Gå til innhold

Har visst ingenting klart til dagen imorgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært litt av en heisatid for å si det slik.
Og jeg har ikke laget istand noe som helst utennom ha kjøpt inn nye flagg og sløyfer til feiringen.
Eller, har kjøpt nye klær til minsten for et halv år siden, ellers blir det bare gjennbruk på oss alle i år.
Tror faktisk ikke dressbuksen til ungdommen er rein en gang.

Kjenner jeg ikke er i lage i det heletatt, mentalt utslitt, og det er jo bare jeg som lager i stand, så da blir det slik.
Jeg vet dagen imorgen blir bra nok den,vi blir alle fine og flagget skal vaie i vinden, mellomste skal gå i tog for første gang og gleder seg stort.

Det blir altså ikke den aller største feiringen på oss imorgen, men festklare skal vi nå bli.

Vil øsnke alle her inne en fin feiring imorgen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

17 mai er som juleaften og andre store merkedager. Den kommer og går uansett om ting ikke er "klart". Viktigste er at folk er glade og fornøyde. Inkl at mamma'n ikke er utslitt og sur😉 ha en fin 17 mai. Hilsen ei som for en gangs skyld har ting klart. Må bare stryke skjorter og flagg i morgen. Orker ikke det i kveld😊

Anonymous poster hash: fa15a...5ea

Skrevet

God feiring til dere også! Av og til blir det som det blir, men livet går videre likevel Neste år er kanskje situasjonen en helt annen?

Skrevet

Ikke jeg heller gitt...sitter her og teller seige flekker på gulvet, titter litt bort på den ene kleshaugen som må strykes og den andre som må henges opp til tørk, flekkete vinduer har jeg også ser jeg nå. jaja...også googler jeg litt innimellom for å finne noen gode kakeoppskrifter.

Får ta meg et glass vin tenker jeg..

Skrevet

Godt det er flere av oss! Er skikkelig sliten etter en laaaang uke. Sitter å ser på det jeg skal stryke og kommer meg ikke opp av sofaen. Skal heldigvis ikke ha gjester i morgen.

Anonymous poster hash: 0e7cc...ee8

Skrevet

Ikke så veldig klar jeg heller.. Barna blir fine da, men huset er bomba og gravidkjolen jeg bestilte til 17 mai kom ikke.. Dagen går sin gang..

Anonymous poster hash: fcb0c...058

Skrevet

Hmm...Dette høres så trist ut! 16.mai er for meg den store forberedelsesdagen! Nesten litt sånn høytid, og samme følelsen forsøker jeg å videreføre til mine barn. Jeg sørger for å være ute i god tid: alt av klær og sko var fint ferdig for lenge siden, huset vasket og gjort klart både inne og ute. Kaker bakt og mat forberedt. Skjønner ikke hvorfor dere ikke planlegger bedre, det kommer jo ikke som et sjokk at 17.mai er omtrent på denne tiden... Og med respekt å melde: å si at det "blir 17.mai uansett" er bare unnskyldninger for at man er skrekkelig LAT!

Anonymous poster hash: 90979...5f9

Skrevet

Hmm...Dette høres så trist ut! 16.mai er for meg den store forberedelsesdagen! Nesten litt sånn høytid, og samme følelsen forsøker jeg å videreføre til mine barn. Jeg sørger for å være ute i god tid: alt av klær og sko var fint ferdig for lenge siden, huset vasket og gjort klart både inne og ute. Kaker bakt og mat forberedt. Skjønner ikke hvorfor dere ikke planlegger bedre, det kommer jo ikke som et sjokk at 17.mai er omtrent på denne tiden... Og med respekt å melde: å si at det "blir 17.mai uansett" er bare unnskyldninger for at man er skrekkelig LAT!

Oi! Nesten bare oi! Men likevel må jeg kommentere. Det finnes noen mennesker som jobber 150 % stilling, har 4 barn, er styreleder i borettslaget, aktiv i FAU, trener 5 ganger i uka OG baker 4 slag kaker både til hjemmet og til skolen ved store anledninger. I tillegg har de masse energi til overs og kunne klart mer. Kanskje er du en av de, ikke vet jeg. Jeg vet bare at det finnes ganske få av de. Når man jobber i krevende turnus jobb, og har et par barn og kanskje opplevd diverse andre ting på privaten i det siste så må der være lov å ikke greie ALT uten at noen sier du er lat! Man ønsker gjerne å klare mer, men man klarer det bare ikke fordi man er sliten. Joda noe kan planlegges på forhånd, men jammen er det mye som ikke kan annet enn å gjøres rett før, så da blir det slik det blir. Å jo, det blir 17 mai likevel. Det blir kanskje ikke helt som vi voksne ønsker det, men om du spør den lille så har ikke den lagt merke til at det ikke ble vasket, at skjorten ikke var like strøken, at kaken var kjøpt osv. Den husker tog og hurra meg rundt :)

LAT(?) mæ midt i ræva!

Skrevet

Men du glemte tydeligvis å være hyggelig utover dagen. Heller lat enn en skikkelig kjerring, tenker jeg. 

Anonymous poster hash: 80237...22b

Skrevet

Vi fikk støvsugd og rydda litt, jeg tok rommet til frøkna og det var det bekkenet. Så nå ser vi krim og spiser snop i stedet, og satser på at det blir 17.mai i morra allikevel 😊

Ingen vet hva de skal ha på seg (spesielt ikke jeg, som ikke har et eneste gravid-penplagg), ingenting er strøket, ingenting er bakt og flaggene ligger i boden. Men det blir nok ei rå 😊

Skrevet

Jaja, da får jeg bare være lat da.

Ikke så viktig hva du tenker om meg, skal jeg være ærlig.

Huset få 17mai vasken, ja her har det ikke fått vårvasken enda, men vinduene ble ihvertfall vasket idag av firmaet som vasker vinduene for oss, så det er jo fint, nå kan vi ihvertfall se ut.

Kakene er ikke bakt, vent, jeg skulle visst ikke bake i år heller, vi skal ikke ha noen folk her.

Men jeg har gjort et veldig tappert forsøk på å samle den EKSTREMT dysfunksjonnelle familine min (barnas besteforeldre, tanter og onkler) til å se på barnetoget.

Så det kan jo bli veldig spennende, lurer på hva de kommer til å krangle om  nåda. Eller kanskje det bare blir isfront mellom visse parter?

Vi får se, vi får se.

De får ihvertfall ikke se mitt hjem fra insiden dette året, det holder at de står på gata og krangler.

Når togkikking og krangling og isbarrierer er tilbakelagt stadige, så skal jeg om min mann ta med ungene på den lokale skolen, hvor vi skal spise KAKER og LAPSKAUS, så mat og kaker  skal vi få i oss.

Tenk at ungene gleder seg veldig til alle lekene på skolen, mellomste klarte nesten ikke sove så mye han gledet seg.

Så tror nok ikke vi trenger noe veldig planlegging og organisering dagen i forveien, nei, her i huset holder det med en 17mai, man trenger ikke å strekke denne festdagen over to dager vel?

Nei, jøss, et par timer med feiring holder i bøtter og trillebårlass for oss.

Skal nå se om jeg fr kastet ut klærne å strøket dem 10-15min før vi skal gå imorgen, neh, jeg tror ikke jeg gidder å stryke foresten, da må jeg jo grave fram strykebrettet fra rotehaugen, og nei, det blir for stress.

Vi finner sikkert noe fint å ha på oss.

Vi har ihvertfall flagg da, det teller vel litt?

Ungene har ingen fløyter eller noen annet duppedingser til imorgen da, tenkte vi kunne kjøpe det imorgen før mellomste skal gå i tog, jeg har sagt de skal få velge seg ut det de vil ha. Men det spørs om det blir like bra da, siden det ikke er klart på forhånd.

JAJA, 17mai blir det uansett :D

God feiring til deg også! Ha en strålende 2dagersfeiring :D

Skrevet

Hurra for deg, så flink du er. Empatisk og forståelsesfull, not so much.

Anonymous poster hash: 92181...748

Skrevet

Tja, jeg jobber 100%, mannen har jobbet overtid hele uken, jeg har eksamen neste uke, vi har allerede vært i et stort selskap denne helgen, jeg hadde en del ansvar for 17.mai feiringen i barnehagen i år og jeg har en sønn som er psykisk utviklingshemmet som krever meg i mye større grad enn andre barn. Og jeg er 7mnd på vei.

Jeg er mye rart, men syns ikke lat er en av dem.

Gratulerer med en perfekt dag i morgen :)

Anonymous poster hash: 0e7cc...ee8

Skrevet

Jeg skal sove til mannen vekker meg. Spise dekke-på-frokost (ciabatta fra Eldorado) i stedet for kaffe og tran fra flaska før jeg løper til bussen. Kose meg med storungen og bebis. Prøve å finne noe å ha på meg. Gå i tog, spise pølse og is, leke. (Og så dra på jobb på kvelden...)

Det heter ikke lat, det heter avslappet!! :)

Skrevet

Heh, det er ikke akkurat lille julaften i dag da!

Skrevet

Jeg hadde lyst til å shine huset, men formen er ikke på topp. Fikk tatt ungene sine rom, tvstue og kjøkkenet.

Ingen skal på besøk her i morgen, så det er ikke krise. Mannen var ute og ryddet og sopet foran huset slik at vi ikke fører skam over nabolaget 😛

Klærne og flaggene er klare. Jeg har husket småpenger til aktivitetene på skolen. Ingen kaker, frokost blir bare å kaste i seg en skive før vi styrter ut døra for å rekke togoppstilling...et styr å få 5 mennesker klar til kl 9.

Innerst inne skulle jeg ønske jeg kunne sove frem til 18.mai...jeg er sjeleglad for at dagen snart er over. Det er meldt 5.9 mm nedbør.

Men UNGENE kommer til å kose seg. De får gå i tog, oyntet fra topp til tå. Masse is og leking. Så får heller jeg glede meg til kvelden.

God 17.mai til alle, enten dere elsker dagen eller fint kunne vært den foruten.

Anonymous poster hash: 25fbc...12e

Skrevet

Har selv vært syk en stund nå. Her tenker jeg at så lenge klea ser greie ut og kidden får kost seg med barnetog, is og pølse¨, så for resten blir som det blir. Viktigste for meg er at kidden har ei mor som orker å være med i barntoget og en tur på skolen slik at han får hatt det gøy, enn at huset er "pusset" og plene klippet med neglsaks.

Og nei, det har ikke noe med å være LAT som ble nevnt over her.

Gjør det beste ut av dagen, slik at barna koser seg :-)

Anonymous poster hash: 79593...485
Skrevet

Hvordan kan 16.mai være den store forberedelsedagen for deg når du har alt klart så lenge før? Hva i all verden gjør du på 16 da?

Anonymous poster hash: c4810...168

Skrevet

Mulig jeg har misforstått 17. mai, men for oss er det veldig lite styr rundt det..shine hus og forberede masse mat og kaker?? Vi går i tog med skolen, spiser en is etterpå, kjøper oss sodd på forsamlingshuset og et kakestykke etterpå. Når vi er ferdige drar vi hjem og slapper av resten av dagen. Før jeg fikk barn var jeg hjemme eller på fjelltur eller noe på 17. mai..

Anonymous poster hash: 1a744...33a
Skrevet

Barnas klær er klare, mitt henger enda i skapet ( håper det er rent ) mannen sitt tror jeg henger i hans skap 😆 idag har jeg vært på dugnad med fotballen til 8 åringen så jeg har ikke giddet noe huslig idag, men skal ikke ha folk på besøk så da går det fint ☺☺☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...