Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #1 Skrevet 16. mai 2015 Har en på 15. Lurte på 100 til 200 kr. Er det nok eller lite. Skal bare på skolen. Anonymous poster hash: 33c75...421
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #2 Skrevet 16. mai 2015 ville gitt 200. 100 kr rekker kort, hvis han skal ha en pølse, et par is og en brus. Anonymous poster hash: 9794b...e49
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #3 Skrevet 16. mai 2015 De får mat og drikke hjemme. Trenger de ekstra penger kan de bruke av penger de har spart fra ukepenger og jobbing. Anonymous poster hash: dd63b...ba0
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #4 Skrevet 16. mai 2015 200,- Og så har de fått 200,- hver av morfar. Anonymous poster hash: 08980...551
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #5 Skrevet 16. mai 2015 De får mat og drikke hjemme. Trenger de ekstra penger kan de bruke av penger de har spart fra ukepenger og jobbing. Anonymous poster hash: dd63b...ba0 Du var jo virkelig i det gavmilde hjørnet! Anonymous poster hash: d448f...b8a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #6 Skrevet 16. mai 2015 De får mat og drikke hjemme. Trenger de ekstra penger kan de bruke av penger de har spart fra ukepenger og jobbing.Anonymous poster hash: dd63b...ba0 Du var jo virkelig i det gavmilde hjørnet!Anonymous poster hash: d448f...b8a Poenget med ukepenger er jo at de lærer å spare til de dagene de trenger det. Hvordan skal de lære det hvis de bestandig får penger nok hver gang de blir blakke? Anonymous poster hash: dd63b...ba0
Leirha Skrevet 16. mai 2015 #7 Skrevet 16. mai 2015 Min eldste som blir 18 i sommer får 250kr, tror han skal klare seg langt med det.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #8 Skrevet 16. mai 2015 De får mat og drikke hjemme. Trenger de ekstra penger kan de bruke av penger de har spart fra ukepenger og jobbing.Anonymous poster hash: dd63b...ba0 Du var jo virkelig i det gavmilde hjørnet!Anonymous poster hash: d448f...b8a Poenget med ukepenger er jo at de lærer å spare til de dagene de trenger det. Hvordan skal de lære det hvis de bestandig får penger nok hver gang de blir blakke? Anonymous poster hash: dd63b...ba0 Nå er min datter for liten for ukepenger, men når jeg selv var liten fikk jeg ukepenger og sparte mye av dem, men på 17.mai fikk jeg alltid litt penger av mine foreldre. Det har hverken skadet meg eller skadet min evne til å verdsette penger, og jeg jobber nå som økonomidirektør i et stort firma og forvalter mange millioner hvert år. Mao så kan nok barnet ditt få litt penger på 17.mai uten at det risikerer å miste forståelsen av hvor viktig sparing er. Anonymous poster hash: d448f...b8a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #9 Skrevet 16. mai 2015 De får mat og drikke hjemme. Trenger de ekstra penger kan de bruke av penger de har spart fra ukepenger og jobbing.Anonymous poster hash: dd63b...ba0 Du var jo virkelig i det gavmilde hjørnet!Anonymous poster hash: d448f...b8a Poenget med ukepenger er jo at de lærer å spare til de dagene de trenger det. Hvordan skal de lære det hvis de bestandig får penger nok hver gang de blir blakke?Anonymous poster hash: dd63b...ba0 I alle dager ? Så du er så kjip at du ikke stikker til de et par hundrelapper ?Er det meninga de skal forsørge seg selv fra 15-16 årsalderen? Bonusen her får 250 kr av oss og sikkert litt fra besteforeldrene. Hun er 15 ,forresten. Anonymous poster hash: 89f67...36c
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #10 Skrevet 16. mai 2015 De får mat og drikke hjemme. Trenger de ekstra penger kan de bruke av penger de har spart fra ukepenger og jobbing.Anonymous poster hash: dd63b...ba0 Du var jo virkelig i det gavmilde hjørnet!Anonymous poster hash: d448f...b8a Poenget med ukepenger er jo at de lærer å spare til de dagene de trenger det. Hvordan skal de lære det hvis de bestandig får penger nok hver gang de blir blakke? Anonymous poster hash: dd63b...ba0 Nettopp! Anonymous poster hash: ebfce...00b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #11 Skrevet 16. mai 2015 Så kjipe dere er! Min fireåring får mer enn deres tenåringer. Og jeg er voksen, men jeg får også "søttende mai penger" i den forstand at mine foreldre betaler mat og drikke til alle oss. Det kommer jeg også til å gjøre når mine blir voksne Anonymous poster hash: 1e29a...7d0
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #12 Skrevet 16. mai 2015 Min 14-åring har fått penger av alle besteforeldrene sine, 150 av farfar, 200 av farmor og 500 av morfar, så han trenger ingenting fra meg gitt På skolen koster det 10 kr for pølse, 15 kr for is, 10 kr for kake og 20 kr for brus, så det går ikke så veldig mye penger.... Min 14-åring planlegger å kjøpe seg en ny caps for noen av pengene han har fått... Om han ikke hadde fått noen ting hadde jeg gitt han en 200-lapp så hadde han hatt rikelig. Min sønn får forresten også lommepenger og er flinkt til å spare og regulere forbruket sitt, men akkurat på 17.mai vanker det en liten bonus altså, Synes det er helt greit at ungene får litt 17.mai-penger og litt feriepenger utenom de vanlige lommepengene. Anonymous poster hash: 8b86a...abe
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #13 Skrevet 16. mai 2015 Min 17 åring fikk 500. Det er jo ingenting når hun skal på tivoli, kjøpe litt godis osv. Anonymous poster hash: cabb1...475
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #14 Skrevet 16. mai 2015 Av meg får de ikke noe, ikke for å være kjip men de fikk 200kr av mormor som hvertfall hun ene ikke bruker noe av. Minste skal kjøpe seg gassballong, og det er nok alt kjenner jeg henne rett. Vi skal på tivoli en annen dag, der blir det nok brukt noen kroner. 17mai orke ikke korpsbarnet å traske rundt i byen eller drw på tivoli etter hun er ferdig, hun andre syns det holder med de to togene hun skal gå i. Liker ikke kø og mye folk nemlig. De to eldste er hos moren dette året, og ingen tro på st hun får dratt de med til byen. Det har vi ikke fått gjort på noen år, så da får de heller ikke penger bare for å få pengerr. Hadde de vært med til byen hadde de nok fått 200kr hvertfall tenker jeg. Anonymous poster hash: 3ac35...1b1
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #15 Skrevet 16. mai 2015 De får mat og drikke hjemme. Trenger de ekstra penger kan de bruke av penger de har spart fra ukepenger og jobbing.Anonymous poster hash: dd63b...ba0 Du var jo virkelig i det gavmilde hjørnet!Anonymous poster hash: d448f...b8a Poenget med ukepenger er jo at de lærer å spare til de dagene de trenger det. Hvordan skal de lære det hvis de bestandig får penger nok hver gang de blir blakke?Anonymous poster hash: dd63b...ba0 Nå er min datter for liten for ukepenger, men når jeg selv var liten fikk jeg ukepenger og sparte mye av dem, men på 17.mai fikk jeg alltid litt penger av mine foreldre. Det har hverken skadet meg eller skadet min evne til å verdsette penger, og jeg jobber nå som økonomidirektør i et stort firma og forvalter mange millioner hvert år. Mao så kan nok barnet ditt få litt penger på 17.mai uten at det risikerer å miste forståelsen av hvor viktig sparing er.Anonymous poster hash: d448f...b8a Det kan selvfølgelig gå helt fint med de ungdommene som får penger på 17. Mai. Vi har valgt å la ungene ta ansvar for slike "luksusutgifter" som kino, lørdagsgodt, kake på fotballcuper ol fra de var ganske små, men også både å gi dem faste ukepenger og å legge til rette for at de kan tjene mer penger ved å jobbe. Andre velger å gjøre det på andre måter. Det er flere veier til Rom. Anonymous poster hash: dd63b...ba0
Tyra79 Skrevet 16. mai 2015 #16 Skrevet 16. mai 2015 Her får hele flokken 150kr hver. Da har vi satt kriterie om minst ei pølse/ pizza FØR kake, is og slush. Vi er kun på skolen. Det blir festmiddag/ kvelds med kake og dessert senere, så tror de skal greie seg;).
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #17 Skrevet 16. mai 2015 Får vel en tohundrelapp. Er ikke så mye å bruke penger på her bortsett fra kaker og is. Syns ikke lommepenger/lønn skal brukes på 17 mai. Anonymous poster hash: 5e581...59a
februarprins2013 Skrevet 16. mai 2015 #18 Skrevet 16. mai 2015 min er 2 år får mer enn de fleste ungdommer her han har fått av besteforeldre, tanter,onkler, oldeforeldre,men bruker selvsagt ikke 1000kr på 17 mai
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #19 Skrevet 16. mai 2015 Har ikke ungdom enda, men niåringen skal i alle fall få 200 kroner å boltre seg for på skolen. De selger diverse spiselige ting, pluss har noen aktiviteter som koster litt. 17.mai er en av de få dagene i året jeg tillater oss å sløse litt og kose oss. Samtidig som jeg ikke synes det er sløsing å støtte opp om klassetrinnet som arrangerer 17.mai på skolen. Anonymous poster hash: 50f31...d00
Gjest Skrevet 16. mai 2015 #20 Skrevet 16. mai 2015 Her går vi på restaurant rett etter toget og jeg spanderer maten. Deretter får 15 åringen en 500 lapp, siden det er karuseller i byen og regner med at det går noen kroner der. Og ikke minst til snacks. Selvsagt kunne han ha brukt av bursdag og konformasjonspengene sine, men det er uaktuelt!
Elsker livet Skrevet 16. mai 2015 #21 Skrevet 16. mai 2015 Våre barn skal få 150 kr hver, og det syns jeg er et minimum. Kanskje ser vi at vi må spe på. Vi har barn fra 4 til 9 år, så en ungdom hadde sannsynligvis fått mer. De spiser gjerne mer og deltar på flere aktiviteter. Her selges grillmat, brus, is, kake, lodd o.l. så er begrenset hvor mye de klarer å bruke, men det går fort litt penger når de skal holde hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #22 Skrevet 16. mai 2015 Hvorfor skal det være uaktuelt å bruke lommepenger, bursdagspenger ol på 17. Mai. Voksne bruker av lønnen sin. Vi får ikke egne penger til den dagen. hvorfor skal det være så uhørt at ungdom bruker sine egne penger? Anonymous poster hash: dd63b...ba0
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #23 Skrevet 16. mai 2015 Så en lignende tråd på en barneside på face, og der fikk jo ungene gjerne 1700 til slike dager fordi de fikk av besteforeldre etc.....noe jeg synes er hinsides (selv om de kun brukte 200 og sparte resten)...og da var det snakk om BARN (dvs barneskolealder) Må si jeg foretrekker summene det er snakk om her Anonymous poster hash: 75129...d06
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #24 Skrevet 16. mai 2015 Vi bruker ikke penger på 17.mai! Hvis de trenger en is så kjøper vi det 😊 spiser hjemme hos min bestemor og går/ser på tog 😊 ikke det store å bruke penger på her gitt.. Anonymous poster hash: 81a34...6ec
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #25 Skrevet 16. mai 2015 Min 15 åring får 700 kr. På 17 mai. Anonymous poster hash: 1c3f6...678
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå