Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #1 Skrevet 16. mai 2015 Jeg vet at jeg kan ta tak i dette på egenhånd men det hadde vært artig med noen innspill: Jeg er 100% sykemeldt på grunn av svangerskapet og mangelen på mulighet for tilrettelegging på jobben (jobben er fysisk tung, stressende og inneholder mange skadelige kjemikalier). Vi pusser opp et hus og har kommet ganske langt men har fortsatt mye småplukk igjen. Mannen jobber fulle dager og er åpenbart sliten når han kommer hjem. Jeg sitter hjemme hele dagen og mye av dagen koker bare bort! Ikke gjør jeg noen av hobbyene mine heller (har ikke gjort på åresvis ), det blir fort forum, nyheter ofacebook! Hjelp! Jeg har lyst til å lage meg en timeplan for hverdagene sånn at jeg ikke føler meg ubrukelig og at ting faktisk skjer i huset her! Han har sine oppussingsprosjekt og jeg har mine oppgaver i oppussingen. Jeg kjenner jo selv når kroppen sier ifra og jeg tar meg en pust om jeg trenger det men jeg føler ikke at jeg gjør så mye som jeg har kapasitet til! Jeg står opp relativt tidlig og kan få til ganske mye men kjenner jeg er uinspirert og syntes det er vanskelig å komme i gang med oppgavene. Jeg rydder kjøkkenet hver dag, vasker det ned, fyller tømmer oppvaskmaskin og kjører gjerne noen klesvasker men der stopper det litt opp også. Jeg holder dessuten på å gå på veggen. Jeg har ingen venner her jeg bor, møter på 2-3 faste pensjonister om jeg går tur og det er ikke noe å finne på her foruten å ta bussen til andre steder/byer. Det ønsker jeg ikke å ta meg råd til nå og føler tiden skal gå med til å få huset klart til beibi kommer. Noen som har noen forslag til en timeplan? Savner struktur i hverdagen. Anonymous poster hash: 4b0a0...279
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #2 Skrevet 16. mai 2015 Ser nå at jeg skrev en dritkjip header men håper noen tar seg bryet til et svar likevel Anonymous poster hash: 4b0a0...279
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #3 Skrevet 16. mai 2015 Sett opp en liste med ca klokkeslett? Eks: 09:00 Frokost og nyhetslesing 10:00 Klesvask og oppussing 12:00 Lunsj og nyhetslesing 12:30 Gå tur 13:30 Husarbeid 14:00 Snack og te på verandaen lese litt i en bok? 15:00 Forberede til middag Så kommer vel mannen hjem snart? Anonymous poster hash: ab65f...819
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #4 Skrevet 16. mai 2015 Sett opp en liste med ca klokkeslett? Eks: 09:00 Frokost og nyhetslesing 10:00 Klesvask og oppussing 12:00 Lunsj og nyhetslesing 12:30 Gå tur 13:30 Husarbeid 14:00 Snack og te på verandaen lese litt i en bok? 15:00 Forberede til middag Så kommer vel mannen hjem snart? Anonymous poster hash: ab65f...819 Den så veldig fin ut faktisk! Du fikk jo inn det jeg MÅ, det jeg VIL og det jeg BØR Anonymous poster hash: 4b0a0...279
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #5 Skrevet 16. mai 2015 Jeg holdt også på å gå på veggen og jeg la meg opp en timeplan. Sånn ca så min timeplan ut 08.00 Frokost og rydd opp 09.00 Vask et rom 10.00 Gjør det jeg vil 12.00 Spis Lunsj 13.00 Jobb med fag og vask klær samtidig (du kan jo putte inn oppussing) 16.00 Lag middag Anonymous poster hash: efa01...ad9
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #6 Skrevet 16. mai 2015 Det så også veldig fornuftig ut! Kjenner at i dag ikke blir første dagen men gleder meg til uken allerede. Har en lang liste med oppussingsoppgaver som må gjøres så kan jo ha et plan om å jobbe med den listen, få et punkt krysset av Anonymous poster hash: 4b0a0...279
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2015 #7 Skrevet 16. mai 2015 Det så også veldig fornuftig ut! Kjenner at i dag ikke blir første dagen men gleder meg til uken allerede. Har en lang liste med oppussingsoppgaver som må gjøres så kan jo ha et plan om å jobbe med den listen, få et punkt krysset av Anonymous poster hash: 4b0a0...279 Nettopp! Du må jo få inn litt oppussing og andre "jobbting". Vaske klær hadde ikke jeg følt var nok. Anonymous poster hash: 2a7ce...d95
PersilleBlomst Skrevet 18. mai 2015 #8 Skrevet 18. mai 2015 Ser ingen hensikt til å være anonym lenger hehe.. Jeg fikk tips av en venninne om et program som heter Wunderlist til å organisere lister med ting som bør/må/kan gjøres Knallbra program! Plotter inn litt info nå og har invitert gubben til oppussingslistene. Appen ser knallbra ut! Har lastet den ned til PC og mobil og det føles GODT å få litt orden på saker og ting! Anbefaler den til alle! Hvis dere kikker her så finnes den til PC/MAC/ANDROID/WINDOWS/iPhone osv https://www.wunderlist.com/download/ Takk for tips, denne uken skal bli digg! Fikk forresten malt skrivebord og vegg på lørdag, det føles så bra! Fikk en del kynnere så innser jo at jeg må begrense meg litt men små skritt frem er bedre enn ingen
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2015 #9 Skrevet 18. mai 2015 Min timeplan er slik 08.00 frokost med to flotte barn. 08.30 jeg pakker det de trenger av utstyr og vi går å kler på. Drar i bhg 09.30 rydder av maten og starter med vasking 11.00/12.00 lunsj og TV3 play (gårsdagens paradiset) 12/13.00 tur 14.00 forbereder middag 14.30-15.00 henter barn Anonymous poster hash: 4b3eb...126
PersilleBlomst Skrevet 18. mai 2015 #10 Skrevet 18. mai 2015 Flink du er å gå tur.. Tror det er det jeg sliter mest med :/ Det og å være addict på det forumet her! Innser at jeg har blitt en del av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå