Gå til innhold

Årets 17.mai er godkjent!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personangrep og siteringer av dette er fjernet. La oss prøve å holde en god tone i dag, eller hva? :)

Jigglewiggle

Brukermoderator

Hvor klager man på at innlegg er slettet. Du er altfor ivrig i slettingen din i flere tråder.
Jeg forstår godt at innlegget ditt ble slettet. Det var SKIKKELIG drøyt og ufint!
Nei det var ikke drøyt. Du skriver jo hele tiden om alt du drikker. Det er ikke bra for barnet ditt og du burde iallfall kunne droppe drikking på høytidsdager! Det er barna som skal være i fokus.
Bedre med vin enn narkotika.

Anonymous poster hash: 2202d...391

Ja det er enda godt hun ikke tar narkotika isteden. Det kan vi være enige om😊
Wow ... siden når likestilles tre glass mussérende på 17.mai med å være rusmisbruker???

Nei, nei - MTN; du misforstår😉

Anonymous poster hash: 2202d...391

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nurket kommer sikkert til å bli merket for livet. Den neste Paal-André Grinderud ...

Ring BVT SPORENSTREKS!!!

Og hvor står det skrevet at 17.mai er bare "barnas dag"?

Kan det ikke både være en dag for både store og små?

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Nurket kommer sikkert til å bli merket for livet. Den neste Paal-André Grinderud ...

Ring BVT SPORENSTREKS!!!

Så for at det skal være en dag for store må det alkohol til i din verden? Selv om det da ikke blir en dag for de små?
Skrevet

Så for at det skal være en dag for store må det alkohol til i din verden? Selv om det da ikke blir en dag for de små?

Du vrir på det hun sier. Hun sier da ikke at det må være alkohol for at voksne skal han en god dag. Hun fortalte om hvordan hennes dag var i dag. Hun har på en hel dag drukket tre glass sprudlende, trolig alle til mat også. Det er ikke noe man blir beruset av.

Det skumle er ikke slike som MTN, men de som drikker i smug, som ikke innrømmer hvor mye de drikker, som drikker langt mer slik at de blir synlig påvirket. Da kan du snakke om at det ikke blir en god dag for barna.

Men litt sprudlende til mat tror jeg faktisk ikke barna merker særlig på foreldrenes oppførsel.

Anonymous poster hash: 0d2de...b1f

Skrevet

Velger å svare på det du spør om jeg!

Men dagen i dag har vært iskald og trodde et øyeblikk at bunaden skulle fryse til is på kroppen min. Men hjalp med en kaffekopp mellom hendene :D

Spist på restuarant, softis til tross for frostskader... og ikke minst sukkerspinn. Er det 17.mai så er det 17.mai - så barnslig er jeg. Deretter har vi vært samlet familie & venner hyggelig samvær. Og i skrivende stund ligger jeg utslått på sofa med laptoppen på fleskemagen.

Og det beste av alt... bunaden min er for for.

Skrevet

Hurra for 17.mai

Hatt en knallfin feiring! Klemte meg inn i bunaden, ny sølje på og en med en 5åring i godt humør gikk vi i tog, spiste is, ropte 'hurra', drakk kaffe og smilte i sola. Vært på leker på skolen og middag, med kaffe og kaker, hos en venninne og hennes familie.

En herlig dag

Nå har 5åringen lagt seg og jeg sløver i joggisen på sofa. Viktig å la magen puste

Anonymous poster hash: efcd0...758

Skrevet

Her har det vært strålende solskinn! Stappet i meg is og kaker, så jeg er rimelig kvalm:/

Vi hadde cremant til lunsj og middag! Helt innafor på 17. mai synes jeg:) alle dere hysteriske mødre som roper på barnevernet hver gang noen tar seg et glass: har dere noensinne hatt dårlig erfaring som barn? Mine foreldre drakk alkohol da jeg var liten, og jeg har ingen som helst dårlige minner fra det? Jeg kjenner heller ingen som ikke kan drikke litt foran barna...?

Anonymous poster hash: 31436...9a7

Skrevet

Jeg kjenner at jeg driter en lang en i om folk drikker alkohol på 17. mai og i bunad, ante forresten ikke at det var fy fy og drikke med bunad på?? Om man drikker 3 glass musserende kl 09 eller 21 er vel også likegyldig, så lenge man ikke blir påvirket av det.  

Der jeg kommer fra er det ikke vanlig å drikke på 17. mai, ante ikke om den skikken før jeg flyttet til en annen landsdel for å studere.

Anonymous poster hash: c2f04...003
Skrevet

Jeg drakk to glass Moët til frokost, i bunad og med mine tre barn til stede. Fyr løs! Høres ut som en fin 17. mai MTN! 😊😊

Anonymous poster hash: d22ea...b13

Skrevet

Ring BVT SPORENSTREKS!!!

Du tror ikke helt for alvor at et barn merker at mor drikker tre glass (ikke flasker!!) alkohol gjennom en hel dag? Du gjør ikke det? Du prøver bare å yppe litt, ikke sant? Ikke sant?

Jeg kjenner at jeg håper du tuller, for ellers sliter du mer enn de fleste.

Anonymous poster hash: 1f9a1...9d7

Skrevet

Etter en hel dag i farta, avrundet jeg med å ta på turklær og gå tur i marka med hunden.

Nå er ungene i seng, jeg er sliten, men tar meg et glass rødvin om det ikke forsmår noen.

Anonymous poster hash: 35eee...556

Skrevet

Kjære biltyven. Min mor fikk barndommen ødelagt pga farens alkoholmisbruk.

Pga dette hatet hun alkohol.

Jeg hadde en god barndom, men pga hennes fanatisme ble ungdomstiden min ødelagt. Russefeiring var fex utelukket.

Er nå en godt fungerende mamma, og drakk et glass musserende til rekecabareten i dag. Tror ikke unga fikk det med seg engang.

Nå vet jeg ikke om MTN har et alkoholproblem, men du har det definitivt. På samme måte som min mor hadde uten å innta en eneste dråpe.

Anonymous poster hash: 9eec2...86b

Skrevet

Jeg hadde en god barndom, men pga hennes fanatisme ble ungdomstiden min ødelagt. Russefeiring var fex utelukket.

Er nå en godt fungerende mamma, og drakk et glass musserende til rekecabareten i dag. Tror ikke unga fikk det med seg engang.

Nå vet jeg ikke om MTN har et alkoholproblem, men du har det definitivt. På samme måte som min mor hadde uten å innta en eneste dråpe.

Hehe, så fordi jeg ikke liker alkohol(syns det smaker høgg) og ikke har et behov for å drikke så har jeg et problem? Det handler om bevisste valg. Om mine barn ønsker å drikke så skal de få lov til det men både samboeren min og jeg kommer fra familier der det ikke drikkes(mora og faren hans gjør og har alltid gjort)og vi lever fint fordet😂
Skrevet

Hehe, så fordi jeg ikke liker alkohol(syns det smaker høgg) og ikke har et behov for å drikke så har jeg et problem? Det handler om bevisste valg. Om mine barn ønsker å drikke så skal de få lov til det men både samboeren min og jeg kommer fra familier der det ikke drikkes(mora og faren hans gjør og har alltid gjort)og vi lever fint fordet😂

Amen

Anonymous poster hash: 7acbd...02f

Skrevet

Litt mindre alkohol i året som kommer så får du sikkert på deg bunaden på anstendig vis neste år.

Anonymous poster hash: 0f548...f36
Skrevet

Ring BVT SPORENSTREKS!!!

Du tror ikke helt for alvor at et barn merker at mor drikker tre glass (ikke flasker!!) alkohol gjennom en hel dag? Du gjør ikke det? Du prøver bare å yppe litt, ikke sant? Ikke sant?

Jeg kjenner at jeg håper du tuller, for ellers sliter du mer enn de fleste. Anonymous poster hash: 1f9a1...9d7

Men dette svarer du ikke på?

Er det lov å håpe at det er fordi du faktisk skjønner hvor tåpelig uttalelsen din er?

Anonymous poster hash: 1f9a1...9d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...