Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #1 Skrevet 16. mai 2015 Min far er psykisk syk og har et stort alkoholproblem. I det siste har det blitt verre, han har sett ting som ikke eksisterer, mennesker som ikke er der, og har rett og slett vært helt ute å kjøre. I det siste har jeg også begynt å frykte for meg og barnet mitt sitt liv. Han har aldri gjort noe som jeg kan referere til politiet til, men han gir meg en innmari ekkel følelse i måten han snakker på. Han lever helt alene, har ingen, og jeg går rundt og er redd for at han en gang skal gjøre noe med meg eller barnet mitt. Jeg vet at han er glad i oss, men tror sykdommen og følelsen av "sjalusi" for alle andre som har det bra, fort kan ta over. I tillegg tror jeg han har utviklet litt sinne ovenfor meg, da jeg ikke lar han være alene med barnet mitt på grunn av alkoholproblemet hans. Jeg er virkelig bekymret, men vet ikke hva jeg kan gjøre? Jeg har vel ikke noe jeg skulle sagt i forhold til å få han innlagt? Så lenge jeg ikke har noe håndfast bevis. Eller? Anonymous poster hash: 41f45...554
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #2 Skrevet 16. mai 2015 Hold deg unna han. Anonymous poster hash: ca287...c1d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #3 Skrevet 16. mai 2015 Du kan ringe politiet for råd på 02800. Du kan også ta kontakt med fastlegen og beskrive hvordan du oppfatter han, så kan legen vurdere om det er grunnlag for innleggelse. Anonymous poster hash: 1ba75...456
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #4 Skrevet 16. mai 2015 Gjør som hun over her sier. Hvis du føler at du ikke får hjelp ville jeg vurdert å flyttet lengre unna. Anonymous poster hash: 5afa9...caa
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #5 Skrevet 16. mai 2015 Når han ser/hører personer som ikke er der så virker det som om han kanskje går inn i en psykose? Har han psykiske diagnoser? Hvis han blir truende så må du selvfølgelig bare komme deg unna og kontakte politiet. Du kan også ringe legevakt og høre om de har psykiatrisk akutt-team i kommunen din far bor i. Om noen er til fare for seg selv eller andre så mener jeg det er grunn til å tvangsinnlegge personen. I et slikt tilfelle vil din far også bli utredet. Ta vare på deg selv og barnet ditt, unngå situasjoner som kan bli vanskelige så langt som mulig. Anonymous poster hash: c703b...192
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå