Gå til innhold

bare vi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som ikke skal noen verdens ting imorra? Har en på tre år som ikke går i barnehage enda og en på 2mnd,nylig flyttet til plassen her så kjenner ingen. Så her blir det en helt vanlig søndag.

tenker det blir 17.mai feiring hvert år de neste 18 åra uansett,så gjør meg ingenting heller :)

Anonymous poster hash: 0c491...3de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i ca samme situasjon. 1-,5-åringen går i barnehagen men der skjer det ingenting i morgen. Så vi velger å være hjemme i morgen. Tar det igjen til neste år fordi da skjønner han mer.

Anonymous poster hash: a4c7b...6b6

Skrevet

Sikkert ikke bare dere.

Men utrolig kjipt å ikke ta med 3-åringen på noen som helst feiring synes jeg. 

Greit at han ikke vet hva han går glipp av, men likevel. 

Anonymous poster hash: 86c84...ab9
Skrevet

Hadde nok kastet barna i vogna og tatt en tur ut for å se på livet selv om jeg ikke hadde hatt planer.

Ta en stripe gjennom byen, se på et tog, kjøpe en is og kanskje en kaffi. Trenger jo ikke være det store opplegget.

Virker litt trist å bare sitte hjemme på selveste nasjonaldagen..

Anonymous poster hash: 04f01...b95
Skrevet

Det siste året før vi fikk barn hadde vi absolutt INGEN planer. Vi satt i hver vår sofa og koste oss med 17. mai-sending på TV og hadde god, 3-retters middag. Beste 17. mai-feiringen vi har hatt på lenge. Nå, når vi har fått barn føler jeg absolutt behov for å etablere noen tradisjoner, og i alle fall se på tog og slikt. 

Anonymous poster hash: d474d...1dd
Skrevet

Hvorfor i all verden tar dere ikke med dere barna til skolen/idrettsplassen eller hvor det nå er det arrangeres leker?! 3-åringen vil jo elske det. Sikkert greit å sosialisere 3-åringen litt, siden han/hun heller ikke går i barnehage.

Anonymous poster hash: 017c1...896
Skrevet

Jeg har vært hjemme på 17. mai mange ganger, men ikke etter at vi fikk barn. Syntes det var like koselig å se på togene på tv. Her vi bor nå er det ikke noe korps, så jeg får liksom ikke den samme 17. mai-følelsen av toget her. ;) Men nå som jeg har barn føler jeg uansett et ansvar for å ta dem med på det som skjer.

Anonymous poster hash: 39efc...9e0
Skrevet

Høres litt trist ut å ikke gjøre noe. Så sant ikke været er skikkelig bedritens, så ville jeg dratt ut og kjent litt på stemningen om jeg var dere. En 3-åring vil jo syns både korpsmusikk, fløyter og is er kjempegøy. Greit at de kanskje ikke husker noe til senere, men her elsker iallefall barna mine og se i fotobøker o.l. og 17.mai er jo en viktig del av året og hva som skjedde da.

Skrevet

Jaja,jeg får sende mannen ut med 3 åringen da :) ser det jo at han sikkert synes det hadde vært morsomt,ellers har vi nettopp lagd sjokoladekake til imorra og skal grille pølser. Ble litt feiring lell :D

Skrevet

Trist for en treåring om 17. mai er som en helt vanlig dag.

Anonymous poster hash: 8bca9...eb0

Skrevet

3 åringen min gleder seg hvert fall til i morgen! Han har prøvd festdrakten sin, vi har funnet frem flagg og kjøpt sløyfe. Han går i bhg, og har tegnet mange tegninger med det norske flagget som vi har hengt opp. Bror på 6 gleder seg selvfølgelig også!

Personlig synes jeg ikke noe om å holde seg innendørs på nasjonaldagen. Hvert fall ikke når man har barn. Flotte tradisjoner er viktig å videreføre. Vi feirer landet og friheten, og samholdet er fint. Mye liv og røre som er spennende for en 3 åring også.

Skrevet (endret)

Eg hadde gjort det same i din situasjon! Som du seier, du skal feire 17.mai kvart år dei neste 18 åra;-) Håpar de får ein koseleg søndag:-)

Endret av Syngensang
Skrevet

Jaja,jeg får sende mannen ut med 3 åringen da :) ser det jo at han sikkert synes det hadde vært morsomt,ellers har vi nettopp lagd sjokoladekake til imorra og skal grille pølser. Ble litt feiring lell :D

Hvorfor kan ikke du og bli med?

Anonymous poster hash: 59918...053

Skrevet

Ser ikke problemet med at alle fire drar for å se på 17.maitog? Det har vi gjort uansett alder på barna. Også det året da eldste var tre år og vi hadde baby på 2 måneder. Det var kjempekoselig!

Anonymous poster hash: 3bc31...316

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du sende gubben ut med treåringen? Kle på dere og ta turen ut og kos dere SAMMEN! Det er da ikke noe problem å ta med minste i vogna.

Anonymous poster hash: 2e24c...c91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...