighet til å treffe foreldrene, og bare få sagt mobbing er ikke noe jeg aksepterer eller tolererer. Gitt dere tlf nr mitt slik at dere kunne ringt direkte til meg dersom mitt barn hadde mobbet igjen. Ikke alle foreldre tenker slik, men kanskje foreldrene til den andre gutten tar litt mer tak når han ser dere, og får høre hvordan det påvirker barnet deres. Lykke til 😊 Anonymous poster hash: 38e70...e6c
Gjest Tuyo Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Dette går fint. Vær ærlig og fortell hvordan gutten deres opplever mobbingen og hvordan det preger hverdagen hans. Ikke gru deg til dette. Det er bra det blir tatt tak i. Ikke gjem deres sårbarhet. Viktig at foreldrene ser omfanomfanget. Hadde det vært min sønn som ikke hadde sluttet å mobbe, ville jeg absolutt tatt tak i dette og vært glad for et slikt møte. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Kjære deg, du skal ikke være engstelig. Det er du som sitter i førersetet, og som ei over her skriver, dette er det eneste du trenger å si: Mobbingen opphører umiddelbart. Det er ditt eneste budskap. Det er ikke sånn at du trenger å være på tilbudsiden, tenker jeg. Forhåpentligvis gruer foreldrene til mobberen seg mer. (Det betyr at de ønsker å endre situasjonen) Lykke til! ☺ Anonymous poster hash: 14911...fbe
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #6 Skrevet 18. mai 2015 Mobbingen opphører umiddelbart. Hvis ikke vil dere gjøre ALT deres makt for at mobberen bytter skole. I disse dager eeeeeelsker media mobbesaker. Si dere vil invitere media inn i deres liv og la de følge deres sak dag for dag. Det er garantert mange som vil hyle nå men jeg hadde også truet med å henge ut mobberen i sosiale medier. La h* n smake egen medisin. Game on. Anonymous poster hash: c828e...e5d Altså jeg støtter faktisk dette. Dere skal ikke være på tilbudssiden i denne saken! Å måtte bytte skole vil nok svi som fy, så den trusselen burde virkelig holde. Mener jeg har lest noen saker i media om at det har måttet skje.. Anonymous poster hash: a5ff0...9c4
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Mobbingen opphører umiddelbart. Hvis ikke vil dere gjøre ALT deres makt for at mobberen bytter skole. I disse dager eeeeeelsker media mobbesaker. Si dere vil invitere media inn i deres liv og la de følge deres sak dag for dag. Det er garantert mange som vil hyle nå men jeg hadde også truet med å henge ut mobberen i sosiale medier. La h* n smake egen medisin. Game on. Anonymous poster hash: c828e...e5d Enig i alt utenom å henge mobberen ut i sosialemedier. Det blir dere like ille. Men det andre her er jeg helt enig i Anonymous poster hash: dbbb8...629
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #8 Skrevet 18. mai 2015 Jeg skjønner at det virker best at mobberen bytter skole, men om man ser realistisk på dette så er det en dårlig ide. Hans mobber Petter. Men Hans mobber ikke alene, fordi mobbere er pakk som beveger seg i gjenger, i tillegg er ofte ikke gjengene faste. Petter kan ha opplevd at nesten alle i klassen er med på å mobbe han en eller annen gang. Men la oss si at Hans må bytte skole. Det synes Halvard og Terje som er kompiser med Hans er skikkelig dumt. Hvem får svi? Petter. Dessuten er situasjonen for Petter ofte satt. Han har fått en rolle som vil bli fulgt opp av andre. Og ofte greier ikke mobberen selv heller å bryte med dette mønsteret. Om man plasserer offeret på en ny skole, stiller han med blanke ark og sjanser for å etablere nye venner og forbindelser. Ingen kjenner han som mobbeofferet. Anonymous poster hash: 12311...7f7
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #9 Skrevet 18. mai 2015 Jeg skjønner at det virker best at mobberen bytter skole, men om man ser realistisk på dette så er det en dårlig ide. Hans mobber Petter. Men Hans mobber ikke alene, fordi mobbere er pakk som beveger seg i gjenger, i tillegg er ofte ikke gjengene faste. Petter kan ha opplevd at nesten alle i klassen er med på å mobbe han en eller annen gang. Men la oss si at Hans må bytte skole. Det synes Halvard og Terje som er kompiser med Hans er skikkelig dumt. Hvem får svi? Petter. Dessuten er situasjonen for Petter ofte satt. Han har fått en rolle som vil bli fulgt opp av andre. Og ofte greier ikke mobberen selv heller å bryte med dette mønsteret. Om man plasserer offeret på en ny skole, stiller han med blanke ark og sjanser for å etablere nye venner og forbindelser. Ingen kjenner han som mobbeofferet. Anonymous poster hash: 12311...7f7 Ser tankegangen din, men her mener jeg faktisk at det i så fall er Petter som må få valget. Hvis Petter heller vil bytte skole selv,skal han selvsagt få lov til det, men resten av tankerekka di skal ikke brukes for å forsvare at mobberen får bli værende. Kan hende har Petter også venner i klassen.Skal Petter straffes med å skilles fra de få vennene han har, fordi Hans mobber ham? Anonymous poster hash: 41611...e60
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #10 Skrevet 18. mai 2015 Du skal ikke grue deg til dette møtet. Møtet er der for å gjørehverdagen bedre for sønnen din. Bruk tid på forhånd til å tenke gjennom om du kan komme på forslag til tiltak. Snakk med sønnen din også, og hør om det er noe spesielt han ønsker at skal gjøres. Så stiller du på møtet, forteller hvordan hverdagen er for sønnen din, og spør hva rektor og foreldrene til den andre gutten tenker at kan gjøres med saken. Lytt til svarene du får, men ikke godta bortforklaringer. Krev at det settes i gang tiltak, umiddelbart, og krev at det lages en plan for hvordan tiltakene skal følges opp. Be om å få telefonnummer til de andre foreldrene, så du kan ta det opp med dem med en gang dersom det skulle skje flere episoder. Anonymous poster hash: 41611...e60
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #11 Skrevet 18. mai 2015 Er iallfall ikke mitt barn som skal bytte skole! Han har gode venner på denne skolen, men hele dagen ødelagt da han blir slått på skoleveien og friminutt når ingen ser, snakket stygt til når ingen hører osv. Har ordnet med en fast ordning at han sykler med en annen kompis i nærheten, så skoleveien har blitt bedre, men vet han at kompisen ikke skal på skolen, nekter han ut av døra. Vi kjører på skolen de dagene, men kommer for sent til jobb! Men ikke p*** at han skal "tvinges" ut av huset når han vet han kommer til å få et eller flere harde slag i magen osv. Han er en god gutt som er snill med alle, skjønner ikke hva han har gjort mobberen. Anonymous poster hash: ba528...16b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #12 Skrevet 18. mai 2015 Det er viktig at skolen og dere er klar over at SKOLEN har meldePLIKT ved vedvarende og alvorlige adferdsproblemer. Mobbing faller definitivt i den kategori. Kanskje foreldrene da blir inspirert til å ta tak i oppdragelsen av ungene sine. Anonymous poster hash: 8db30...b96
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #13 Skrevet 18. mai 2015 Fy faen, hadde noen slått barnet mitt på tur til skolen hadde jeg gått drastisk til verks og skremt livskiten ut av den ungen og truet med å dukke opp på soverommet en natt. Hadde han sladret til foreldrene er det ungen som dikter opp historier selvfølgelig. Anonymous poster hash: 58dd8...35c
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #14 Skrevet 18. mai 2015 Er iallfall ikke mitt barn som skal bytte skole! Han har gode venner på denne skolen, men hele dagen ødelagt da han blir slått på skoleveien og friminutt når ingen ser, snakket stygt til når ingen hører osv. Har ordnet med en fast ordning at han sykler med en annen kompis i nærheten, så skoleveien har blitt bedre, men vet han at kompisen ikke skal på skolen, nekter han ut av døra. Vi kjører på skolen de dagene, men kommer for sent til jobb! Men ikke p*** at han skal "tvinges" ut av huset når han vet han kommer til å få et eller flere harde slag i magen osv. Han er en god gutt som er snill med alle, skjønner ikke hva han har gjort mobberen. Anonymous poster hash: ba528...16b Her hadde jeg krevd at mobberen ble fulgt av voksne på skoleveien. Det hadde jeg rett og slett nektet å fire på. Anonymous poster hash: 41611...e60
Isola&Lille+julegave Skrevet 18. mai 2015 #15 Skrevet 18. mai 2015 Jeg skjønner at det virker best at mobberen bytter skole, men om man ser realistisk på dette så er det en dårlig ide. Hans mobber Petter. Men Hans mobber ikke alene, fordi mobbere er pakk som beveger seg i gjenger, i tillegg er ofte ikke gjengene faste. Petter kan ha opplevd at nesten alle i klassen er med på å mobbe han en eller annen gang. Men la oss si at Hans må bytte skole. Det synes Halvard og Terje som er kompiser med Hans er skikkelig dumt. Hvem får svi? Petter. Dessuten er situasjonen for Petter ofte satt. Han har fått en rolle som vil bli fulgt opp av andre. Og ofte greier ikke mobberen selv heller å bryte med dette mønsteret. Om man plasserer offeret på en ny skole, stiller han med blanke ark og sjanser for å etablere nye venner og forbindelser. Ingen kjenner han som mobbeofferet. Anonymous poster hash: 12311...7f7 Poenget er jo at det at man risikerer å måtte bytte skole, miste venner etc er så "avskrekkende" at de andre som eventuellt er med på det velger å la være. Det er hvertfall verdt et forsøk! Men jeg syns mobbeofferet bør få velge. Kanskje han selv ønsker en ny start?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå