Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #1 Skrevet 17. mai 2015 Minstemann på straks et år klarte å dette med ansiktet ned i golvet og slo ene fortanna si😞 Han gråter ikke lenger og tar smokken, så det virker ikke som om det gjør vondt lenger. Han kniper igjen når jeg prøver å se inn i munnen hans, men jeg fikk lurt meg til et par småtitter og ser at den henger løst skall fra tanna på to steder, får ikke tilå kjenne etter om tanna er løs. Noen som har vært borti noe lignende? Er det sånnat jeg bør kontakte legevakt, eller tannlege over helgen? Anonymous poster hash: c8668...584
Gjest deterbaremeg:):) Skrevet 17. mai 2015 #2 Skrevet 17. mai 2015 Du må til tannlege med han, om det haster i dag eller kan vente til i morgen, det vet jeg ikke.
Leirha Skrevet 17. mai 2015 #3 Skrevet 17. mai 2015 Jeg ville så absolutt ta han med til tannlegen imorgen så de kan undersøke for skade under tanna/tennene.Da min mellomste var rett over 1 år, falt han og slo framtennene i asfalten, en liten bit av tanna falt av.Vi reiste til tannlegen dagen etterpå. De sjekket der nøye, uten å ta røntgen da han var så liten.Vi ble fortalt at vi måtte være obs på forandringer,. Noen ganger kunne de se det med en gang, nadre ganger kom slike forandringer over tid.Den ene tanna ble mørkere i fargen over tid, ikke mye, men slik at vi kunne se det. Vi resite tilbake til tannlegen, men de konstaterte at tanna satt fast, den var ikke løs og det var ingen synlig tegn til betennesle.Tanna falt ut av seg selv rett før han var 4 år, tannlegen sa at det nok hadde med slaget mot tennen som gjorde at den falt ut så tidlig.Vi var egentlig ganske lettet for at det hadde gått så bra....Vi trodde jo det hadde gått bra, til den andre framtanna begynte å løsne ca 6mndr etter..Den tanna trodde vi ikke hadde fått noe skade, den var jo like hel og ikke misfarget, men det viste seg at det var den som hadde fått den virkelige skaden.Mest sannsynlig har han gått med betennelse der lenge.Tanna ble løs, men den løsnet aldri. Et halvt år var den skikkelig løs, men den ville bare aldri slippe taket.Da det var gått et halvt år løftet jeg på leppa hans og så tydelig tegn på betennesle, en stor bul med hvit puss over tanna.Når jeg rikket på tanna, kunne vi se det som var igjen av rotspissen rikke seg inni bulen.I tilegg kom fortanna ut på baksiden av tanna, 1 hel cam inn mot ganen.Vi styrtet til tannlegen, som sa at tanna åtte trekkes, for roten ville aldri forsvinne iom den andra tanna var kommet ut bak.Han ble livredd og gjemte seg under en stol.Vi ble enige om å vente noen dager, han måtte få forberede seg.Lille jualften, 4 dager etter, kikkt jeg på ny, og fikk lettere panikk.Det var gått hull på bulen, det var nå en gapende åpning rett inn til roten, bevget jeg tanna stakk roten ut av hullet. Hullet var også så stort at det nesten ikke var tannkjøtt igjen over tanna.Tanna på siden av falt ut den dagen.Vi for tilbake til tannlegen og trakk den. Tror sønnen min ble redd av hele opplegget og det ble halvt frivillig, halvt tvang hele trekkingen, men det gikk fint.Det så virkelig stygt ut en stund, men tanna bak kom fram av seg selv, og hullet tettet seg nesten helt igjen, han har fortsatt et lite hull igjen der nå to år etter.Man skal ikke tulle med tenner en har slått!!Jeg ville ihvertfall snakket med tannkegen.Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #4 Skrevet 17. mai 2015 Ringer tannlegen i morgen, prøvde å pusse tennene hans og da kom det en del tann biter ut😱 Men han har ikke vondt i det minste, har vært helt normal i dag, men er jo mulig det kan forverres.. Ser ut som tannkjøttet har fått seg en "støyt" også, huff.. Syns det er så ekkelt, får helt frysninger av løse tenner når de skal være løse også, så det er mulig jeg har hatt mer vondt av dette enn gutten min 😝 Anonymous poster hash: c8668...584
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #5 Skrevet 17. mai 2015 Og tusen takk for svar! 😊 Anonymous poster hash: c8668...584
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå