Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #1 Skrevet 17. mai 2015 Et vennepar insisterer alltid på å ha med bikkja si ("babyen" sin) når de kommer på besøk. Vil ikke være kjip og lae dårlig stemning, så vi sier det er greit selv om jeg kan styre min begeistring for hunder. De snakker om hund med stor innlevelse og regner automatisk med at alle andre er interessert i å høre søte historier om bikkja. Omtrent som småbarnsforeldre snakker om ungene sine... Disse har barn også, men bikkja er minstebarnet. Til alt overmål kom jeg hjem i sted, og ser at dyret har lagt en svær kabel i loftstua. Er det mulig ? Dette er egentlig hyggelige mennesker som er sosialt oppegående. De blir bare litt opphengt i den hunden, og skjønner ikke at det egentlig er litt frekt å spørre om å få ta den med i selskap. Det VET at jeg ikke er så glad i hunder også. Det er en voksen hund som er renslig hjemme såvidt jeg vet. Den ble luftet og gikk litt ut og inn her, så jeg skjønner ikke hvorfor den gjør fra seg inne. Ekkelt er det uansett. Det lukta ikke akkurat blomster her. Er det vanlig at hundeeiere så blinde for hva andre egentlig synes om bikkja ? Anonymous poster hash: b3538...078
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #2 Skrevet 17. mai 2015 Det er vel ganske vanlig.. 😂 Anonymous poster hash: 9bc53...e77
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #3 Skrevet 17. mai 2015 Et vennepar insisterer alltid på å ha med bikkja si ("babyen" sin) når de kommer på besøk. Vil ikke være kjip og lae dårlig stemning, så vi sier det er greit selv om jeg kan styre min begeistring for hunder. De snakker om hund med stor innlevelse og regner automatisk med at alle andre er interessert i å høre søte historier om bikkja. Omtrent som småbarnsforeldre snakker om ungene sine... Disse har barn også, men bikkja er minstebarnet. Til alt overmål kom jeg hjem i sted, og ser at dyret har lagt en svær kabel i loftstua. Er det mulig ? Dette er egentlig hyggelige mennesker som er sosialt oppegående. De blir bare litt opphengt i den hunden, og skjønner ikke at det egentlig er litt frekt å spørre om å få ta den med i selskap. Det VET at jeg ikke er så glad i hunder også. Det er en voksen hund som er renslig hjemme såvidt jeg vet. Den ble luftet og gikk litt ut og inn her, så jeg skjønner ikke hvorfor den gjør fra seg inne. Ekkelt er det uansett. Det lukta ikke akkurat blomster her. Er det vanlig at hundeeiere så blinde for hva andre egentlig synes om bikkja ? Anonymous poster hash: b3538...078 Jeg vet ikke. Min svigerbror og hans familie gjør dette også, bare at de VET at både jeg og min mann er allergiske. Prøver vi å si fra så kan de ikke komme, ikke et par timer en gang. Men på jobb går de jo, hver dag. Det virker også som alle rundt oss synes vi er kjipe om vi prøver å si i fra. De tenker vel ikke på at vi må dope oss ned i dagesvis etter, de ser jo bare at det går greit så lenge de er her. Så da har det blitt til at vi smiler og sier; neida, det går så bra.. Anonymous poster hash: e5779...63e
Braith Skrevet 17. mai 2015 #4 Skrevet 17. mai 2015 Jeg har hund, og har de ofte med på besøk (skal sies at mesteparten av besøkene er hos andre hunde-mennesker) Men fra tid til annen er vi hos andre mennesker også, som ikke har hund. Tar det som den største selvfølge å spørre, og tar de selvsagt ikke med om de sier nei. Skulle bare mangle, jeg hadde ikke satt pris på om folk troppet opp her med en halv dyrehage uten å spørre først, til tross for at jeg selv har dyr, og liker dyr. Stort sett lar jeg dog hundene være hjemme, da det er godt å ha litt fritid, og da det er mer jobb å dra de med ukjente plasser. Unntak om plassen vi skal besøke spørr om en/alle hundene kan bli med. Har noen ganger jeg må ha med hundene, f.eks om jeg blir spurt om å komme på besøk i forbindelse med reising til/fra konkurranser for hundene. Men lar de ligge i bilen om det ikke passer å ta de inn, er det veldig varmt og de ikke kan bli med inn må jeg da takke nei. Pga fare for overopphetede hunder. Kjenner jeg er veldig glad for at de jeg kjenner i hundemiljøet innehar sunn fornuft 😧
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå