Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #1 Skrevet 16. mai 2015 17. mai er for all del en flott dag! Men kjenner virkelig at ensomhetsfølelsen blir ekstra sterk denne dagen... Det virker som om alle har mange å være sammen med. Alle har noen å sitte å spise is og kake med. Vi er alene... i år igjen. Ingen som tar kontakt for å være sammen med oss. Vi har alltid tatt mye initiativ i forhold til andre, men når vi ikke gjør det så blir det stille, veldig stille- og vi er alene igjen. Så utrolig sårt og vondt. En situasjon som jeg skammer meg over. Verden er jo full av folk, hvorfor er vi alene da? Vi er sosiale og positive mennesker, men er visst ingen som trenger oss... Ble veldig mye negativt dette, men situasjonen er så enormt fortvila. Heldigvis har jeg fineste familien! Så 17. mai skal vi feire med flagg og hurrarop! Men bak smilet mitt skjuler det seg mye sårhet. Så vet du om noen som kanskje kunne trengt en venn så strekk ut en hånd og bry deg! Det koster så lite, men kan bety en enorm forskjell! Et lite hjertesukk fra meg i kveld... Anonymous poster hash: 4192f...75b Anonymous poster hash: 4192f...75b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #2 Skrevet 16. mai 2015 Har det akkurat likedan... Anonymous poster hash: 88f30...b28
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #3 Skrevet 16. mai 2015 Det er ikke så lett å få greie på hvem som egentlig sitter alene og ikke har noen å feire med. De fleste skjuler det godt. Anonymous poster hash: c160f...dd8
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #4 Skrevet 16. mai 2015 Det er jo akkurat det, ensomhet er forbundet med skam- og da blir det til at en skjuler det godt...desverre! Anonymous poster hash: 4192f...75b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #5 Skrevet 16. mai 2015 Jeg har alltid hatt det som deg. I fjor tok jeg mot til meg og inviterte til feiring. Det kom 20 stk! Og i år er vi blitt spurt om vi kan gjenta, som vi så gjorde og np kommer det enda flere i morgen. Det er godt mulig ingen vet du er alene. Er du positiv of sosial tar kanskje folk det som en selvfølge at fu har tradisjoner. Tror det er tilfellet med oss. Prøv og inviter neste år, og se om du kan starte en egen tradisjon Anonymous poster hash: 85250...a4e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #6 Skrevet 16. mai 2015 God ide! Vi får klekke ut en plan til neste 17. mai Ønsker dere en flott feiring! Og takk for tips! Anonymous poster hash: 4192f...75b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #7 Skrevet 16. mai 2015 Jeg har Vært en av de som tilbringte alle slike festdager alene. Men jeg skjulte det godt. Men flott at du hvertfall har familie da ☺ Jeg har og en familie å feire med nå. Samboer og et barn. Hadde jeg visst om noen som kanskje var alene ville jeg helt klart invitert de til å Være sammen med oss. Anonymous poster hash: 6aded...280
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #8 Skrevet 16. mai 2015 Skjønte ikke helt, er du helt alene eller mener du deg og familien din?Her er mannen bortreist på jobb og jeg og jenta på 5 skal feire alene. Jeg kjenner knapt noen her så da gjør vi det beste ut av det. Jeg tenker at så lenge jenta får gå i tog, rope høyt hurra og spise is og pølser så er hun vell fornøyd. Vi skal spise god middag og pynte oss fint som alle andre. Kjenner også på at det er litt sårt, men det viktigste for meg er at jenta får en fin dag selv om det bare er oss to. Anonymous poster hash: 361c5...57e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #9 Skrevet 16. mai 2015 Mener meg og familien min ja Ønsker deg og dattera di en flott dag i morgen! Anonymous poster hash: 4192f...75b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #10 Skrevet 16. mai 2015 Mener meg og familien min ja Ønsker deg og dattera di en flott dag i morgen! Anonymous poster hash: 4192f...75b Tusen takk Håper dere også får en fin dag! Du vet iallefall at du ikke er alene om å føle deg litt ensom i morgen - om det er noen trøst Anonymous poster hash: 361c5...57e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #11 Skrevet 16. mai 2015 Ikke legg så mye i det, jeg forstår ikke at man legger så mye i denne feiringen, jeg kan ikke delta på feiringen i år da jeg er innlagt på sykehuset så jeg skal endelig få ligge i ro og se det hele på tv. Ingen kommer heller å besøker meg, de er opptatte med årets mest stressende dag, fordi alle strekker seg etter glansversjoner av hvordan man skal feire 17.mai, med eggeløp og grilling, 48 is på 3 timer og lykke, ja, man må for all del være lykkelige og man sier ikke hei til kjentfolk, man roper hurra og veiver flagget oppi trynet dems. Og så må man klage over gnagsår og skryte på face om hvor deilig det er å ha av seg bunaden eller finstasen. Å gu bedre jeg er lykkelig for at jeg får ligge i senga å se det hele på tv jeg altså Anonymous poster hash: 53054...af6
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #12 Skrevet 16. mai 2015 Tusen takk Det er trøst i det ja. Anonymous poster hash: 4192f...75b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #13 Skrevet 16. mai 2015 God bedring til deg som er på sykehus! Anonymous poster hash: 4192f...75b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #14 Skrevet 16. mai 2015 Hvor bor du, HI? Anonymous poster hash: e5096...047
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #15 Skrevet 16. mai 2015 Sørvestlandet Anonymous poster hash: 4192f...75b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #16 Skrevet 16. mai 2015 I morgen har jeg sønnen min frem til klokken ett, etter det ville han til faren sin hvor det er stor feiring og mye familie hvert år. Fra ett er jeg altså helt alene, bare meg! Tenkte å rusle rundt i freden og roen, se på livet, kanskje ta meg et glass vin og kjøpe meg sukkerspinn. Som andre har nevnt: det er mulig at andre tenker du er så sosial at du garantert har planer i morgen! Neste år ber du inn en haug med folk, i år kan du kose deg med familien din og spise is til du sprekker Hipp hipp heisann! Gratulerer med dagen Anonymous poster hash: 760e7...89c
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #17 Skrevet 17. mai 2015 17. mai er for all del en flott dag! Men kjenner virkelig at ensomhetsfølelsen blir ekstra sterk denne dagen... Det virker som om alle har mange å være sammen med. Alle har noen å sitte å spise is og kake med. Vi er alene... i år igjen. Ingen som tar kontakt for å være sammen med oss. Vi har alltid tatt mye initiativ i forhold til andre, men når vi ikke gjør det så blir det stille, veldig stille- og vi er alene igjen. Så utrolig sårt og vondt. En situasjon som jeg skammer meg over. Verden er jo full av folk, hvorfor er vi alene da? Vi er sosiale og positive mennesker, men er visst ingen som trenger oss... Ble veldig mye negativt dette, men situasjonen er så enormt fortvila. Heldigvis har jeg fineste familien! Så 17. mai skal vi feire med flagg og hurrarop! Men bak smilet mitt skjuler det seg mye sårhet. Så vet du om noen som kanskje kunne trengt en venn så strekk ut en hånd og bry deg! Det koster så lite, men kan bety en enorm forskjell! Et lite hjertesukk fra meg i kveld... Anonymous poster hash: 4192f...75b Anonymous poster hash: 4192f...75b Har hatt det sånn i 19 år. Begynte etter hvert å gjemme meg hjemme. Orket ikke gå ut på dagen en gang. Nå har jeg et barn med forventninger så ut må vi men aner ikke hvir heg skal gjøre av meg, hvor vi skal gå... Sukk.. Anonymous poster hash: 6f3af...03f
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #18 Skrevet 17. mai 2015 Jeg er også alene, og kjenner det er ekstra trist på slike dager. Alle venninner har mann og egen fin familie. Jeg har ingen av delene. Samme med jul, nyttår og alle andre sosiale opplegg. Og det er så lett for andre å si " Men kan du ikke ta kontakt med foreldre i barnehagen eller noe da? ". Det er ikke alle som er så utadvente og sosiale, så vanskelig å bli kjent med nye. I tillegg har alle andre sin egen familie å være med på slike dager.Håper jeg en vakker dag treffer en mann og en fin svigerfamilie! Anonymous poster hash: ad44f...775
☆☆☆ Skrevet 17. mai 2015 #19 Skrevet 17. mai 2015 "Vi er aleine" er på mange måtar eit tristare utsagn enn "eg er aleine". Det vitnar om eit negativt fokus, og ikkje reell einsemd. Men likevel forstår eg kva du meinar. Kva med å oppsøke arrangementa det de bur? Kan det hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #20 Skrevet 17. mai 2015 Du er alene, men du har familie? Jeg skjønner ikke helt dette.... Anonymous poster hash: 278a3...9fb
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #21 Skrevet 17. mai 2015 Vi går på skolen og feirer der noen timer. Barna går i tog leker og spiser god kake der nede. De er i full fart og jeg prøver å finne noen å småprate med her og der med de fleste kommer i store grupper av familie og har ikke tid til andre utenfor gruppa. Ihvertfall når man ikke er fra bygda opprinnelig. (bor i en liten bygd.Og selv om vi har bodd i mange år er jeg fortsatt beregnet som litt outsider. Har blitt bedre dog) Deretter går vi hjem og jeg og unga koser oss hjemme. Det er aldri noen å grille med eller annet men fokuserer ikke på det. Fokuserer heller på at barna får en fin dag. I år er det ganske greit siden det er søndag og skole og jobb i morgen. Da er det fint å avslutte dagen i normal tid. Anonymous poster hash: ae3f7...a36
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2015 #22 Skrevet 17. mai 2015 "Vi er aleine" er på mange måtar eit tristare utsagn enn "eg er aleine". Det vitnar om eit negativt fokus, og ikkje reell einsemd. Men likevel forstår eg kva du meinar. Kva med å oppsøke arrangementa det de bur? Kan det hjelpe? Enig! Anonymous poster hash: 1e5cc...726
petitt Skrevet 17. mai 2015 #23 Skrevet 17. mai 2015 God bedring til deg som er på sykehus! Anonymous poster hash: 4192f...75b Takk Jeg må være her i 5 uker til, da settes fødsel igang, ja, om han holder seg der inne til da, og det SKAL han!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå