Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #1 Skrevet 17. mai 2015 Med iskalde små barn som var alt for lite påkledd, som hutret og frøs, orket knapt å rope hurra, som gikk så fort de kunne for å bli ferdige med barnetoget. Flere gråt fordi de frøs, og mange rakk å bli våte i sine tynne tøysko. Alt dette for at "i dag er det 17.mai, og da går man i tog og roper hurra for Norge".... Jeg har aldri likt 17.mai feiring, og likte det enda mindre i dag.... Anonymous poster hash: 3fdb6...496
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #2 Skrevet 17. mai 2015 Her var det fem grader og regn og hagl innimellom. Ungene gikk i tog og koste seg...kledd for anledningen. Det går an å tenke selv og faktisk kle på ungene! Anonymous poster hash: 78c5d...a44
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #3 Skrevet 17. mai 2015 Jeg kjøpte hvitt ulltøy til mine som de hadde under finstasen.. glad for at jeg gjorde det. . Så mange tynnkledde barn som frøs.. været var ikke det beste, men her koste de seg med tog, leker, pølse og is Anonymous poster hash: 59fa5...b32
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #4 Skrevet 17. mai 2015 Med iskalde små barn som var alt for lite påkledd, som hutret og frøs, orket knapt å rope hurra, som gikk så fort de kunne for å bli ferdige med barnetoget. Flere gråt fordi de frøs, og mange rakk å bli våte i sine tynne tøysko. Alt dette for at "i dag er det 17.mai, og da går man i tog og roper hurra for Norge".... Jeg har aldri likt 17.mai feiring, og likte det enda mindre i dag.... Anonymous poster hash: 3fdb6...496 Hvis folk hadde hatt vett til å kle ungene ordentlig så hadde de sluppet og fryse og bli våte. Man kan jo ha en fin 17 mai selv om ikke været er helt på topp. Herregud, ungene er da ute i snø og regn resten av året. Anonymous poster hash: ae5b2...ee2
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #5 Skrevet 17. mai 2015 Her hadde sønnen ull under dressen. En lykkelig og fornøyd gutt. Jeg hadde kjole, litt tykkere longs, og god og vindtett jakke. Ingen av oss frøs. 🇳🇴 Men jeg bryr meg heller ikke om at ikke alt er perfekt heller da.. Anonymous poster hash: a0863...490
me_87 Skrevet 17. mai 2015 #6 Skrevet 17. mai 2015 Vi bor i Bergen å her regnet det mye når toget gikk,likevel var både voksne og barn blid. Hadde på han regnbukse så han ikke skulle bli kald fordi han er våt,å hadde en tjukk jakke så han holdt varmen. Brukte også vintersko istedenfor finsko så brukte han vintersko å holdt dermed varmen i de tre timene vi var ute. Småen storkoste seg med aktiviteter og is etter toget,så han hadde en fin dag Syns også selv at det ble en veldig koselig dag.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #7 Skrevet 17. mai 2015 Her var det fem grader og regn og hagl innimellom. Ungene gikk i tog og koste seg...kledd for anledningen. Det går an å tenke selv og faktisk kle på ungene! Anonymous poster hash: 78c5d...a44 Det tenker jeg også, men det er visst ikke alle voksne som tenker slik.... Men, selvfølgelig fantes det de som var godt kledd også, men de var det få av... Hi Anonymous poster hash: 3fdb6...496
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #8 Skrevet 17. mai 2015 Med iskalde små barn som var alt for lite påkledd, som hutret og frøs, orket knapt å rope hurra, som gikk så fort de kunne for å bli ferdige med barnetoget. Flere gråt fordi de frøs, og mange rakk å bli våte i sine tynne tøysko. Alt dette for at "i dag er det 17.mai, og da går man i tog og roper hurra for Norge".... Jeg har aldri likt 17.mai feiring, og likte det enda mindre i dag.... Anonymous poster hash: 3fdb6...496 Hva med å kle på barna ordentlig?.... Anonymous poster hash: b0e89...3ca
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #9 Skrevet 17. mai 2015 Med iskalde små barn som var alt for lite påkledd, som hutret og frøs, orket knapt å rope hurra, som gikk så fort de kunne for å bli ferdige med barnetoget. Flere gråt fordi de frøs, og mange rakk å bli våte i sine tynne tøysko. Alt dette for at "i dag er det 17.mai, og da går man i tog og roper hurra for Norge".... Jeg har aldri likt 17.mai feiring, og likte det enda mindre i dag.... Anonymous poster hash: 3fdb6...496 Hva med å kle på barna ordentlig?.... Anonymous poster hash: b0e89...3ca Enig! For meg virket det som de fleste var mer opptatt av å vise frem de fine klærne til barna enn at dagen skulle bli bra! Hi Anonymous poster hash: 3fdb6...496
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #10 Skrevet 17. mai 2015 Med iskalde små barn som var alt for lite påkledd, som hutret og frøs, orket knapt å rope hurra, som gikk så fort de kunne for å bli ferdige med barnetoget. Flere gråt fordi de frøs, og mange rakk å bli våte i sine tynne tøysko. Alt dette for at "i dag er det 17.mai, og da går man i tog og roper hurra for Norge".... Jeg har aldri likt 17.mai feiring, og likte det enda mindre i dag.... Anonymous poster hash: 3fdb6...496 Lurer på hvilke mennesker du omgås med... Her var alle barn fornuftig påkledd og koste seg maks hele dagen! I styrtregn! Anonymous poster hash: 38007...02b
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #11 Skrevet 17. mai 2015 Med iskalde små barn som var alt for lite påkledd, som hutret og frøs, orket knapt å rope hurra, som gikk så fort de kunne for å bli ferdige med barnetoget. Flere gråt fordi de frøs, og mange rakk å bli våte i sine tynne tøysko. Alt dette for at "i dag er det 17.mai, og da går man i tog og roper hurra for Norge".... Jeg har aldri likt 17.mai feiring, og likte det enda mindre i dag.... Anonymous poster hash: 3fdb6...496 Alt dette for å feire at vi bor i et land hvor det ikke er krig. Et land der ingen som ikke ønsker det behøver å sove ute, et land som er kåret til verdens beste. Et land der alle har rett på fri legehjelp, et land hvor alle barn har mulighet til å gå på skole og få en utdannelse. Et land hvor de aller fleste har det veldig, veldig bra. Et land som er raust nok til å dele av godene sine. Et land bygd opp av våre forfedre som horvet, sådde og høstet. Bygde, spleiset og utviklet. Alt dette og enda mere til roper vi hurra for på 17.mai. Noen år regner det, noen år skinner solen. Andre ganger er det full storm og haglebyger, men landet er vårt og våre barn lever i fred. Kle de etter været neste gang og lær de hva vi roper hurra for! Og så kan kanskje vi voksne tenke over alt vi har arvet av de som gikk før oss også. Og sørge for at vi etterlater oss de samme godene og mere til våre etterkommere. Gratulerer med dagen! Anonymous poster hash: b6edb...347
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #12 Skrevet 17. mai 2015 Jeg har aldri likt 17. mai, men jeg vet at det er forbudt å si dette høyt. Man SKAL liksom kose seg på Norges nasjonaldag. Jeg misliker folkemengder og jeg hater korps. Men jeg klistrer på meg et smil, blir glad når jeg ser ungene mine glade og fornøyde i toget eller hva det enn er de koser seg med. Men innerst inne, så tenker jeg at dette er skikkelig kjipe greier. Kosen min kommer når storfamilien samles til mat og kaker senere på dagen. Alle mine 17.mai er krampeaktige. Jeg kommer aldri til å like store folkemengder og korps (dødelig kombinasjon for min del). Men jeg gjør mitt for at ungene skal kose seg. De var godt pakket inn i ull og regnklær, men så dessverre at de også ble påvirket av det elendige været. Det var 0 grader og regn. Å kose seg ute om vinteren i -15 er MYE lettere. Anonymous poster hash: 30be1...785
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #13 Skrevet 18. mai 2015 Jeg så tonunger som hylgråt fordi de ikke ville gå i tog. Mange gikk hjem Ingen gadd å arrangere leker, ble bare tull. Tragisk!! Anonymous poster hash: 0e384...786
skinnfilla Skrevet 18. mai 2015 #14 Skrevet 18. mai 2015 Vi hadde en flott feiring ! Glade barn og voksne , sola skinte hele dagen, Leker og arrangementer fungerte bra, toget var flott å se på. Vi spiste is, pølser og kaker. Kjøpte lodd og gassballonger Vi var en skikkelig trøtt, utslitt og glad gjeng som fant seng og sofa i går kveld. Har ingenting å klage på i det hele tatt! Helt topp dag og feiring sammen med fine folk Hurra for 17.mai er vi så glad i!!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #15 Skrevet 18. mai 2015 Folk tenker ikke helt på denne dagen tror jeg. Pentøyet er tenkt ut ett år i forveien og en tar ikke sikte på at det er annet vær. Her forsvant en unge ut i korps uniform. Hun var ute og kjente på være før hun kledde på seg. Valgte langarmet genser under jakka. Den traff hun med. Hadde det blitt knallsol hadde hun funnet frem saksa og klipt genseren. Skjedd før, så vi har ett lager med gensere. Hun andre tok på seg tøy under bunadskjorta, for hun skulle absolutt ha den på seg. Dette gjord hun uten at jeg sa noe. Og på med sorte sneekers. Hun fikk beskjed om å ta på sko som var gode å gå langt i, og helst sorte om hun fant. Bunadsko skal hun ikke gå med i barnetoget siden de går så langt. Skolen sender ut skriv om dette, så dette har vi hørt om i mange år og har i bakhodet. Få med pensko på skolen vår, men nå er vi vel skolen som går lengst også. Mange med jakker i år også, så fornuftig kledd var de fleste her. Men da jeg var i byen og så resten av skolene var saken en annen. Veldig lettkledde barn, men når de hadde oppmøte to timer etter oss så var tempraturen litt anderledes. Da var det nemlig sol, men skyene kom fort sammen med vinden. Anonymous poster hash: 8fc56...f2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå