Gå til innhold

Får dere komplimenter for bunadene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sør-Trøndelag bunaden og hvert år blir jeg stoppet 7-10 ganger av ukjente som spør om bunaden min og synes den er så fin på meg. Jeg synes selvfølgelig det er veldig hyggelig, men lurer litt på hvor vanlig det er😃

Anonymous poster hash: d1571...496

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har Altabunad som er en ganske ukjent bunad. Mange som lurer på hvor den kommer fra og får komplimenter for den

Anonymous poster hash: a1ab4...a44

Skrevet

Her hvor jeg bor, så er bunaden min ganske så ukjent for de fleste - så ja, mange komplimenter :)

Skrevet

Ja får ofte komplimenter for bunaden min fra Hardanger. Den er over 100 år gammel, så jeg er veldig stolt over den også :)

Anonymous poster hash: a43b8...6d1

Skrevet

Jeg har den blå nordlandsbunaden og den er jo ikke akkurat uvanlig, men jeg får nå komplimenter i massevis likevel. Sikker 8-10 stykker som har gitt komplimenter til meg i dag.

Men nå synes jeg bunader er kjempefint og strør rundt meg med komplimenter til andre også, selv de som har hjemstedets bunad som du jo ser hvor du snur og vender deg på 17.mai får komplimenter av meg :)

Anonymous poster hash: 09f13...0ba
Skrevet

Nei det tror jeg aldri at jeg har fått..

Anonymous poster hash: 2894a...f98

Skrevet

Ja! 

Har mange ganger måtte stille opp som "modell" for folk utenlands fra som kun har kommet hit for å oppleve 17 mai og som vil ta bilder. Like stas hver gang :) 

Da har jeg enten hatt på meg Rogalandsbunad eller Sognebunad. 

Begge får oppmerksomhet langveisfra, men Sognebunad får mer oppmerksomhet fra lokalfolket enn Rogalandsbunad (såklart, da Rogalandsbunaden er lokal)

Anonymous poster hash: c8a9c...533
Skrevet

Jeg har rogalandsbunad med rødt liv - får alltid mange komplimenter ... 😊

Anonymous poster hash: 42d0f...ef1

Skrevet

Ja får masse komplimenter for Nordhordalands bunaden min

Anonymous poster hash: eb92a...d30

Skrevet

Jeg er fra Lier og har Lierbunaden. Du ser den på annenhver bunadskledde kvinne/jente over 15 år her på 17.mai, så nei, jeg får ikke så ofte komplimenter for selve bunaden ;)

I tillegg har jeg kun brukt den i f.eks dåp/konfirmasjon til nære slektninger og mange av dem har den samme bunaden selv ;)

Men får jo innimellom komplimenter ala "så fin du er i bunad", om det teller :P

Anonymous poster hash: f0119...efe

Skrevet

Jeg er fra Lier og har Lierbunaden. Du ser den på annenhver bunadskledde kvinne/jente over 15 år her på 17.mai, så nei, jeg får ikke så ofte komplimenter for selve bunaden ;)

I tillegg har jeg kun brukt den i f.eks dåp/konfirmasjon til nære slektninger og mange av dem har den samme bunaden selv ;)

Men får jo innimellom komplimenter ala "så fin du er i bunad", om det teller :P

Altså, i tillegg til 17.mai har jeg bare brukt den i dåp/konf ;)

Skrevet

Har Nordlandsbunad og bor i Nordland så bunaden skiller seg ikke ut i det hele tatt egentlig. Men min er kjempe gammel så den har en annen blåfarge, ikke pga alderen (eks bleke) men fordi de første Nordlandsbunadene hadde en litt lysere blåfarge. Er et annet motiv på ryggen men jeg bruker sjalet så det ser ingen. Har fått spørsmål pga fargen men ikke direkte komplementer.

Anonymous poster hash: 8fc54...3ee

Skrevet

Får ofte komplimenter når jeg har på bunaden ja.

Har grønn Nordlandsbunad, og fremmede stopper meg ofte og forteller hvor nydelig bunad jeg har.

Jeg føler meg absolutt helt fantastisk nydelig vakker når jeg har bunad på. Lurer på om jeg skal begynne å bruke den flere ganger pr mnd... :P

Anonymous poster hash: a14d6...015

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...