Gå til innhold

Hva tenker du om Sanna Saromaa's 17 Mai kronikk da?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Jeg tenker at hun er helt ute og sykler...

Skrevet

Er det noen i hele verden som bryr seg katta om hva dette damemennesket mener om 17. mai?

Anonymous poster hash: 949ab...12b

Skrevet

Tja, henne om det! Hun er og forblir en finne i Norge, og kan umulig føle det samme som oss som er født og oppvokst her. 

Hun er vel berettiget sin mening, men det er smålig av henne og rakke ned nasjonaldagen vår og si den er bygget på en løgn, selv om vi oppfører oss annerledes på 17 mai enn vi ellers gjør. 17 mai er en fest dag, og ikke hver dag er en fest.

Anonymous poster hash: 6949b...492
Skrevet

Tja, henne om det! Hun er og forblir en finne i Norge, og kan umulig føle det samme som oss som er født og oppvokst her.

Hun er vel berettiget sin mening, men det er smålig av henne og rakke ned nasjonaldagen vår og si den er bygget på en løgn, selv om vi oppfører oss annerledes på 17 mai enn vi ellers gjør. 17 mai er en fest dag, og ikke hver dag er en fest.

Hun mener seg tydeligvis berettiget til å mene noe høyt og negativt om det meste. Jeg håper hun som privatperson er noe mer hyggelig og positiv. Som mediepersonlighet er hun et negativt, altfor langt gjesp.

Skrevet

Hun leverer stadig innspill til tidenes dårligste jobbsøknad...

Skrevet

Jeg kan være enig i at jeg iblant kunne hatt lyst til å slippe denne feiringen, men herregud, det virker som om dama virkelig misliker hele norge.. Jeg lar meg desverre provosere en god del, men ja, hva betyr det hva denne dama sier?

Anonymous poster hash: 3d0d7...e21

Skrevet

Jeg ble mektig provosert av det innlegget. At hun våger å spytte på nasjonaldagen vår, og hvordan vi feirer den. En skam, er hun.

Det var mine tanker.

Skrevet

Tenderer til å være enig.

Anonymous poster hash: f68e1...3d8
Skrevet

Jeg er litt enig i det hun skriver. Hilsen nordmann

Anonymous poster hash: ac638...4fa

Skrevet

Enig!

Skrevet

For ei solstråle 😂 Skal bli godt med ei færre som hu i dag 🇳🇴🎉🎂

Anonymous poster hash: 3c8d4...be1

Skrevet

Dette skjønte jeg lite av. Hvis hun er sur på mannen sin fordi han tvinger henne til å delta på feiringen kan hun vel ta det privat i stedet for å skrive en kronikk i vg? Hun er vel voksen og kan bestemme selv? Eller var poenget å opplyse oss om at hun foretrekker to lys i vinduet og militærparade midtvinters fremfor folkefest i gatene med glade barn og hurrarop i milde mai? Eller en vennlig påminnelse om at hun får klump i halsen av sin egen nasjonalsang men ikke vår?

Nå er 17. mai en feiring av Norge. Alle som vil kan delta, men ingen, verken nordmenn eller utlendinger, blir fengslet hvis de ikke roper hurra. Og stakkars svigermoren hennes som blir framstilt som hakket over helvete.

All denne personlige frustrasjonen er noe hun burde lire av seg i telefonen til en venninne. Skjønner ikke at vg trykker dette. Selvfølgelig fullt lovlig å være kritisk, men dette var jo bare hennes private følelser og meninger.

Hun burde snakke med mannen sin og nekte å delta i feiringen fremover. Synd for barna som sikkert vil ha henne med, men problemet er løst for hennes del.

Anonymous poster hash: 59661...164

Skrevet

Skjønte over hodet ikke hva hun skulle frem til... så ut som bare sprøyt for meg.

Anonymous poster hash: 29ad4...cfc
Skrevet

Dette skjønte jeg lite av. Hvis hun er sur på mannen sin fordi han tvinger henne til å delta på feiringen kan hun vel ta det privat i stedet for å skrive en kronikk i vg? Hun er vel voksen og kan bestemme selv? Eller var poenget å opplyse oss om at hun foretrekker to lys i vinduet og militærparade midtvinters fremfor folkefest i gatene med glade barn og hurrarop i milde mai? Eller en vennlig påminnelse om at hun får klump i halsen av sin egen nasjonalsang men ikke vår?

Nå er 17. mai en feiring av Norge. Alle som vil kan delta, men ingen, verken nordmenn eller utlendinger, blir fengslet hvis de ikke roper hurra. Og stakkars svigermoren hennes som blir framstilt som hakket over helvete.

All denne personlige frustrasjonen er noe hun burde lire av seg i telefonen til en venninne. Skjønner ikke at vg trykker dette. Selvfølgelig fullt lovlig å være kritisk, men dette var jo bare hennes private følelser og meninger.

Hun burde snakke med mannen sin og nekte å delta i feiringen fremover. Synd for barna som sikkert vil ha henne med, men problemet er løst for hennes del.

Anonymous poster hash: 59661...164

Det var sånn omtrent det samme som jeg tenkte om denne kronikken.

Takke meg til norsk nasjonaldag med barnetog enn millitærparad.

Skrevet

Jeg registrerer at hun ikke ønsker denne reaksjonen, men jeg sitter her og lurer på hvorfor i all verden hun bor i Norge. Jeg tenker at hun kan flytte tilbake til Finland, der alt er så mye mye bedre enn her. Jeg har enda ikke lest noe hun har skrevet hvor hun har sagt koe som helst positivt om Norge eller nordmenn. Hun fremstår som sur, bitter og negativ og jeg lurer på hvorfor VG gidder å trykke dette.

Sånn ellers er jeg enig med anonym ...164. Dette høres ut som en diskusjon hun burde tatt privat med mannen sin og ikke smøre det utover hele Norge.

Jeg er ikke så veldig interessert i hva denne sure finnen lirer av seg om ting lenger, kjenner jeg.

Skrevet

Har ikke lest den og gidder ikke å gjøre det heller jeg har henne helt opp i vrangstrupen og syntes hun er en dårlig person.

Klager på at hun ble mobbet i ungdommen (noe som er synd selvsagt og skulle ikke ha skjedd) men oppfører seg som en stor mobber til tider i måten hun holder på.

Skal si at jeg bor i samme området som henne og ser langt mer av hennes skriveri og annet en det som havner i vg.

Hun slenger ut av seg alt mulig dritt og skal tåle det men kommer man med kritikk mot hennes meninger og utsagt hvor en pent det er ordet så er man en mobber og slem med henne.

Orker ikke slike mennesker.

Hun klager støtt og stadig på Norge og jeg må innrømme at jeg tenker om du ikke liker deg i Norge reis tilbake til hjemlandet du er ikke tvunget til å bo her. Og det er ikke akkurat krig eller annet der hun kommer fra.

Anonymous poster hash: 6bcc3...4bd
Skrevet

Sanna er en meget dyktig dame. Hun er en strålende akademiker og forsker.

Jeg er ikke enig med henne i alt, men jeg mener at vi trenger folk som henne til å lage litt rock'n'roll :)

Skrevet

Jeg synes hun er en sutrepave uten sidestykke! ville aldri ansatt henne noe sted, alt er meg, meg, meg og dritt ang landet hun helt frivillig velger å bo i.

Skrevet

Så mange ord...så lite å komme med. Flaut!

Skrevet

Sanna er en meget dyktig dame. Hun er en strålende akademiker og forsker.

Jeg er ikke enig med henne i alt, men jeg mener at vi trenger folk som henne til å lage litt rock'n'roll :)

Men hun lager ikke rock'n'roll. Hun fremstår som nok en surmaget, dørgende kjedelig kjerring.

Hun er jo helt betydningsløs.

Skrevet

Dårlig skrevet, vanskelig å forstå hva hun vil frem til, det jeg skjønner av meningen hennes er ganske enkelt uinteressant.

Anonymous poster hash: b348e...a19
Skrevet

Jeg skjønner hva hun mener, jeg er også utlending og ble ikke sosialisert i Norge, så for meg er hele 17.mai veldig oppblåst. Og det er neppe så frivillig å delta som dere skal ha det, i hvert fall ikke når man har barn. Da er man forpliktet å stelle i stand, være med på dugnad (også noe fremmed for meg og slett ikke positiv) og late som Norge er verdens beste land i verden.

Jaja, jeg vet, jeg kan reise hjem igjen hvis jeg ikke trives, men dessverre er verden ikke så enkelt. Jeg skal nok holde ut, klistre på meg et smil på 17.mai, rope hurra og spise is og pølser mens jeg venter på at kvelden kommer og jeg kan putte denne dagen i glemmeboksen til neste år. Jeg slipper i det minste å ha på meg bunad. :Hehe:

Anonymous poster hash: e2871...550
Skrevet

Jeg er sååå lei Sanna Saromaa.

Anonymous poster hash: a88c0...76b

Skrevet

Jeg skjønner hva hun mener, jeg er også utlending og ble ikke sosialisert i Norge, så for meg er hele 17.mai veldig oppblåst. Og det er neppe så frivillig å delta som dere skal ha det, i hvert fall ikke når man har barn. Da er man forpliktet å stelle i stand, være med på dugnad (også noe fremmed for meg og slett ikke positiv) og late som Norge er verdens beste land i verden.

Jaja, jeg vet, jeg kan reise hjem igjen hvis jeg ikke trives, men dessverre er verden ikke så enkelt. Jeg skal nok holde ut, klistre på meg et smil på 17.mai, rope hurra og spise is og pølser mens jeg venter på at kvelden kommer og jeg kan putte denne dagen i glemmeboksen til neste år. Jeg slipper i det minste å ha på meg bunad. :Hehe:

Anonymous poster hash: e2871...550

Det som er spesielt et at noen utlendinger har sånt behov for å rakke ned på Norges nasjonaldag. Meningene deres er jo uinteressante og uten påvirkningskraft.

Dere er selvsagt hjertelig velkomne til ikke å feire 17. mai!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...